Dneska jsem si našel chvilku něco málo napsat.
Našel jsem pěkné dobové videjko, jak si poradit se zapalováním
Warťák prošel po té dlouhé době stání několika zásahama, protože bude muset na STK, aby mohl jezdit. Naposledy absolvoval před pěti lety
.
Dofoukání gum bylo to nejmenší. Utržení brzd byla nutnost, přestože auto bylo pouze založené cihlama, s koly nešlo točit. Brzdový pedál je poněkud tvrdý - čili mechanickým pracem se nevyhnu. Zapalování silně smrdělo po elektrickém jiskření - po očistě kontaktů benzinem od nánosů oleje a špíny smrad zmizel. Karbec měl diagnozu nedržení volnoběhu - příčina nenalezena, jen jisté znečištění hlavní trysky jsme odstranil a vyrobil nové těsnění mezi oba díly původního karbecu. Na šroubky to jaksi reaguje, ale myslím, že budu dělat další těsnění. Uvidíme.
Další kapitola je elektrika, která má jednoznačného nepřítele - korozi. Opravoval jsem klaksony, jeden úspěšně, druhý zatím naúspěšně (mají nááádherný zvuk!!!) , světla aby svítila, relé dálkových světel - vše kontaktol + hadřík + šroubovák. Hlavní bylo vypucovat ústrojí páčky pod volantem. Čili už to troubí, což nedělalo, svítí, což dělalo ze značné části a konečně to přepíná ty dálky a potkávačky. Krása. Potřebuje to jednu novou parabolu.
Čili podle vyhlášky to co do osvětlení splňuje až na horší intenzitu pravého světla. Jo, volba parkovaček vlevo nebo vpravo mne nadchla
V palubce byly mírně přeházené kontrolky + jakési neopodstatněné bastle - čili to jsem z části vrátil, z části ještě budu vracet do originálu - momentálně řeším, jak správně zapojit přerušovač blinkrů, který je daný škodovácký, ale kdoví, jestli nejsou prohozené dráty. Cvaká jaksi divně a kontrolka furt svítí a v rytmu bliken zhasíná - tak to asi nepatří
Momentálně sháním literaturu buď knižně, anebo online kvůli těm brzdám. Je tam jednookruhová brzda bubnová na všech kolech. Neznám rozměry pístků ani HBV - napadlo mne v nouzi nejvyšší nahradit HBV žiguláckým a udělat propojení jako v žigu - tzn. upgrade na 2 okruhy. Cílem je ale to nerozdrbat, pouze se zbavit pravděpodobného váznutí pístků v kolech, pokud ho tuším správně. Nebo má být pedál opravdu tvrdý jako šutr, s krátkým chodem? Mechanika žiguláckých brzd je oproti tomuto subjektivně jako boeing proti štorchovi.
Každopádně mám několik motivací k rozhýbání auta a jeho návratu do denního provozu, ikdyž pouze dočasně.
ronyx, DJW, nemáte na počítači dokumentaci, dílenskou příručku, nebo nějakou knihu, jako je Tůma pro nás, Ladysty? Děkuju.
Zatím jsem si stáhnul knihu Údržba, opravy a seřizování automobilu Wartburg - Dršata. Snad bude stačit.