Stránka 2 z 5

Napsal: stř pro 03, 2008 12:25
od Luděk Musil
Abychom si ušetřili případný další čas - připíšu i další mechanizmečky/stroječky/elementy/vehementy ....prostě součásti elektroniky:
1. snímač otáček klikové hřídele (na předních prsou u řemenice)
2. snímač teploty vody (na výstupu vody z hlavy do chladiče)
3. zapalovací blok (v místě rozdělovače a benzínového čerpadla, vedou z něj 4 VN kabely ke svíčkám)
4. snímač absolutního tlaku (černá krabička vedle nádobek brzdové kapaliny)
5. snímač polohy škrticí klapky (vedle pojistkové skříňky na tělese vstřikovací jednotky pod filtrboxem
6. snímač teploty vzduchu (zespodu na filtrboxu)
7. snímač koncentrace kyslíku (lambdasonda - na sběrném výfukovém potrubí)
8. snímač rychlosti automobilu (na převodovce z levé strany na bowdenu)
9. regulátor předstihu (vypadá jako relé se šroubkem, na pravém podběhu - není podmínkou, některé vozy nemají)
10. krokový motor volnoběhu (na tělese vstřikovací jednotky pod filtrboxem od motoru)
11. (zapojená) řídící jednotka
12. absorbér ("černý válec" s aktivním uhlím, pod hlavním brzdovým válcem)
Pod kastlíkem spolujezdce je také lišta a na ní je několik relátek a pojistek - také patří ke vstřikování
Po zapnutí klíčku zapalování by se mělo (na chvíli) rozběhnout palivové čerpadlo - poměrně dobře slyšitelný zvuk zezadu z kufru ukončený cvaknutím některého z relé (zpod kastlíku spolujezdce).
L.
PS: snad jsem vyjmenoval všechny :oops:

Napsal: stř pro 03, 2008 16:01
od vladdo608
mnoo tak to diky za podrobny popis ale bez urazky pochybujem ze mi auto nebude davat iskru ked tam nebudem mat zapojeny teplomer oleja.......

Napsal: stř pro 03, 2008 16:14
od Saša
Aby to házelo jiskru musí fungovat ŘJ , zapalovací blok a snímač otáček kliky . Pod palubkou musí "cvaknout" RE-3 viz 1 strana .
POZOR U těchhle systémů zapalování se NESMÍ odpojit kabel ke svíčce a skoušet jiskru "přeskokem" ! Hrozí zničení zapalovací cívky nebo modulu ,ale také hrozí úraz vysokým napětím (je mnohem vyšší než u indukční cívky) .

Napsal: stř pro 03, 2008 16:34
od vladdo608
Chlapi asi som nasiel chybu....na tomto obrazku naco sluzia poistky 6 a 7 ??

Napsal: stř pro 03, 2008 17:02
od Saša
5- Elektronika - napájení čidel atd.
6-zapalování
7-palivové čerpadlo
4-ohřev sání

Napsal: stř pro 03, 2008 17:03
od Luděk Ondrůch
Poj. č. 6 je na vstupu el. proudu do ř.j. a k zapalovacímu modulu.
Poj. č. 7 momentálně nemůžu najít.
Všechny tři pojistky (5, 6, 7) mají hodnotu 15 A. Bez nich motor nebude fungovat.

Napsal: čtv pro 04, 2008 08:27
od Luděk Musil
vladdo608 píše:mnoo tak to diky za podrobny popis ale bez urazky pochybujem ze mi auto nebude davat iskru ked tam nebudem mat zapojeny teplomer oleja.......
Ehm ..... asi jsme se špatně pochopili.
Za prvé: nejedná se o teploměr oleje ale o snímač teploty vody, který je na VÝSTUPU vody - trubce vpředu u chladiče (nejedná se o snímač teploty vody mezi 3. a 4. válcem! ) a
Za druhé: poskytl jsem kompletní výčet elektronických prvků, které by kolem motoru MĚLY být osazeny pro SPRÁVNOU funkci zapalování a vstřikování viz:
Luděk Musil píše: ... připíšu i další ... prostě součásti elektroniky
L.

Napsal: čtv pro 04, 2008 15:33
od vladdo608
no dobre tak chlapi ja vam teraz vlastne vysvetlim o co ide a vy mi tak mozte pisat co by som asi tak mohol este vyskusat lebo ja uz neviem......

takze auto nedava iskru pojistky tam su motor toci cerpadlo funguje ale iskru furt nemam riadiaca jednotka ja tem tiez original z policajnej zigule aj relatka na strane splujazdca spinaju tak ja uz neviem suste mi poradit kde bz este mohla bzt chzba abz mi to dalo aspon jednu iskru prosiim....:(

Napsal: čtv pro 04, 2008 15:38
od Marek89
Ja by som tipol či nie je zlý modul zapaľovania

Napsal: čtv pro 04, 2008 15:38
od Luděk Ondrůch
Zkus udělat pár fotek motorového prostoru ze všech stran, ať se dá posoudit jestli tam něco nechybí.

Napsal: čtv pro 04, 2008 16:10
od Luděk Musil
Hm ... nic mě nenapadá. Teda kromě vadného zapalovacího modulu (velmi pravděpodobné) nebo snímače otáček (málo pravděpodobné) či vlastní RJ (málo pravděpodobné).
Ale vzhledem k tomu, že startér již motorem otočil - mohli bychom zkusit vyblikání chybových kodů z řídící jednotky. Tedy za předpokladu, že kontrolka Checkengine svítí ( ? ). L.

Napsal: čtv pro 04, 2008 16:12
od vladdo608
tak tu mas zajtra poslem daco viac..

Napsal: čtv pro 04, 2008 18:01
od Saša
Jé , konkurence Muzea koroze .
Vytáhni pravý konektor ze zapalovacího bloku , a změř jestli je přímo v konektoru co vytáhneš 12V po zapnutí klíčku . (stačí žárovkovou skoušečkou)

Napsal: čtv pro 04, 2008 20:25
od vladdo608
dalsi...

Napsal: čtv pro 04, 2008 20:32
od Saša
Co další ? Je tam napětí nebo ne ?