Stránka 2 z 3
Napsal: sob bře 29, 2008 15:47
od Křečík Barbuška
Rozdělej ten rozdělovač a mrkni na to ložisko, může přidírat. Pokud bude vadné tak jej vyměň.
Napsal: sob bře 29, 2008 18:00
od Honza 21061
Petr HC: To už jsem postupným laborováním zjistil také, že se zřejmě ani ve výrobním závodě neobtěžovali pro majitele vypsat nové hodnoty.

A do toho vzniká další záhada- teoreticky by podtlak měl pracovat pouze při velmi lehce sešlápnutém plynu. Praxe je úplně jiná, pracuje stále.

Kdoví také, jak je udělaná protipružina že?
Podle mého názoru je dosazení podtlaku na tento motor jeden z největších konstrukčních "Ropáků" ze všech inovací. Nechám si schválně i změřit emise "bez podtlaku". Jsem přesvědčený, že to o moc nevyleze a do papírových hodnot se vejdu.
Předstih jsem teď srážel podle jakési nouzové stupnice na noze rozdělovače cca o 1° oproti dříve nastavených 5° stroboskopem, drnčení, lehce se ozývající i bez podtlaku, teď úplně zmizelo, ale motor měl při poslední jízdě tendenci zhasínat i při 60°C, ale protože mi k tomu všemu asi i podsává karburátor, připisuji to spíše k tomu...
Napsal: sob bře 29, 2008 18:03
od Cory
Honzo, mne sa zda, ze ak budes sledovat podtlakovu regulaciu bez zataze, tak vzdy bude v cinnosti. Ine by to bolo ked je motor zatazeny. Aspon si to ja takto myslim.
Napsal: sob bře 29, 2008 18:33
od Petr HC
Honzo ,něco na té Coryho teorii je . Ale - funkci ověříš stroboskopem i na místě tak ,že při pomalém přidávání plynu zůstává předstih na určité hodnotě a se zvyšujícími se otáčkami jej poněkud zvětšuje odstředivý regulátor. Naproti tomu při prudkém přidání plynu musí předstih skokově klesnout a postupně se vracet k vyšší hodnotě .Číselně si to již nepamatuji . A pozor i pro Coryho ten "šmír" pod destičkou odtrhu dovede destičku kontaktů spolehlivě odizolovat od kostry . Zúčastňují se toho i unavené přítlačné pružinky na vnitřním obvodu rozdělovače . Lze to obejít dalším lankem (ukostřovacím) .Obě lanka musí být měkká a nebránit pohybu destičky v celém rozsahu regulace .Čisté a odmaštěné kontakty jsou samozřejmě podmínkou - jo a někdy dochází i k probití izolátoru pohyblivého kontaktu - změřit VN ohmmetrem (nejlépe 500 V Megmet) .
Napsal: sob bře 29, 2008 19:34
od popest
Podtlaková regulace funguje pouze při nezatíženém nebo málo zatíženém motoru resp. pouze když je směs chudá a tudíž pomalejc hoří. Takže jestli jsi to měřil tím stroboskopem na neutrál, no jak jinak že?

, tak je jasné, že pracovala. Což je správně. Někde na fóru to Marek docela podrobně popisoval.
Napsal: sob bře 29, 2008 19:45
od Honza 21061
Motor byl zatížený. Zapomněl jsem dopsat, že to vše bylo za jízdy a jednoduše vysledovatelné, protože motor to dával velmi tvrdě a hlasitě najevo, prakticky jsem nemohl sešlápnout plyn více, než "přiměřeně", protože se to zhoršovalo a musel jsem pořád podřazovat, protože v otáčkách kolem 3500 už to jenom zvonilo a v nižších otáčkách do kopce mlátilo, jako kdybych dal do mixéru šrouby a matice.
Teď, když jsem podtlaku dal sbohem, by se možná vyplatilo dosadit rozdělovač s kolečkem, aby se dalo zkoušet a ladit, aniž by se musel povolovat celý.
Nedávno jsem omylem naopak předstih o 1,5° stupně zvýšil (jelikož + a - je třeba vnímat u mého rozdělovače opačně), motor se nechtěl nechat vytočit a vemi kouřil. Teď naopak nedělá problémy a zdá se mi i pružnější v nízkých otáčkách.
(nakonec to zdechávání mohlo být způsobeno tím, že hadici s podtlakem mám jen přelepenou a nemám dobrou záslepku přímo na karb.

)
Napsal: sob bře 29, 2008 21:10
od Maysner
nejlepsi je hadici ucpat vhodnym sroubem

kdyz byl jeste ne 061ce podtlak tak se po jeho odpojedni motor vyrazne zklidnil a jezdilo to lip
Napsal: ned bře 30, 2008 00:12
od popest
Spíš než závadu obcházet je dle mého názoru lepší ji řešit.
Napsal: ned bře 30, 2008 00:32
od Honza 21061
Maysner: Lepší je sehnat si nějakou spolehlivou gumovou čepičku a tu hadici úplně vyrušit. Čím blíže karburátoru se to ucpe, tím lépe a hadice potom se dá jako další z rušivých prvků úplně odstranit...
Mimochodem, jako takovou zajímavost. Hrdlo na membráně jsem také zaslepil, ale pásku jsem zakroutil tak, aby prostor membrány mohl "dýchat" a nevznikaly tam změnami teplot a tlaků nějaké záhadné přesuny předstihu. Jistota je jistota!
popest: Řekl bych, že nic z výše popisovaného nejsou závady, ale jen zachraňování horkou jehlou ušitých (a nevydařených) inovací, které naopak si o ty závady koledují. Jestli je účelem konstrukce podtlaku na Ladě "zvýšit" a nic kolem toho není přizpůsobeno, jako že zřejmě není, tak se ten motor za chvíli odrovná.
Napsal: ned bře 30, 2008 08:29
od JmJ
Ten kdo vymyslel Ozon a podtlakovou regulaci nebyl blbec a rozhodne mel v konstrukci a rizeni motoru vetsi vedomosti nez my dohromady. Proto se priklanim k tomu, ze nadavanim na ozon, na podtlak a cert vi na co jeste je trochu nemistne. A resit problem latanim, ucpavanim a odpojovanim systemu, to mi prjde jak duchareni, ale to uz sem jednou psal.
Pokud v jednom tematu pisu, ze mi urcite funguje blbe karburator a v druhem pisu, ze to ani jiskru nehaze ve spravnou chvili, tak by asi bylo dobre zacit dobrym serizenim zapalovani.
Jak zacnete zpochybnovat i to, co se pise v knize (a ne v jedne), tak se vydavate na cestu do pekel. Pak jen laborujete a spekulujete. Pokud serizeni popisovane v literature nepracuje na vasem motoru, pak je na motoru neco, co se odchyluje od puvodniho stavu. Pokud o nicem takovym nevite, pak ta vec, ktera se odchyluje, bude dost mozna hlednaou zavadou. Resit to tak, ze odsoudim psane slovo a verim vic sobe, ze motor se ma serizovat jinak, nez jak to pisou, je podle me kravina a to takova, ze velka.
Ostatne delejte jak umite, muj motor je osazen jak ozonem, tak podtlakem, tak ekonomizerem a vse pracuje ku spokojenosti. Ironicky bych poznamenal, ze toto musi byt but dilem neskonale nahody, nebo tim, ze jsou Drobek a FOMA kouzelnici

Napsal: ned bře 30, 2008 08:41
od Cory
Honzo, mas dobre nastavenu volu na skrtiacej klapke 1. komory? Ja som mal taky problem, ze niekto sa snazil touto klapkou nastavit volnobeh, a potom bez podtlaku mal motor normalny predstih 5° (merane stroboskopom), ale po napojeni hadicky podlaku vyletel niekde az na cca 20° na volnobehu. Potom sa stavalo to, ze motor v urcitych rezimoch zvonil, napr. po pridani plynu.
Napsal: ned bře 30, 2008 09:30
od cinky
Som tiez toho nazoru co pisal Inspektor ked robili konstrukciu auta,dobre vedeli preco to tam davaju(podtl,hadicku).Stroboskop nemam,vsetko co som robil na aute bolo z knizky,najlepsie by bolo kebyze niekto z okolia sa ozve coby sa mi na to pozrel. Staci prezvonit 0918 136124.Dakujem za rady
Napsal: ned bře 30, 2008 11:35
od Honza 21061
JmJ: Stačí navštívit lidi, co se laborováním s motory živí celý život. Řeknou Ti, že knihy jsou na ho*no. Což platí v případě Lady zejména o Tůmovi a bohužel i o návodu k obsluze a údržbě.
Jediné, čemu věřím je Jurčenko, ale spíše bych raději poznal někoho, kdo se Žiguly zabývá celý život (nejlépe nějaký bývalý motorář VAZu, ale nejezdím do Ruska) a který by mi řekl tohle nečti, támhleto nečti a udělej to takhle a takhle! Potom by teprve to auto jelo, ale nikdy nepojede, pokud se budu přesně držet knížek, kde není ani pořádně popsáno, jak mám předstih nařídit v obyčejném základu (Tůma).
Nemám špatné ani zapalování, ani karburátor, ten má jen mouchy a zapalování bylo podle knih celou dobu jen blbě nastavené, dokud mi na to nesáhl Myšo se stroboskopem, takže se snažím v čase, kdy se stejně pomalu blíží předepsaná kontrola motoru a seřízení- tudíž nebude taková škoda, pokud něco náhodou rozvrtám, zkoušet sám, jaké jsou ještě možnosti.
A co se týče "inovací", názor opět nezměním. Nejsem první, kdo tvrdí, že se změnami na motoru je třeba i dost změnit příslušenství a hodnoty. VAZ toto většinou nezměnil (jediná výrazná změna je předpis 3-5° předstihu pro 1500/1600), přesto jezdí dobře se stejným sacím potrubím a výfukem i vyšší kubatury, Žigul je zkrátka univerzálně vyladěný, dá se vylepšit lehkými zásahy (já), nebo odborným tuningem. Pokud jsem se příliš dotkl vzdělaných, omlouvám se...
Napsal: ned bře 30, 2008 11:47
od Křečík Barbuška
Já bych jen přilil trošku benzínu do ohně a utrousil takovou možná blbost, ale celkem Honzovi i věřím, neb mě osobně se motor 2105 "ladil" podstatně lépe než nynější 2103, možná je to blbost, ale pociťuji to tak. Na druhou stranu, ale nemám zas, až takové subjektivně vnímané závady jako Honza. Momentálně tam mám buchlý Ozon, rozdělovač s podtlakem od záhadného výrobce, jezdím s 8° a na benzínu ani LPG neslyším nic co by se mi hnusilo, ale je pravdou, že ani nevím co mám slyšet, jak to cvrlikání vypadá atd. , nicméně zvuk motoru vnímám jako dobrý. Jediné co je na mém Ozóniku zvláštní, že vyrábí poněkud více CO, toť asi vše. Druhá věc je a to si musím přiznat je, že 2105 byl mému naturelu bližší, nicméně musím též přiznat, že 2103 má zase o chloupek větší výkon, ale trošku jinde než bych si přál, 2105 se dal totiž točit do bezvědomí což mi připadlo jako velice opojné a vzrušující.

Napsal: ned bře 30, 2008 12:01
od Honza 21061
No právě, o tom to je.

Pokud třeba každý motor u Volkswagenu chce něco jiného o 2%, tak u Lady ja ta originálnost už nějakých 40%, to platí o karburátorech Ozon, zřejmě i rozdělovačích (pokud vím, i kladívka existují minimálně 2 typy s rozdílným tvarem, jeden se hodně špatně seřizuje) a všech hodnotách.
Pokud bych seřizoval svůj Ozon podle knihy, nedojel bych bez škubání k dalšímu patníku, nebo bych naopak jezdil za 8 mimo město. (vyzkoušeno) Špatně tam toho nebude asi moc, dokonce mám i vyměněné o-kroužky u seřizovacích šroubů. Jen chce každý něco jiného...