Stránka 2 z 9
Napsal: ned črc 27, 2008 19:55
od Vašátor
Takže pocity po výměně chladiče ... ukazatel teploty stále leze za půlku, což na cestu do Bulharska nebude asi to nejlepší, obzvláště když budeme projíždět Bulharské pohoří s kopečky dosahujících výšky ke 3000m.n.m. .... takže tento zasraný chladič asi namontuju zpět do auta a zezačátku zkusím Calgon. Výsledek se musí dostavit do 14ti dní, jinak to bude blbé ...
Jo a topení topí naprosto nádherně
Napsal: ned črc 27, 2008 20:51
od dandy
Vašku, Calgon je podvod!! Obchodnícky trik, tvoje vyhodené peniaze a ich zisk.
Keď si v drogérii budeš pýtať niečo na vodný kameň, daj prednosť českému výrobku. Neviem ako sa to volá (volalo) a či to ešte je na trhu, bolo to v bielej krabičke veľkej asi ako plastový obal na DVD len tučnejšiej, s modrými a hnedými kryštálikmi na obrázku. Účinnosť do 36 hodín podľa hrúbky kameňa. Len mám obavu, že nech použiješ čokoľvek aj chladič čosi pustí a budeš mať sitko...
Napsal: ned črc 27, 2008 21:40
od Vašátor
Veškerý přípravky jsou podvod ... Calgon máme doma, takže ho kupovat nebudu
. Jednou za x praní ho máti přidá do pračky. Ale jen občas ... čili balení vydrží opravdu dlouho. V podstatě většina výrobků je nahraditelná levnější a účinější variantou.
A jestli z toho bude cedník? Musí se to správně nadávkovat ... já vám ukážu jak na to
Napsal: pon črc 28, 2008 09:08
od Majo
asi by som ten chladic tak ja je zaniesol do zbernych surovin, aspon bude zan viac penez
a zohnal by som niekde normalnejsi, horcie to uz snad ani byt nemoze
Napsal: pon črc 28, 2008 20:27
od Vašátor
Chladič nechladič, auto stejně chladí blbě. Tudíž jestli budu čistit jen motor, či rovnou motor z chladičem, je už si celkem jedno
. Zítra na to vlítnu
Napsal: úte črc 29, 2008 07:44
od Saša
Vašátor píše:Takže pocity po výměně chladiče ... ukazatel teploty stále leze za půlku, což na cestu do Bulharska nebude asi to nejlepší
Nebylo by od věci změřit "opravdovou" teplotu vody za jízdy třeba digitálním měřákem . Poloha ručičky může bejt zavádějící . (může jít i o elektrickou závadu) U mé 06 když rosvítím světla teplota výrazně stoupne . U mé bejvalé 02 "měřák vylezl do půlky a tam se zastavil ať bylo venku jakkoli .Teplotu držel termostat a ta vrtule "napřímo" to uchladí 100% .(musí mít saharu) . Nejpřesněji měřila 043 s 05 palubkou (začátek červeného byl 105°C)
Kapitola sama pro sebe je "palubka" 07 . Mají tam špatně nastaven z výroby měřák teploty . Asi je pro jiné čidlo ale to "neexistuje" . Středová poloha ručičky odpovídá cca95°C a pokud se posune tak o 3mm dál , tak voda již vaří a do "červeného" zbejvá ještě pořádný kus !
Napsal: úte črc 29, 2008 10:45
od Trevor
No stou 07 to asi tak bude lebo na ickovom motore je sahara spustana od ecu motora a spusta ju okolo 95stupnov niekdy 98 podla nalady a rucicka na palubovke je vtedy trochu za polovicou takze ak by som to dotiahol na cervene tak uz parim ako lokomotiva.
Napsal: úte črc 29, 2008 12:11
od popest
Aha, no je pravda že mi větrák spíná když je ručka někde uprostřed... Takže větrák má sepnout až v červeném poli jestli jsem to správně pochopil... Takže vlastně sepnutý větrák znamenám, že voda má už příliš vysokou teplotu než je zdrávo? Může se něco stát s motorem? Jelikož jsem tomu budíku teploty celou dobu věřil, tak mě to neznepokojovalo, pac to vlastě pořád bylo v zeleném...
Napsal: úte črc 29, 2008 12:18
od Trevor
No praveze je to tak dobre lebo ak by si to mal v cervenom poli tak voda uz davno vrela a to by uz bolo neskoro. Vetrak ma zabranit tomu aby voda zacala vret takze ti spina dobre. Vtip je vtom ze ten budik je zle odstupnovany takze treba si dat akoze pozor
Napsal: úte črc 29, 2008 14:52
od popest
Aha, takže když sepne větrák, teplota je ještě v mezích normy a žádné nebezpečí nehrozí, ok. To jsem potřeboval vědět. Takže ten budík neukazuje zas tak blbě.
Napsal: úte črc 29, 2008 14:57
od Malda
popest píše:Aha, takže když sepne větrák, teplota je ještě v mezích normy a žádné nebezpečí nehrozí, ok.
To by bylo divny, kdyby vetrak spinal az kdyz uz je pozde ne?
To by ty motory moc nevydrzely ...
Napsal: úte črc 29, 2008 15:19
od Saša
Je to trochu OT ale kolem chladiče to je . Problém s přehřátím motoru začíná až tehdy když se v chladící kapalině začnou tvořit bubliny a to závisí jedině od typu , čistoty , teploty a hlavně TLAKU v chladící soustavě . Kdo nemá natlakovanou chladící soustavu (někde to teče nebo "nedrží" víčko tak má problém) . Bubliny se začnou totiž tvořit na nasávací straně vodní pumpy třeba již v 90°C i míň (díky sání dochází ke snížení tlaku) , ty pak zavzdušní části hlavy a místně se začne přehřívat . To přispěje k rychlému nárůstu teploty a koloběh uvaření je tu .(vyšší teplota + níský tlak=výce bublin)a dokola . Motoru nevadí ani teplota okolo 110°C ale chladící kapalina nesmí vařit (musí bejt pod tlakem). Problém ale začíná s olejem , páč nemáme chladič a olej se špatně chladí a nesmí se trvale dostat přes 130°C .
Proto si skontrokujte těsnost chladící soustavy a když zjistíte že to někde netěsní tak víte proč se to hřeje .
Napsal: úte črc 29, 2008 16:59
od Miuvek
Hmm, já mám 2107 a při zcela prohřátém motoru teď v létě mám ručičku uprostřed zeleného pole a vypadá vše OK. Ještě jsem nevařil.
P.S. Nešlo by upravit údaj teploměru připojením vhodného rezistoru paralelně k čidlu? Tím se zvětší proud do měřicího přístroje a ten bude ukazovat reálnou hodnotu. Asi by se změnila celková charakteristika indikace, ale jde hlavně o úzkou oblast provozních teplot, tam by to sedět mohlo
P.S.2.: Když vzpomenu na ty kilometry trubek u schade... Zlatá Lada
Napsal: úte črc 29, 2008 17:24
od Marek
Můj názor je ten, že do chladiče radši nesahat, zejména je-li původní nebo víc jak deset let starý. Jakákoli snaha o jeho čištění, ať už chemickým nebo mechanickým způsobem, může nakonec být kontraproduktivní neřku-li dokonce "bič na majitele" nebo časovanou bombou.
Pokud máš chlazení pomocí mechanické vrtule na řemenici vodního čerpadla a motor se přehřívá (tedy při jízdě je ručučka dále než ve svislé poloze), nejprve zkontroluj napnutí řemenu. Pokud to nepomůže, vyndej chladič a vypláchni jej pouze vodou ze zahradní hadice (či vodovodu, třeba ve vaně).
Následně zkus vyměnit termostat (mně se mašina před lety přehřívala jen proto, že mi termostat nedosedl a kapalina proudila oběma okruhy současně).
A kdyby ani to nepomohlo, doporučil bych chladič vyměnit za nový. Je to pravda investice cca 1600-1800 Kč, ale v dané situaci je to asi nejrozumější řešení.
Při pokusech o vyčištění chladiče totiž v drtivé většině případů dojde k tomu, že z chladiče budeš mít kropicí vůz. Vyčištěním se totiž uvolní i mikroskopické částečky koroze a odloupnuté šupinky materiálu a objeví se trhliny ve voštinách nebo ve spoji mezi komorami a voštinami, čímž chladič začne téci. Myslím, že to by na Tvé dovolené na Balkáně bylo nesrovnatelně nepříjemnější než ručička o pět stupňů výše na teploměru.
Napsal: úte črc 29, 2008 22:01
od Vašátor
Marku, vše co zde píšeš jsem udělal a stejně ručička leze k červenému poli. Tudíž další rada bude vyhodit motor?
Vadné čidlo či ukazatel teploty bych vyloučil. Při jízdě bez větší zátěže či v chladném počasí je rafička teploty na svém místě - uprostřed. Ovšem v teple a zátěži leze nahoru, přičemž při jízdě z kopce opět klesne na svoji nominální polohu - doprostřed.
Mno, radši zesumíruju co jsem vše dělal:
- nový termostat, ověřená funkce v hrnci s vodou a teploměrem ze zavařovacího hrnce, přičemž i kontrola otvírání, zavírání a přepouštění
- chladič jiný - z ladátora, kde pracoval tak jak má
- klínový řemen samozřejmě napnutý správně
- vizuelní kontrola zanesení vstupního kanálu hlavy - bez úsad
- mno a nyní je tam už Calgon. Pokud chladič poteče jako cedník, vadit mi to nebude. Mám náhradní, to mě netíží (nyní je tam namontovaný opět zasraný chladič z fotky). Hlavně když motor začne normálně chladit
P.S. o 5 stupňů více na rafičce bych vůbec neřešil ...