Stránka 11 z 12

Re: Dopravní prostředky a ekologie

Napsal: úte zář 13, 2011 07:44
od Marek
Kouřivost u naftových motorů je dána především technickým stavem motoru. Dalším aspektem je úprava řídícího softwaru jednotky (tzv. chip), který není odladěn správně, ale je pouze "nalitý" do CPU bez odzkoušení na brzdě a vyladění na míru motoru.

Vysadí-li u benzinového motoru svíčka nebo kabel, jdou z výfuku takového auta emise jako prase - nikdo si nepřejte vědět, jaké jsou hodnoty jedů vycházejících z komína takového auta. Jenže se to neděje dlouho. Každý jen trochu normální řidič totiž samozřejmě zjistí, že auto mu nejede dobře - pocukává, netáhne, má vysokou spotřebu, a závadu nechá odstranit.
U naftového motoru může vlivem opotřebení sedla vstřikovací jehly dojít k netěsnosti - tzv. úkapu, nebo k nesprávnému rozprašování nafty do stlačeného vzduchu. To způsobuje extrémní kouřivost motoru. Jenže na výkon motoru a spotřebu to prakticky nemá vliv, proto to mnoho řidičů neřeší. Navíc - na konec vlastního auta si málokdo vidí a tudíž to třeba ani nezjistí.
Zjistí to až měření emisí. Problém je však v tom, že v mnoha zemích se emise u naftových motorů neměří; stejně tak existují země, kde se neměří emise u řízených motorů benzinových (pouze u karburátorů).
U nás se emise naftových motorů měří, a to u všech typů a norem Euro. Avšak, pánové, z vlastní zkušenosti vím, že měření emisí u naftových motorů v drtivé většině případů probíhá pouze na papíře a fyzicky se neprovádí. U naftových motorů se totiž, narozdíl od motorů benzinových, měří právě ta kouřivost, a sice klasickým předpotopním způsobem pomocí opacimetru (což je však způsob poměrně efektivní a spolehlivý). Motor se při tomto měření musí několikrát vytočit do přeběhových (maximálních) otáček. Provádí se pět až patnáct po sobě jdoucích měření a měří se změna kouřivosti mezi jednotlivými po sobě jdoucími měřeními. Při prvním měření je kouřivost vysoká (motor se vypláchne vysokými otáčkami) a každé další měření musí zaznamenat nižší a nižší kouřivost. Pokud tomu tak je, motor vyhovuje. Jenže to vyhánění do maximálních otáček málokdo z pracovníků ME chce absolvovat. Předně to dělá nehorázný kravál (vyžeňte auto s naftovým motorem do pěti tisíc otáček v uzavřeném prostoru velikosti garáže) - a bohužel při této proceduře reálně hrozí poškození motoru (prasknutí rozvodového řemenu) v případě, že majitel tak nějak zapomněl na výměnu či kontrolu napnutí.

Re: Dopravní prostředky a ekologie

Napsal: úte zář 13, 2011 08:39
od Laďuša
Zajímavé. Nicméně předpokládam, že proti různým průšvihom při kontrole musí bejt pojištěný, ne? Nebo aspoň ve vlastním zájmu by měli. Potom bych točil jako blázen :lol:
Jinak jestli je víc špatnej nafťák nebo benzíňák je podle mě stejně jedno. Jeden bude horší na to a druhej na to, přece jenom je to jiný palivo, tak musí vznikat jiný věci při hoření. Jedovatý je oboje, tak copa. Pouštět si to v garáži je blbost a venku se to rozplyne. :)

Re: Dopravní prostředky a ekologie

Napsal: úte zář 13, 2011 11:18
od Marek
Vidím to dost podobně.....

Re: Dopravní prostředky a ekologie

Napsal: čtv zář 29, 2011 13:30
od dvk
Vědci: Biopaliva mají vyšší emise skleníkových plynů, výpočty byly chybné

Úspora emisí skleníkových plynů díky používání motorových biopaliv byla špatně spočítána a následně téměř všechny propočty těchto položek v Evropské unii vykazují výrazně chybné výsledky. Vyplývá to z dokumentu vědeckého poradního výboru Evropské agentury pro životní prostředí (EEA), který byl dnes zveřejněn ve Vídni. (21.9.2011 21:46 | VíDEň (ČTK))

Re: Dopravní prostředky a ekologie

Napsal: čtv zář 29, 2011 20:51
od Křečík Barbuška
Teď by to chtělo označit toho/ty co udělal/udělali "chybu" a věšet.

Re: Dopravní prostředky a ekologie

Napsal: čtv zář 29, 2011 21:43
od Kopr
Néé, jen bych mu debilovi nechal zaplatit moje nové boty co jsem si polil chcankama (AD BLUE)při tankování do náklaďáku :butthead: :butthead: :butthead: :x každopádně na tom někdo thrl slušný ranec a o to přece především jde nééé????? :?:

Re: Dopravní prostředky a ekologie

Napsal: ned říj 02, 2011 07:05
od Michal Pokorný
Marek mi připoměl měření emisí na mojí služební Avii. Vytočení do přeběhových otáček proběhlo jen dvakrát, pak začal pan technik divoce máchat rukama a prchat z dosahu oblaku kouře. Okomentoval to slovy, že je to zbytečné, že bychom se tam u toho akorát udusili.
Ovšem měřením emisí stroj papírově prošel bez ztráty kytičky 8)

Mimochodem pánové, lehce vklouznu do našich vod, jak se účastníkům podzimního srazu jelo na spanilce v koloně? :P
Řekmu vám, chytit pár aut před sebou červenou 2101 se SPZ začínající SUJ.... to je tedy požitek. Když si na to vzpomenu, ještě teď mě pálí v krku a slzí oči. To bych raději jel za tou Avií :mrgreen:

Re: Dopravní prostředky a ekologie

Napsal: ned říj 02, 2011 21:36
od MartasBrno
Já si nějakého zadýmení všimnul jen asi jednou nebo dvakrát, jednoho si nepamatuju a u druhého taktně pomlčím, bo už je ot tuším opravené ;-)
Kdo má tu jedničku? Neznám to auto...

Re: Dopravní prostředky a ekologie

Napsal: sob bře 31, 2012 20:37
od MacGyver
A pozor Prášily jsou ekologické a zhasly osvětlení :D http://www.veronica.cz/hodinazeme/obce/ Navíc my, jakožto jejich podobec, jsme tak superekologičtí, že veřejným osvětlením nesvítíme od roku 1991. Věřím že ČEPS má z hodiny Země zcela jistě radost.

Re: Dopravní prostředky a ekologie

Napsal: sob bře 31, 2012 20:51
od MartasBrno
Přesně tak, kde se má pálit výkon z neregulovatelných zdrojů energie? Asi v kalhotech těch chytráků co neumí (hlavně nechtějí) napočítat do dvou.

Re: Dopravní prostředky a ekologie

Napsal: sob bře 31, 2012 21:02
od Laďuša
Jojo, to je ono, na problémy přenosovky nikdo nekouká, ale je kůl najednou skokově zmenšit odběr :mrgreen:

Re: Dopravní prostředky a ekologie

Napsal: sob bře 31, 2012 21:13
od Hurikán
JJ, máte naprostou pravdu. :) Naštěstí ale vliv této superakce není nijak markantní. Těch pár vyp/zapnutých osvětlení jednotlivých budov se naštěstí moc neprojeví. V celkovém součtu spotřeby to sotva pohne s ampérmetrem. :D Jo, kdyby v Práglu, Brně, Plzni, ... vypli celé VO, tak by to byla daleko větší paseka.

Re: Dopravní prostředky a ekologie

Napsal: sob bře 31, 2012 21:21
od Laďuša
Doslech jsem se, že ,,Plzeň moc nesvítí", co to ale znamená, to přesně nevim. V KT jsem se ani z okna nekouk, takže netušim, jak to bylo tady :lol:

Re: Dopravní prostředky a ekologie

Napsal: sob bře 31, 2012 21:21
od Michal Pokorný
Nu u nás to pojali obráceně, nasvícení kostela zůstalo funkční, za to celé VO zhaslo, samozřejmě zhaslo přesně ve chvíli kdy jsem klopýtal nejrozbitější částí cesty.
Trošku jsem si zanadával :mrgreen:

Re: Dopravní prostředky a ekologie

Napsal: sob bře 31, 2012 21:29
od MacGyver
Michal Pokorný píše:Trošku jsem si zanadával :mrgreen:
Doufám, že na ty, kteří drancují naše přírodní bohatství.