Poruchy - různý drobnosti v interiéru

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
rudo.
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvek od rudo. »

Odpoj baterku (reštartuješ), odpoj pár krát kontakt na ventile absorbéru (možný zlý kontakt), ak ti aj ďalej bude po zapojení baterky svietiť porucha motora príp. hlásiť chybu počítač, tak je zrejmé, že ventil skončil. Ventil mám na 1,5 16V na vrchu nádržky absorbéru. Podľa mňa môžeš aj tak jazdiť ďalej bez nebezpečenstva poškodenia kat. No keď budeš mať čas, peniaze a chuť, tak ho vymeň. Toto by som urobil ja. To, že počítač hlási kadečo, v tom až taký problém nevidím, lebo ten hlási momentálny stav a niekedy chvíľu trvá, kým sa niečo pokazí úplne. Niekedy počítač hlási aj poruchu nie práve poškodenej súčiastky, ale poruchu niečoho iného, čo s tým súvisí. A toto nedokážu niekedy odhaliť ani v značkovom servise a práve vtedy dochádza ku výmene dobrých súčiastok a skutočná chyba je pre nich tvrdý oriešok do vtedy kým sa to nenaučia poriadne opravovať a to chce hlavne prax. Podotýkam zasa, že som len amatér, no píšem to v dobrej viere ti pomôcť.
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

ten ventil behem jizdy otevira a zavira aby umožnil odsavani benzinovych par a pri to zas aby tam nebyla trvale otevrena dira. me prestal kdysi taky fungovat ale nahradil jsem ho jinym z vraku felicie samozrejme ze tam nepasuje ale ono se to necha znasilnit....to je drobnost
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od tavri »

A jak pozná ten kdo nemá PP, že čidlo nefunguje?
Dodge Avenger 2.0 VVT
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

možná by mohlo být coti pod kapotou trochubenzin ..nevim ..me tohle zjistili z diagnostiky na melniku a hned rekli ati si dojedu pristi tyden pro novy ventil:-))))) dojel jsem ale jinam...
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Nejprve si ujasněme pojmy – ventil absorberu není čidlo ,ale akční (výkonový )člen . Tento ventil otevírá a zavírá profuk absorberu benzinových par do sacího potrubí (přes filtr s aktivním uhlím) . Četnost spínání (1 až 100 %) je řízena složitým algoritmem na základě hodnot řady čidel (poloha akcelerátoru ,Lambda sonda ,otáčky motoru atd.) . Pokud chceme zjistit funkci ventilu stačí paralelně k němu připojit žárovičku (s příkonem max. 1 W– např telefonní 12 V 50 mA nebo podobnou) . Pokud bude žárovka trvale svítit při max.výkonu motoru a zhasne ve volnoběhu ,příp. bude blikat při středním zatížení motoru ,je řídící obvod ventilu v pořádku . V opačném (lepším) případě je přerušen přívod od ŘJ k ventilu , v horším případě jde o závadu ŘJ .Funguje – li vlastní ventil ,zjistíme tak ,že ventil vymontujeme z vozu a zdrojem 12 V ss zkusíme ,zda „klape“ a zda při „sepnutí“ propouští vzduch (profouknout ústy). Více napoví graf z cca 1,2 min ostré jízdy do prudkého stoupání.
Přílohy
Sešit4.xls
(35.5 KiB) Staženo 289 x
honzat
Příspěvky: 198
Registrován: stř dub 26, 2006 07:49
Bydliště: Tachov

Příspěvek od honzat »

Kde ten absorbér a ten ventil je? Není to ta černá piksla vepředu? Dnes mi ještě přestalo fungovat stahování okna u spolujezdce, to je už třetí okno za dva roky, jenže ty dva motorky mi vyměnili v záruce a tenhle se budu muset pokusit zprovoznit sám. Už se těším až moje Lada trochu zestárne a budu ji moct prodat aniž už by mi líto toho prodělku, protože za ní prd dostanu. I když je fabie combi se srovnatelným motorem jednou tak drahá, tak se to pořád ještě vyplatí, navíc v ní všechno funguje tak jak má.
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Příspěvek od Raduz »

honzat píše:I když je fabie combi se srovnatelným motorem jednou tak drahá, tak se to pořád ještě vyplatí, navíc v ní všechno funguje tak jak má.
Já mám opačné zkušenosti. :evil:

Ten motůrek stačí vyndat a vičistit, alespoň mě to pomohlo, ale je to POROD vyndat jej!!! Zase má výhodu, že se dá rozebrat. 8)
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od tavri »

To je zajímavé. Nikde nesmrdí nespálený benzín, tak to bude asi v pohodě. Naštěstí nemám PP, ještě bych se mohl dozvědět, co všechno mi nefunguje :-)
honzat: Ta černá pixla vlevo, já mám na ní nápis Made in USA. Taky bych nepředpokládal, že se to potento...
Stahování okýnek je problém, nikoli neřešitelný, vícekrát zde probíráno. Mně nešel u spolujezdce motorek a u řidiče odešel lanovod, který pak sežvejkal vodící kolečko.
vše opraveno, již několik let bez závad.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

hihi:-) moturek zadniho okynka jsem rozebiral na parkovisti u sjezdovky v zime v -10st.c konstruktery delniky i servis, bolseviky a maticku rus jsem proklel do 13. kolena ale pomoct jsem si musel sam -pokud jsem si nechtel nechat udelat v aute zavej:-)
tavri s tim že se to neposere když je to americky.. no murphyho zakon zni ze posrat se muze vse.. nicmene me to pripomelo slavnou scenu z Pelisku .. kdyby jsi mel sovetske a americke uplne stejne krabicky sirek..kteru by sis vybral:-))))) ?
ta cerna piksla je absorber - je plna aktivniho uhli a jinak nic, pres ten ventil tam jde odvetrani celeho palivoveho systemu .
jeste me napado když odvetrani vubec nefunguje , tak cerpadlo muže zdeeformovat nadrž.. totalne.. :-) ale jak a kudy ktery hadicky vedou a j pojistnej ventil proti prevraceni auta, sberna nadrz kondenzatu atd atd.....

prodej lady - ono to plati vseobecne .. problemoveho kusu je dobre se vcas zbavit.. ano prodelas na tom ale to vžydcky.... je otazka cim prodelas vic..jestli neustalyma opravama a nebo prodejem s velkou financni castkou... vse je o kompromisu ...
honzat
Příspěvky: 198
Registrován: stř dub 26, 2006 07:49
Bydliště: Tachov

Příspěvek od honzat »

Nemáte někdo nafocený, jak to vypadá po sundání výplně dveří? A jak ji šetrně sundat, mám špatné zkušenosti se sundaváním výplní. Jinak Jiří podle mě není normální Když má auto najeto 20000 a má za sebou poruchu 3 motorků na stahování, zadní díl výfuku, přístrujovou desku, čidlo hladiny oleje, relé stěračů a nefunkční centrál, vše mimo jednoho motorku stahování v záruce odstraněno. Další závady předpokládám ve všelijakých čidlech, stěračích, centrálu, spojce, převodovce a evergreen zůstane stahování oken. Navíc bych řekl, že je to slušná olejnička a mám plno rezatých míst, sice ne na plechařině, ale na všelijakých držácích a svárech výfuku.
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

honzat: když si prectes historii tak uvidis že jsem si taky užil svoje. ale proti tobe jsem bridil, prvnich cca 30 000km to byl celkem bezproblemovy kus. PAk zacala nekoncici serie problemu.. intervaly mezi zasahama se zkracovaly cena rostla....
Ted jsem spokojeny uživatel renaultu laguna rok vyroby 98, celkove najeto skoro 220000km z toho ja 52 000. ihned po koupi jsem nechal udlat rozvody a ventily a zadni cast vyfuku, odesla spona na manzete homokloubu, menil jsem brzdove desticky, zadni prasatka a ted preventivne na prednich brzdach gumove tesneni pistu. bylo potreba vycistit zamek zadnich dveri a taky zamek 5. dveri. Pred nedavnem mi odesla benzinova hadicka ke vstrikovacum. jediny servis lpg byla ted vymena nadrže a membran a filtru. Snad to takhle vydrží.... jo a taky H7 v prednich svitilnach... na to kolik to ma najeto je to celkem pohoda..
ale proti malerum neni žadny auto imunni.. clovek musi mit stesti na kus:-)
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

honzat píše:Nemáte někdo nafocený, jak to vypadá po sundání výplně dveří? A jak ji šetrně sundat, mám špatné zkušenosti se sundaváním výplní. Jinak Jiří podle mě není normální Když má auto najeto 20000 a má za sebou poruchu 3 motorků na stahování, zadní díl výfuku, přístrujovou desku, čidlo hladiny oleje, relé stěračů a nefunkční centrál, vše mimo jednoho motorku stahování v záruce odstraněno. Další závady předpokládám ve všelijakých čidlech, stěračích, centrálu, spojce, převodovce a evergreen zůstane stahování oken. Navíc bych řekl, že je to slušná olejnička a mám plno rezatých míst, sice ne na plechařině, ale na všelijakých držácích a svárech výfuku.
Mrkni sem na obrázky na téma o dveřích: http://www.samara-faq.auto.ru/page12_9.html
A tady je téma elektrické stahování, kde se kluci dohadujou o těch potížích, který já ještě neměl. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... c&start=45 Jen po koupi mi to ztěžka dojíždělo do konce, tak jsem sundal tapec, namazal, trochu jsem i namazal mýdlem tu gumu nahoře co do ní okno doléhá a je to už lepší, hlavně si myslím, že to chce požívat, občas otevírat a zavírat.Něco jako hydrokorektory u favorita, když se nepoužívají, tak odejdou :lol:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
honzat
Příspěvky: 198
Registrován: stř dub 26, 2006 07:49
Bydliště: Tachov

Příspěvek od honzat »

Díky za ty obrázky, hned jak bude čas, tak se do toho pustím.
Green
Příspěvky: 61
Registrován: sob bře 10, 2007 17:56
Bydliště: Kramolín,okr.Třebíč

Příspěvek od Green »

Mám dotaz,už jste někdo seřizoval zámky dveří?Mně se povolili šrouby na zámku u dveří a když je dotáhnu,tak se po čase zase uvolní a dveře jdou špatně zavírat.Už je to dost otravný,tak hledám způsob jak to vyřešit jednou navždy.Dík za radu.
Pisty
Příspěvky: 308
Registrován: stř srp 02, 2006 18:11
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pisty »

Jednoducho natri zavit neakou farbou a zatiahni. :D
Oltcit club 11R, 1984, červena, 05/08 rip , Žiguli 2101, 1200, 1976 zelena, LPG. 04/07 rip ,Lada 2105,1300, 1984 zlta, LPG 08/08 sell ,Daewoo Nubira1, 1998, 1600 DOHC. Zelena LPG
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“