Stránka 2 z 3

Napsal: čtv črc 03, 2008 11:49
od Roman
Mne na Tolede tak fungoval altik asi pol roka. Mal som utrhnuty privod od budenia (vnutri v altiku ) a kym som ho po nastartovani nevytocil na cca 4000ot tak nedobijal. Blbe pri tom bolo, ze kontrolka doijania nesvietila a tak si to musel clovek uvedomit vzdy podla otackomera. (na naftozrutovi sa otacky pre otackomer snimaju z altika ) Neviem ake si to drzalo potom napatie, ale vsetko svietilo a nic neodislo, tak mi to trvalo toho pol roka, kym som sa dostal do altika.....

Napsal: čtv črc 03, 2008 11:55
od Atex
tak nam na fieste staci cca 1500 ot/min aby se vybudil, pak uz jede v poho..

Napsal: čtv črc 03, 2008 15:49
od Marek
Roman píše: (na naftozrutovi sa otacky pre otackomer snimaju z altika )
Jak na kterém (u mě se otáčky motoru snímají ze snímače otáček motoru). Ale neřízené D nebo TD motory mají snímání otáček z alternátoru, protože snímač otáček motoru nepotřebují (a dávat ho do motoru jen kvůli otáčkoměru je opravdu luxus).

Napsal: čtv črc 03, 2008 18:01
od plavec
Atex píše:
Marek píše:Favority i některé Felicie se po startu musely maličko "prošlápnout", aby zhasla kontrolka a alternátor začal dávat.
ano je to normalni, muj otec ma na sve Fieste alternator z Facka a automaticky pri startu musi malinko protocit, kontrolka zhasne a altik zacne fungovat ;-)
Jo tak to sedí, taky musím favorita trošku prošlápnout a kontrolka zhasne.Ale stačí jen lehce prošlápnout není třeba dupnnout na plnej plyn. :wink:

Napsal: pát črc 04, 2008 12:56
od Marek
Většinou stačí do plynu ťuknout, otáčky se zvýší kolem 1500 a dobíjení naskočí.

Napsal: sob črc 05, 2008 09:07
od Honza 21061
Malý detail: např. Peugeot 405 D i TD má od počátku zvlášť snímač otáček u setrvačníku. Budou ho mít i vozy bez otáčkoměru, protože se tam podle něj nastavuje čerpadlo a HÚ.

Zůstanu-li u Peugeota, tam se objevilo něco podobného, bylo nutné jen lehce zvednout otáčky, aby začal dobíjet. Později začalo kolísat napětí a potom přestal dobíjet úplně- uhlíky.

Napsal: ned črc 06, 2008 15:46
od Majo
Icko mi robi presne toto iste - po nastartovani nedobija, po chvili sa chyti...

Napsal: pon říj 27, 2008 19:32
od jakke
ahoj mám problém když nastartuju tak kontrolka dobíjení svítí a ručička V-metru je v bílim pak to protočim kontrolka lehce zhasne ale ne uplně apak se znovu rozvítí a přitom ručička V-metru je v zelenym poli tak nevim čím to je :|

Napsal: pon říj 27, 2008 23:49
od Mirek999
Zmer,kolik dava na baterce.Potom bych resil regulator(uhliky) :wink:

Napsal: úte říj 28, 2008 14:00
od jakke
tak podle změření voltmetrem dobíjí dobře i budík ukazuje dobře ale lehce svítí kontorlka dobíjení :|

Napsal: úte říj 28, 2008 14:53
od Vašátor
Podle změření voltmetrem to dobíjí KOLIK???? Slovo "dobře" není hodnota.

Napsal: úte říj 28, 2008 15:58
od jakke
jo dobíjí od 12,56v a při větších otáčkách tam vlítlo i 13,05v tak nevim jestli je to dobře

Napsal: úte říj 28, 2008 16:04
od Saša
jakke píše:tak nevim jestli je to dobře
To moc dobře není , chce to alespoň 13.8V .

Napsal: úte říj 28, 2008 16:05
od Vašátor
No, tak to je právě špatně!! Dobíjení se měří při zapnutých potkávacích světlech a zvýšených otáčkách (cca 1000-1200ot). Voltmetr pak musí na baterce ukázat hodnotu okolo 14,2V (cca 13,8-strop max14,5V).
Chybu bych hledal v uhlíkách, špatných a zoxidovaných kontaktech či špatném regleru.

Napsal: úte říj 28, 2008 16:10
od jakke
tak to teda bude nákej pruser asi co když při 3000 ot a bez svetel tam bylo jenom 13,05v co stim co bude špatně jo jinak alternátor byl nedávno měněn za novej tak nevim