Stránka 2 z 5
Napsal: čtv bře 27, 2008 17:32
od Yellow01
Kdybys měl Nemo zájem, tak mám nový čalounění střechy.
Napsal: čtv bře 27, 2008 19:17
od Štěpán
Aj já se připojují ke gratulaci...
A koukej to Nemo dát to do veterán stavu, ať bílých 1500 je co nejvíc...
Napsal: čtv bře 27, 2008 19:17
od Nemo
No už jsem tu.
Takže, možná jsem tu plíseň popsal až příliš barvitě.
Pravda, na kobercích byl bílý povlak, na manžetě řadičky zelené fleky, a na stropě pár černých flíčků, plus něco na pásech a pár skvrn na palubce, ale sedačky jsou čisté.
Předminulý víkend proběhlo pečlivé čištění roztokem ocet/voda-1/1, vyluxování koberců, a rychlá obhlídka stavu. Ještě uvažuju, že uvnitř na chvíli rozsvítím zářivku, co se v nemocnicích používá na hubení mikroorganizmů a podobných potvor(něco jako"horské sluníčko">silný zdroj UV záření)
Počasí ležení pod autem moc nepřeje, garáž nemám, jen přístřešek, ale zatím to vypadá, že mimo plísně a zarezlého bowdenu sytiče, se ta vlhkost na autě moc nepodepsala.
Podvozek vypadá na pohled perfektně, v podbězích jsem zatím nic divného taky nenašel,
brzdy perfektní.
Motor přede jako koťátko a táhne jedna radost, je v něm polosyntetika a pohled do plnícího otvoru napovídá, že uvnitř bude krásně čisto. Najeto 98tkm.
Koberce byly sice nacucané vodou, ale letmý pohled pod ně napovídá, že se voda pod nimi setkala s napatlaným olejem a příliš neuspěla.
Co je jasné, to je lehká koroze rožků blatníků, nahoře i dole u prahů.
Dál jsou trošku promáčklé a zakytnuté PP dveře, a trošku z boku drblý LZ blatník.
Štěpáne, s tím veterán stavem to nevidím moc dobře, ačkoli na tom nejsou skoro žádné úpravy, vyjma povinné zad.mlhovky. Ale je to trochu opotřebované-osezené sedačky, chybí olivky na kličkách oken, a další drobnosti. Spíš to do budoucna vidím jako auto pro radost.
Napsal: čtv bře 27, 2008 21:16
od dandy
Podľa fotiek a tvojich slov autíčko vyzerá dobre, tak sa pripájam ku gratulantom a prajem nech ti dlho k spokojnosti slúži.
K tej plesni len toľko:
pleseň je živý mikroorganizmus, ktorý je dosť odolný. Sklamem ťa, ale ocot ani koncentrovaný nie je dostatočne agresívny na vyhubenie plesne. Koberce a všetko látkové, koženkové dôkladne vydezinfikovať, vysušiť. Opakovane použiť riedené savo (1savo : 4voda), respektíve chemikáliu obsahujúcu čpavok. Pri práci používaj chirurgické rukavice (kúpiš v lekárni, drogérii) a aspoň chirurgickú masku. Najlepšie respirátor (kúpiš v predajniach s ochrannými prac. prostriedkami napr. REMPO). Miesta ošetrené savom dôkladne aspoň dvakrát opláchni vlažnou vodou. Nezabudni skontrolovať málo vetrané priestory t.j.: dvere pod tapacírmi, sedadlá odspodu, strop pod koženkou, C-stĺpiky atď. Obzvlášť pozornosť venuj koženke, nezabudni, že je dvojvrstvová. A sedadlá majú ospodu čosi ako slamu (aspoň mne to tak pripadá
). Manželka je chemička a robí na hygiene takže o týchto "srandách" čosi vie. Doporučuje ošetriť každý cm auta. Aj tam, kde po plesni nie sú žiadne viditeľné stopy. Sú to
MIKROorganizmy, voľným okom neviditeľné. Savo ale nepoužívaj na gumové, lakované a chromované časti kasne. Na to použi technický benzín, nie je taký agresívny. Dá sa naliať aj do plastového rozprašovača (napr. z okeny). Ak by si požil savo aj na lakované a chromované časti je možné ich zničenie, lebo savo je žieravina a obsahuje kyselinu dusičnú. Ale znova použiť rukavice a masku. Miesta viditeľne napadnuté plesňou ošetri aspoň trikrát, vždy po pár dňoch. A sušiť, sušiť a sušiť. V prípade, že by si mal podozrenie na plesne v nedostupných miestach karosérie je jediné možné riešenie: vypalovací box v lakovni. Pleseň hynie pri cca 150´celzia počas 5 až 7 minút. Viem, trochu náročné, ale 100% účinné.
Zdravie máme len jedno a aj keď telo má ísť do hrobu zhumplované, netreba tomu príliš pomáhať. Plesne sa ukladajú v pľúcach a telo sa ich nevie zbaviť. No držím ti palce a nepodceň to.
Juj, to je slohovka...
Napsal: čtv bře 27, 2008 23:10
od Křečík Barbuška
Mno, jen bych upozornil na nebezpečí ohně v případě použití rozprašovače a benzínu
.
Napsal: čtv bře 27, 2008 23:31
od Nemo
Ovšem dekontaminace by to byla dokonalá
A teď vážně, rizika přítomnosti plísní si samozřejmě uvědomuji, Savo ještě přijde ke slovu, stejně jako ta UV výbojka. Teď se auto suší, počasí tomu pravda moc nepřeje, ale o víkendu snad bude líp.
Napsal: sob bře 29, 2008 13:52
od radek mb
Gratuluji k dalšímu přírustku v Ladarodině.
Měl sis nechat udělat chemický rozbor té plísně,třeba to je penicilin nebo plíseň jaká se používá při výrobě Hermelínu.Pak by se z toho dalo ještě něco vytěžit
Ne,samosebou sranda,Dandy pěkně popsal jak se toho zbavit,takže nebudu zbytečně tlachat.
Napsal: pon bře 31, 2008 20:54
od Nemo
V neděli se gruntovalo, čistilo fungicidními přípravky, a taky se našla nějaká ta korozička, tak se na ní dnes začlo pracovat.
Napsal: pon bře 31, 2008 21:00
od Hurikán
Pěkná práce! Potom, v jakých podmínkách auto bylo se této korozi ani moc nedivím. Určitě v těchto místech byl zárodek i před tím, ale vlhká sauna tomu určitě značně pomohla.
Tak ať se daří.
Napsal: pon bře 31, 2008 21:56
od Kopr
Nemo, mohl by si až budeš mít čas poslat detailní foto obšití volantu já to mám ze stejného materiálu jen jsem zmršil obšití
Napsal: pát dub 04, 2008 20:25
od Nemo
Myslím, že ani u mě to není ideálně, ale vypadá to takhle:
Napsal: úte kvě 06, 2008 22:03
od Nemo
Práce pokračují, dováděl jsem trošku na zadní nápravě. Konkrétně nová gufera poloos, dvě nové pakny, nový lanovod ručky, seřízení diferenciálu.
Napsal: úte kvě 06, 2008 22:05
od Nemo
Pakny za "nekřesťanskou" cenu.
Napsal: úte kvě 06, 2008 22:26
od Nulašestka
Ty štíty.
Naposled jsem viděl ty svoje, zrezlý až hrůza.
Napsal: úte kvě 06, 2008 22:28
od Hurikán
Nemo píše: dováděl jsem trošku na zadní nápravě... seřízení diferenciálu.
Můžeš mi prozradit, jak jsi seřizoval diferenciál?
Ten je přece na seřízení dost náročný a provádí se to se speciálním vybavením. Rád se tedy přiučím.