Stránka 2 z 2
Napsal: pon zář 22, 2008 18:34
od Puhi
Jelen píše:Marek89, no to je jedno ukostření, ale motor má být ukostřen kovovým páskem někde v místě prvního válce u sání na kostru k čelu.
Tak túto kostru ja nemám, asi to nejak napravím
Napsal: pon zář 22, 2008 18:38
od Křečík Barbuška
U mojí pětky ani u sedmy nic takového nebylo, lano ze záporného pólu baterky jde na čelo ev. na odpojovač a pak čelo (pětka, dodělávaný). Jako hlavní ukostření je využito lana z kastle na koš převodovky. Což samozřejmě nevylučuje dodatečné ukostření lanem na dlouhý šteft na svodech (včera jsem to realizoval, ale ještě neodzkoušel jestli to něco přineslo). Nicméně dobíjení mi šlapalo i bez toho, ukostření alternátoru přes spodní šroub a šteft v pumpě mi připadá dostačující, ale nemám nic proti dodatečnému pojištění výše zmiňovaným způsobem. Kulatci vyšších tříd (ne 01) mohou mít svá specifika, viděl jsem na nich i pletené svazky ukostřující kapotu apod. jestli to bylo origo nevím.
Napsal: pon zář 22, 2008 18:48
od Jelen
Koko Loko, právě takovej pletenej svazek je od motoru ke kastli. Je to sichr, kdyby ten drát u převodovky zoxidoval, nebo se přetrhl. Ukostřenou kapotu mám taky
Napsal: pon zář 22, 2008 18:51
od Křečík Barbuška
Sichr to je, ale připadá mi zbytečný, je takový kladný tunning, bych řekl.
Napsal: pon zář 22, 2008 18:53
od Jelen
Tun(n)ing to neni, je to od výroby. To ukostření haubny už ale přehnaný je...
Napsal: pon zář 22, 2008 19:01
od Marek89
Jelen, môžeš to ukostrenie odfotiť ? diky
Napsal: pon zář 22, 2008 19:01
od Jelen
Můžu, zejtra, ale nesmim na to zapomenout.
Napsal: pon zář 22, 2008 19:46
od Roman
Jelen : ukostreni haubny nie je prehnane, ani nema nic spolocne s dobijanim, vsetky kovove casti karoserie maju byt ukostrene kvoli ruseniu!
Napsal: pon zář 22, 2008 20:04
od Maysner
Koko Loko píše:Sichr to je, ale připadá mi zbytečný, je takový kladný tunning, bych řekl.
a v plno hranatcich ti od vyroby vede z toho ocka na cele drat na steft na svody
Napsal: úte zář 23, 2008 05:46
od Patrac
Já to tenkrát vyřešil kabelem z mínusu na jeden šroub startéru. kabel měl tak cca 6mm průměr pletenej a na obou koncích měl očka zaletovaná a zafénovaná smršťovkou.
Napsal: úte zář 23, 2008 10:48
od Petr HC
Saša píše:Pokud tam napětí bude OK tak "poslechni" Pátrače . Měř proti "tělu" altíku ..
A tady bývá „jádro pudla“ . Na styku dvou různých kovů časem vznikne článek ,silně podporující korozi v tomto místě (Toto je důvod proč se musí mezi Al a Cu vedení vkládat CupAl podložky, které tomuto jevu zamezí). Poněvadž kostra alternátoru je z Al slitiny a napínák je železný vzniká zde velice dobrý izolant Al2O3 (sorry – indexy zde neumím), poněvadž toto místo je vystaveno vlhkosti a někdy bývá i ostřikováno chladící kapalinou ze špatně těsnícího hřídelového kroužku čerpadla . A platí to i pro přechody mezi Cu pletenými ukostřovacími vodiči a místem ukostření. Kontrola je jednoduchá – je-li toto v pořádku , pak mezi kostrou alternátoru a minus pólem aku (za chodu motoru ve zvýšených
otáčkách) nesmíme naměřit více než desítky mV .
P.S. Takže asi nejlepší rada bude ta včerejší od Pátrače - čistit ,čistit a čistit spoje.
Napsal: úte zář 23, 2008 15:45
od čmelák
dnes mi to same od seba zacalo dobijat , ale len pol dna , uz je to zase tak ako predtym,,,
zajtr to idem rozobrat, ked to nepomoze viac to neriesim
Napsal: stř zář 24, 2008 20:13
od Marek89
Petr HC píše: Kontrola je jednoduchá – je-li toto v pořádku , pak mezi kostrou alternátoru a minus pólem aku (za chodu motoru ve zvýšených otáčkách) nesmíme naměřit více než desítky mV .
Nameral som max 50mV