Poruchy - různý drobnosti v interiéru
Moderátor: Moderátoři
Odpoj baterku (reštartuješ), odpoj pár krát kontakt na ventile absorbéru (možný zlý kontakt), ak ti aj ďalej bude po zapojení baterky svietiť porucha motora príp. hlásiť chybu počítač, tak je zrejmé, že ventil skončil. Ventil mám na 1,5 16V na vrchu nádržky absorbéru. Podľa mňa môžeš aj tak jazdiť ďalej bez nebezpečenstva poškodenia kat. No keď budeš mať čas, peniaze a chuť, tak ho vymeň. Toto by som urobil ja. To, že počítač hlási kadečo, v tom až taký problém nevidím, lebo ten hlási momentálny stav a niekedy chvíľu trvá, kým sa niečo pokazí úplne. Niekedy počítač hlási aj poruchu nie práve poškodenej súčiastky, ale poruchu niečoho iného, čo s tým súvisí. A toto nedokážu niekedy odhaliť ani v značkovom servise a práve vtedy dochádza ku výmene dobrých súčiastok a skutočná chyba je pre nich tvrdý oriešok do vtedy kým sa to nenaučia poriadne opravovať a to chce hlavne prax. Podotýkam zasa, že som len amatér, no píšem to v dobrej viere ti pomôcť.
Nejprve si ujasněme pojmy – ventil absorberu není čidlo ,ale akční (výkonový )člen . Tento ventil otevírá a zavírá profuk absorberu benzinových par do sacího potrubí (přes filtr s aktivním uhlím) . Četnost spínání (1 až 100 %) je řízena složitým algoritmem na základě hodnot řady čidel (poloha akcelerátoru ,Lambda sonda ,otáčky motoru atd.) . Pokud chceme zjistit funkci ventilu stačí paralelně k němu připojit žárovičku (s příkonem max. 1 W– např telefonní 12 V 50 mA nebo podobnou) . Pokud bude žárovka trvale svítit při max.výkonu motoru a zhasne ve volnoběhu ,příp. bude blikat při středním zatížení motoru ,je řídící obvod ventilu v pořádku . V opačném (lepším) případě je přerušen přívod od ŘJ k ventilu , v horším případě jde o závadu ŘJ .Funguje – li vlastní ventil ,zjistíme tak ,že ventil vymontujeme z vozu a zdrojem 12 V ss zkusíme ,zda „klape“ a zda při „sepnutí“ propouští vzduch (profouknout ústy). Více napoví graf z cca 1,2 min ostré jízdy do prudkého stoupání.
- Přílohy
-
- Sešit4.xls
- (35.5 KiB) Staženo 288 x
Kde ten absorbér a ten ventil je? Není to ta černá piksla vepředu? Dnes mi ještě přestalo fungovat stahování okna u spolujezdce, to je už třetí okno za dva roky, jenže ty dva motorky mi vyměnili v záruce a tenhle se budu muset pokusit zprovoznit sám. Už se těším až moje Lada trochu zestárne a budu ji moct prodat aniž už by mi líto toho prodělku, protože za ní prd dostanu. I když je fabie combi se srovnatelným motorem jednou tak drahá, tak se to pořád ještě vyplatí, navíc v ní všechno funguje tak jak má.
Já mám opačné zkušenosti.honzat píše:I když je fabie combi se srovnatelným motorem jednou tak drahá, tak se to pořád ještě vyplatí, navíc v ní všechno funguje tak jak má.
Ten motůrek stačí vyndat a vičistit, alespoň mě to pomohlo, ale je to POROD vyndat jej!!! Zase má výhodu, že se dá rozebrat.
®; Člen LKCS
To je zajímavé. Nikde nesmrdí nespálený benzín, tak to bude asi v pohodě. Naštěstí nemám PP, ještě bych se mohl dozvědět, co všechno mi nefunguje
honzat: Ta černá pixla vlevo, já mám na ní nápis Made in USA. Taky bych nepředpokládal, že se to potento...
Stahování okýnek je problém, nikoli neřešitelný, vícekrát zde probíráno. Mně nešel u spolujezdce motorek a u řidiče odešel lanovod, který pak sežvejkal vodící kolečko.
vše opraveno, již několik let bez závad.
honzat: Ta černá pixla vlevo, já mám na ní nápis Made in USA. Taky bych nepředpokládal, že se to potento...
Stahování okýnek je problém, nikoli neřešitelný, vícekrát zde probíráno. Mně nešel u spolujezdce motorek a u řidiče odešel lanovod, který pak sežvejkal vodící kolečko.
vše opraveno, již několik let bez závad.
Dodge Avenger 2.0 VVT
hihi:-) moturek zadniho okynka jsem rozebiral na parkovisti u sjezdovky v zime v -10st.c konstruktery delniky i servis, bolseviky a maticku rus jsem proklel do 13. kolena ale pomoct jsem si musel sam -pokud jsem si nechtel nechat udelat v aute zavej:-)
tavri s tim že se to neposere když je to americky.. no murphyho zakon zni ze posrat se muze vse.. nicmene me to pripomelo slavnou scenu z Pelisku .. kdyby jsi mel sovetske a americke uplne stejne krabicky sirek..kteru by sis vybral:-))))) ?
ta cerna piksla je absorber - je plna aktivniho uhli a jinak nic, pres ten ventil tam jde odvetrani celeho palivoveho systemu .
jeste me napado když odvetrani vubec nefunguje , tak cerpadlo muže zdeeformovat nadrž.. totalne.. ale jak a kudy ktery hadicky vedou a j pojistnej ventil proti prevraceni auta, sberna nadrz kondenzatu atd atd.....
prodej lady - ono to plati vseobecne .. problemoveho kusu je dobre se vcas zbavit.. ano prodelas na tom ale to vžydcky.... je otazka cim prodelas vic..jestli neustalyma opravama a nebo prodejem s velkou financni castkou... vse je o kompromisu ...
tavri s tim že se to neposere když je to americky.. no murphyho zakon zni ze posrat se muze vse.. nicmene me to pripomelo slavnou scenu z Pelisku .. kdyby jsi mel sovetske a americke uplne stejne krabicky sirek..kteru by sis vybral:-))))) ?
ta cerna piksla je absorber - je plna aktivniho uhli a jinak nic, pres ten ventil tam jde odvetrani celeho palivoveho systemu .
jeste me napado když odvetrani vubec nefunguje , tak cerpadlo muže zdeeformovat nadrž.. totalne.. ale jak a kudy ktery hadicky vedou a j pojistnej ventil proti prevraceni auta, sberna nadrz kondenzatu atd atd.....
prodej lady - ono to plati vseobecne .. problemoveho kusu je dobre se vcas zbavit.. ano prodelas na tom ale to vžydcky.... je otazka cim prodelas vic..jestli neustalyma opravama a nebo prodejem s velkou financni castkou... vse je o kompromisu ...
Nemáte někdo nafocený, jak to vypadá po sundání výplně dveří? A jak ji šetrně sundat, mám špatné zkušenosti se sundaváním výplní. Jinak Jiří podle mě není normální Když má auto najeto 20000 a má za sebou poruchu 3 motorků na stahování, zadní díl výfuku, přístrujovou desku, čidlo hladiny oleje, relé stěračů a nefunkční centrál, vše mimo jednoho motorku stahování v záruce odstraněno. Další závady předpokládám ve všelijakých čidlech, stěračích, centrálu, spojce, převodovce a evergreen zůstane stahování oken. Navíc bych řekl, že je to slušná olejnička a mám plno rezatých míst, sice ne na plechařině, ale na všelijakých držácích a svárech výfuku.
honzat: když si prectes historii tak uvidis že jsem si taky užil svoje. ale proti tobe jsem bridil, prvnich cca 30 000km to byl celkem bezproblemovy kus. PAk zacala nekoncici serie problemu.. intervaly mezi zasahama se zkracovaly cena rostla....
Ted jsem spokojeny uživatel renaultu laguna rok vyroby 98, celkove najeto skoro 220000km z toho ja 52 000. ihned po koupi jsem nechal udlat rozvody a ventily a zadni cast vyfuku, odesla spona na manzete homokloubu, menil jsem brzdove desticky, zadni prasatka a ted preventivne na prednich brzdach gumove tesneni pistu. bylo potreba vycistit zamek zadnich dveri a taky zamek 5. dveri. Pred nedavnem mi odesla benzinova hadicka ke vstrikovacum. jediny servis lpg byla ted vymena nadrže a membran a filtru. Snad to takhle vydrží.... jo a taky H7 v prednich svitilnach... na to kolik to ma najeto je to celkem pohoda..
ale proti malerum neni žadny auto imunni.. clovek musi mit stesti na kus:-)
Ted jsem spokojeny uživatel renaultu laguna rok vyroby 98, celkove najeto skoro 220000km z toho ja 52 000. ihned po koupi jsem nechal udlat rozvody a ventily a zadni cast vyfuku, odesla spona na manzete homokloubu, menil jsem brzdove desticky, zadni prasatka a ted preventivne na prednich brzdach gumove tesneni pistu. bylo potreba vycistit zamek zadnich dveri a taky zamek 5. dveri. Pred nedavnem mi odesla benzinova hadicka ke vstrikovacum. jediny servis lpg byla ted vymena nadrže a membran a filtru. Snad to takhle vydrží.... jo a taky H7 v prednich svitilnach... na to kolik to ma najeto je to celkem pohoda..
ale proti malerum neni žadny auto imunni.. clovek musi mit stesti na kus:-)
Mrkni sem na obrázky na téma o dveřích: http://www.samara-faq.auto.ru/page12_9.htmlhonzat píše:Nemáte někdo nafocený, jak to vypadá po sundání výplně dveří? A jak ji šetrně sundat, mám špatné zkušenosti se sundaváním výplní. Jinak Jiří podle mě není normální Když má auto najeto 20000 a má za sebou poruchu 3 motorků na stahování, zadní díl výfuku, přístrujovou desku, čidlo hladiny oleje, relé stěračů a nefunkční centrál, vše mimo jednoho motorku stahování v záruce odstraněno. Další závady předpokládám ve všelijakých čidlech, stěračích, centrálu, spojce, převodovce a evergreen zůstane stahování oken. Navíc bych řekl, že je to slušná olejnička a mám plno rezatých míst, sice ne na plechařině, ale na všelijakých držácích a svárech výfuku.
A tady je téma elektrické stahování, kde se kluci dohadujou o těch potížích, který já ještě neměl. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... c&start=45 Jen po koupi mi to ztěžka dojíždělo do konce, tak jsem sundal tapec, namazal, trochu jsem i namazal mýdlem tu gumu nahoře co do ní okno doléhá a je to už lepší, hlavně si myslím, že to chce požívat, občas otevírat a zavírat.Něco jako hydrokorektory u favorita, když se nepoužívají, tak odejdou
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch