Stránka 2 z 4
Napsal: stř čer 04, 2008 09:36
od Atex
takze na moji 1,2mm snizenou hlavu je to docela zbytecne, jedna vec je ze to porad neni dobre postelovane a dalsi ze jsou s tim spojene problemy na delsich trasach, jako napsiklad cesta do mnichova hradiste, porad jsme podle gps hledali tu spravnou benzinku
ted jedu na tuning sraz do piestan a tam benziny nemaji. Takze marku budu se ridit tvyma radama, naleju tam klasickou 95ku, nejak se to seridi a uvidi se..
Napsal: stř čer 04, 2008 09:45
od Marek
Při snížení hlavy o 1,2 mm se pohybuješ někde kolem 9,2:1, na což Ti musí 95-oktanové palivo suverénně stačit (motory Lada 1,7i mají kompresní poměr 9,3:1 a palivo 95 oktanů mají v předpisu výrobce naprosto běžně). Základní úhel předstihu místo 5° při volnoběhu dej na 2 - 3° a hotovo.
Napsal: stř čer 04, 2008 10:25
od paves
takze u kaliny vervou nemuzu motoru uskodit? ta by uz mela mit rizenej motor, ne?
Napsal: stř čer 04, 2008 11:42
od Marek
Kalina řízená je. Ale víceoktanový benzin bych používal spíš do 16V motoru (klasika 8V to nepotřebuje).
Napsal: stř čer 04, 2008 13:02
od paves
ja to tam leju jen ocas spis pro dobrej pocit ze je to "neco na prilepsenou" ok, prdim na to
Napsal: stř čer 04, 2008 14:47
od Marek
Dlouho jsem se zabýval myšlenkou, jaký je praktický rozdíl mezi naftou Benzina TOP Q a VERVA. Kouknul jsem na jejich stránky a dočetl se, že VERVA má cetanové číslo 55, zatímco TOP Q má 51. Vzhledem k tomu, že mám pro motor předepsáno minimálně 49, nemusím nic řešit. Ale třeba Common-Raily nebo PD-čka mívají předpis cetanového čísla 51 - 54, takže pro tyto motory je VERVA zajímavější.
Hned jsem chytřejší
.
Napsal: pon čer 16, 2008 13:57
od R.I.P.
No dobře tak jse si z této diskuze vyvodil, že vyšší oktanové číslo je pro starou ladu špatné.
Pokud teda záleží jen na oktanech, tak by "lepší" paliva (carrera95, v-power 95) s okt. č. 95 by neměli motoru škodit?
Jednou jsem do svojí 01 dal carreru95(přimíchal jsem to k shellu95 asi 1:1) a zdálo se mi, že to jede líp do kopců.
Napsal: úte čer 17, 2008 18:28
od Marek
R.I.P. píše:No dobře, tak jsem si z této diskuze vyvodil, že vyšší oktanové číslo je pro starou ladu špatné.
Špatné není. Ale k tomu, abys mohl vysokooktanová paliva používat, bys musel motor jinak seřídit (především předstih a volnoběžnou bohatost). Pokud zvýšíš předstih z původních cca 5° při volnoběhu na dejme tomu 12 - 15°, můžeš úplně klidně 98 až 100-oktanové palivo používat a motoru to neublíží. Ale proč? - Žádný extra pozitivní efekt to mít nebude, protože motory Lada mají ve srovnání s moderními motory malý kompresní poměr, což nezaručí zdaleka tak kvalitní využití tohoto paliva.
Prostě se smiřte s tím, že paliva s oktanovým číslem vyšším než 95 jsou prostě určena pro jiné motory. Neblbněte a myslete hlavou
.
Napsal: úte čer 17, 2008 19:07
od Atex
ja jsem podle markovych rad presel zpet k 95, jako rozdil ve vykonu fakt nevim, az pojedu zase na nejake sprinty tak uvidim podle casu, velkou vyhodou 95 je ze sem si to jednoduse posteloval podle knizek tak jak to ma byt, krasny volnobeh, trochu to strili ale to mozna nebude tim
spotreba bude taky ted optimalni a HLAVNE!! nemusim na delsich trasach hledat podle gps benzinku se 100oktanem jak debil
Napsal: pát čer 20, 2008 10:18
od Petr HC
Po posledním natankování (bezolovnatý 95 okt.benzin do 2112 ky) mi občas motor "cukne" jako kdyby vynechalo zapalování a ve volnoběhu se někdy zastaví . Zapalování je na 99 % v pořádku . Místní experti tvrdí že je to voda v benzinu . To jsem u 2104 běžně řešil přidáním lihu do nádrže . Můj dotez : Nevadí některým elementům "stříkačky" - čerpadlo, vstřiky ,katalyzátor líh v benzinu ? Mám na mysli poměr cca 1 : 50 .
Napsal: pát čer 20, 2008 11:00
od Trevor
No 100percentne to neviem ale ja by som povedal ze lieh tomu vadit nebude. To skor ta voda robi vecsiu neplechu. Ak sa samozrejme jedna o vodu.
Napsal: pát čer 20, 2008 12:23
od Marek
Z praktického hlediska vzato biolíh se do benzinu přidává již ve výrobě, a to až do 5%, čili v poměru 1:20 - a vadí to ???
V benzinu voda být může (sice tam nemá co dělat, ale víme své........). Existují přípravky typu Velfobin, které vodu umějí vyvázat. Jen je třeba se přesvědčit, zda ten přípravek lze použít do motoru s KATem (většina použít lze, ale ne všechny).
Ale stejně tak v benzinu může být v malém poměru nafta. To se často stane v případě, že cisterna přiveze benzin i naftu, nejprve do země přepustí naftu a tutéž hadici použije i na stočení benzinu (sice se to nesmí, ale kdo by se výměnou hadic zdržoval, že).
Prostě trpělivě vyjet a natankovat pořádné palivo.
Napsal: pát čer 20, 2008 17:34
od R.I.P.
No ohledně vody v benzínu jsem se dočetl něco v ruské literatuře a to že se s příchodem lady na trh pro ty kdo nechtěl jezdit na lepší benzín nebo předělat motor na staší typ benzínu stačilo naředit benzín 8:1 s vodou. Údajně to vypouštělo míň škodlivin a ušetřilo se nějaké palivo.
Kdyby k tomu měl někdo námitky, tak se ten odstavec pokusim přeložit přez víkend.
Napsal: pát čer 20, 2008 19:37
od Petr HC
To R.I.P. - houpat ano , ale mlátit o zem NE !
Napsal: pát čer 20, 2008 20:02
od Marek
..... ačkoli v Sovětském Svazu bylo možné vše !!!
Například v Sovětském Svazu v sobotu sázeli brambory a v neděli už sklízeli.
A víte jak je to možné???
Ne??? Pak nevíte co je hlad, pánové !!!