Stránka 2 z 3

Napsal: úte lis 04, 2008 15:51
od Wenca084
sašo svorky jsou v pohodě, i když jsem v jednu chvíli měl podezření na kostru, ale svorky jsou ok, uvidím až přijedu domu a dam tam tu nabitou baterku, změřím ji před nastartovaním a po a při zvyšených otáčkach při zaplejch světlech,jsem zvědav na hodnoty, pak to sem napíši...wenca

Napsal: úte lis 04, 2008 15:58
od Saša
Když už to chytne a startér točil normálně tak nic zajímavého nenaměříš jen můžeš skontrolovat dobíjení .
Skus startovat s rozsvícenými světly a dle pohasnutí usoudit stav baterie . Nebo V-metr se záznamem nim/max hodnot .
Koukni hlavně na kostru motoru .

Napsal: stř lis 05, 2008 07:15
od Wenca084
Tak jsem nabitou baterii jsem nechal 1hodinu odstát, změřil napětí - 13.34V , Pak jsem ji vložil do vozu a připojil- 13.3V , po nastartování na volnoběch 800ot/min měla 14.8V , Na volnoběch a zaplé tlumené světla 13.1V , Při 2000ot./min a zaplé tlumené světla 15.08V, při 2000ot/min bez zatěže ( vše vyple) 15.35V... Měřeno digitálním voltmetrem .. Tak comyslíš Sašo?? Bych řek že je to v pořádku....wenca

Napsal: stř lis 05, 2008 08:26
od Marek89
Akym multimetrom si to meral? Max. napatie ma byt 14.1V. Ak tam mas 15V, tak je to prebijanie.

Napsal: stř lis 05, 2008 09:48
od Wenca084
Stál asi 900Kč, Je to typ MY-64 , umí to měřit , napětí ,proud, odpor, teplotu, kapacitu, zkouška tranzistorů, kmitočet a ještě to má náky jiný funkce, neni to prostě ten obyč multík za kilo( ten malinkej)..


Ještě mě napadlo to změřit třeba po 10min jízdy nebo tak nak, třeba to napětí se stabilizuje trochu níž..

Ale přes těch 15V a náký drobný už to víc nedalo....wenca

Napsal: stř lis 05, 2008 11:17
od Saša
Wenca084 píše:Ale přes těch 15V a náký drobný už to víc nedalo....wenca

Jestli to není chyba měřáku tak to je PRŮSER s dobíjením. Přes těch 15V to nechce "pustit" baterie do které teče obrovský proud a altík to již nestíhá . Při tom napětí zachvilku vyvaří baterie . Nehledě že odchází žárovky (H) ale zas to pěkně svítí (chvilku) .
Dle všeho to je dobíjení páč kontrolní měření baterie po dobití je OK .

Napsal: stř lis 05, 2008 12:30
od Wenca084
No jo ale co stím kurna!! Jaktože to tak davá?? S právně má být kolik maximum?? 14V?? Nejhorší je že ta baterka nejde dolejt, protože nemá zátky,a jestli je vyvařená tak už stím nic neudělám... :(

dobíjení

Napsal: stř lis 05, 2008 12:58
od FOMA
Takže pokud ti to přebíjí ,tak jsou to zpravidla dvě možnosti:
-vadný regulátor-vyměnit!
-špatná kostra (motor+kastle+baterie)-očistit,dotáhnot
správná hodnota dobíjení 13.7-14.2V (u nových aut šli již až na 14.5v),ale 14.5V považuj jako maximum-víc ani desetinu!

Napsal: stř lis 05, 2008 14:41
od Mirek999
Taky si hlavne davejte pozor na levne meraky.Jednou jsem u kamarada resil prebijeni.Porad to melo neco kolem 17V a tak jsem vymenil regulator a porad,tak jsem vymenil celej altik a po nekolika hodinach jsem zjisil,ze to bylo vadnym merakem.Nejakej levnej smejd,co mel kamarad.Bylo to na R19,1,8 16V,takze pokud nekdo zna,tak vi ten super pristup. :roll: Takze nezanedbejte ani tyto veci.

Napsal: stř lis 05, 2008 16:03
od Wenca084
Měřák ukazuje na 100% dobře, tím jsem si jist, a stál okolo 9stovek v profi prodejně s el. nařadím, ještě to zkusím změřit po projetí jestli se to nezlebší, třeba se to pokouší po tom nastartování dostat do ty baterie co nejvíc a po ujetí nekolika km s to na pětí zmenší, no uvidím, třeba je to blbost, ale každopádně to ještě přeměřím než začnu něco kuchat a měnit...wenca



Tak , po ujetí zhruba asi 2km a a popojíždění před barákem jsem se dal znovu do měření.Počáteční napětí baterie před nastartováním bylo 12.69V ( 24 hod po nabití) ,Po té krátké projížce bylo napětí při 2000ot.min a se světly 14,1 , bez světel 14,5 až 15V..... Když zapnu další spotřebič např. dálkové, tak napětí klesne jen o par desetin (20 -30 mV) , prostě ten alternátor to stačí dohnat...

Napsal: čtv lis 06, 2008 19:17
od Puhi
ja by som vymenil regler, zrejme bude chyba v nom a až tak veľa nestoji... Asi pred 2 týždnami som to robil na zastupcovej žige :mrgreen: Vyrazilo mu obidve žiarovky na stretavačkach naraz a dobijalo mu to tiež tych 15V... vymenil sa regler, nove žiarovky a nema problem :lol:

Napsal: sob lis 08, 2008 17:35
od čmelák
to staci ked mas len chybne to relatko

Napsal: pon lis 10, 2008 09:44
od Wenca084
Už jsem sehnal to relé, tak ho du dnes vyměnit, Jo a včera večer se mi zase okolo 4tis/ot zase rozblikala kontrolka dobíjení, možná tam bude ještě jinej průser, ale uvidím a vyměním to relé.. :scratch:

Napsal: pon lis 10, 2008 18:00
od Wenca084
Kurva už mě to ale nas...o !!!! Dal jsem tam fungl nové relé a kontrolka stále bliká a ještě to tet dává při zvýšených otáčkách bez zátěže skoro 17V, všechny kontakty jsem prolezl, jak je možné že to tak přebíjí?? ,, mám snad vyměnit altik ????...Už mě z toho leze hlava kolem ....Sašo řekni neco , nebo vemu sekeru a ten altik rosekám!! :axe:

Napsal: pon lis 10, 2008 18:42
od Saša
Skus tohle . Tím ověříš funkci regulátoru . http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... c&start=60 Je to tak v půli .
Vše ostatní je "okolo" .