Stránka 11 z 29
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: úte úno 05, 2013 15:37
od Křečík Barbuška
JmJ píše:Ja myslim, ze on smer neotaci, to by dlouho nevydrzel, on se toci furt jednim smerem, jen ty paky zajisti zmenu smeru, nebo se pletu?
Tak, tak, je to velice důmyslný mechanismus.
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: úte úno 05, 2013 16:05
od Hurikán
Přesně tak. Ale proti zapojení IPSALO, je to primitivní hračka z Merkuru.
Jinak motorek se opravdu točí pořád stejným směrem. Změna směru kyvu stěračů je daná excentrickým vahadlovým mechanismem. Něco mě říká, že nastevením jednoho z prvků lze úhlovou výseč značně ovlivnit. Ale už nevím kterým. Měl jsem to rozebrané před moc lety.
A pokud jde o vůle v ramínkách atp., tak je to přesně naopak - čím větší vůle, tím menší úhlová výseč.
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: úte úno 05, 2013 16:41
od Yellow01
Já to nastavoval tak, že jsem mechanizmus odpojil od motorku, přepínačem pod volantem jsem ho protočil a pak nasadil tu pásovinu na tisícihran. Jak jsem psal výše, tak by se to mělo dát tak, aby pásovina směřovala asi na 4-5 hodin.
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: úte úno 05, 2013 16:49
od JmJ
Hurikán píše:Přesně tak. Ale proti zapojení IPSALO, je to primitivní hračka z Merkuru.
Jinak motorek se opravdu točí pořád stejným směrem. Změna směru kyvu stěračů je daná excentrickým vahadlovým mechanismem. Něco mě říká, že nastevením jednoho z prvků lze úhlovou výseč značně ovlivnit. Ale už nevím kterým. Měl jsem to rozebrané před moc lety.
A pokud jde o vůle v ramínkách atp., tak je to přesně naopak - čím větší vůle, tím menší úhlová výseč.
Na stojicim vozidle ano. Na jedoucim si s tim vzduch hraje v tech rozmezich, co jsem psal.
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: úte úno 05, 2013 17:31
od dmatej
Jmj, tak to Tě uklidním, mě to dělá stejně za jízdy jako v klidu
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: úte úno 05, 2013 19:21
od Vašátor
A máš tam originální stěrač nebo něco delšího?
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: úte úno 05, 2013 20:30
od dmatej
Mám tam už ten novej stěrač, ale s origo délkou - jinak starej stěrač to dělal taky.
A pořád nedaj pokoj a hledaj problém tam, kde není
Já myslím, že Yellow má pravdu, když tak nad tím přemýšlím ...
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: úte úno 05, 2013 21:41
od Vašátor
Problém je vždycky v rukách, technika je neomylná
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: stř úno 06, 2013 00:04
od MartasBrno
Jestli jsou kravské vůle v pákovém mechanizmu, nezbyde než to vyměnit. Na velikost výseče, kterou stěrače urazí má vliv poloměr čepu na té "pásovině" co jde z motorku. Ale čekám, že ta délka je pevná a nejde měnit. Jinak prevence proti vychození mecahnizmu je jeho rozebrání a namazání - včas.
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: stř úno 06, 2013 08:22
od dmatej
Marťas, čti ...!
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: sob kvě 04, 2013 18:32
od dmatej
Tak, problémy se zapalováním nejspíš už pominuly (2 vadné staré svíčky po sobě), zbývá jeden - přelámaly se mi dráty od centrálu u řidiče. Povyměňoval jsem je, dal do spešl bužírky, teď to chodí líp než kdy dřív. Ale občas začne houkat alarm.
Přiznávám, že jsem to ošulil a dráty na sebe navazoval. Otázka zní - jak funguje spouštění alarmu, spouštěného spínači osvětlení interiéru? Je možné, že by v tom hrál roli jen odpor těch navazovaných drátků? Nebo mám hledat někde něco přerušeného? Nebo přikostření?
Alarm nespustí hned, ale třeba po půl hodině stání.
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: ned kvě 05, 2013 02:54
od Marťas
dmatej píše:Otázka zní - jak funguje spouštění alarmu, spouštěného spínači osvětlení interiéru?
Měl by fungovat tak, že je připojený na větev osvětlení. Když se otevřou dveře a "dokončí" se obvod, tak se spustí. Může se ti to kostřit jinde, než ve spínačích. Toť má úvaha.
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: ned kvě 05, 2013 10:13
od dmatej
No, jenže alarm začíná houkat když ten drát rozpojim, když je aktivovanej. Asi to půjdu zkusit, jestli už z toho všeho neblbnu - přestávám věřit tomu, co říkám
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: pát črc 19, 2013 22:54
od dmatej
Už nevím, co jsem psal a jsem líný to číst.
1) ad alarm - všiml jsem si, že zlobí kontakt LZ dveří. Občas světéko svítí, občas ne. PZ dveře pro změnu někdy nedotahují zámek (centrál). Čas promazat.
2) Zůstal jsem minulý týden stát na D5. Ozvala se rána, tak už jsem si myslel, že mi zase proběhl píst blokem, naprosto zoufalý pocit, protože tentokrát jsem nebyl varován žádným zvukem ani úbytkem kapalin, nic. Nakonec to nic nebylo - uklepal se mi NOVÝ (no dobře, syslát) kondík na rozdělovači. Prostě držáček praskl a upadl. Neměl jsem s sebou výjimečně (HA, důkaz!) nářadí, vysvobodil mě kamarád/kolega z práce, dojeli jsme pro nářadí a já pro jistotu vzal i palec.
Vyměnil jsem kablík mezi cívkou a rozdělovačem, kondík přikurtoval k držáčku sponou na hadice, vyměnl palec rozdělovače, neb ve starém jsem rozmačkal odpor šroubovákem, a jelikož baterka byla vybitá (vzalo jí to s sebou, zřejmě nějakou chvíli moc nedobíjela), natočili jsme přes kabely - na brnk.
Dosud jsem to neopravil, ale je to na seznamu úkonů zítra. Napřed ale Beruška
Re: Dmatejova Laďka - krize
Napsal: sob črc 20, 2013 09:01
od MacGyver
Na vrakovišti jsi byl?