Stránka 2 z 3

Napsal: stř led 09, 2008 20:13
od Yellow01
Little Red Riding Hood píše:
Yellow01 píše:Mala rada - jestli budeš uřezávat pružiny, uříznutej konec zabruš na plocho, aby na něm nebyl ostrej roh a otoč ho dolu
proč??:.. vždyt na obou stranách jsou seriově neobroušené konce a uložení s něma taky počítá...
To sice jsou, ale ty závěrný závity jsou vinutý tak, aby je váha auta zmáčkla a oni tak sedí po celý ploše. Já jsem prostě uřiznutej konec trochu zabrousil, aby mi to nemlátilo tou ostrou hranou do misky.
A otočení směrem dolu mám vyzkoušený. Mám na léto na zadku zkrácený pružiny a prostě jak jsou kratší, tak nahoře při přejetí větší nerovnosti vypadávaly a při opětovným propružení se zase narážely zpátky na ten trn, což hrozně mlátilo a vrzalo. Když jsem je otočil uříznutým dolu, byl klid.

Napsal: stř led 09, 2008 20:32
od Maysner
na kombika sem zadni pruziny z nivy daval. patrac taky. patrac je zkratil o cca zavit a nestezuje si. co sem zkousel mel to tvrdsi jak ja. kdyz sem svoje daval (nakej mesic po patracovi) tak sem je taky o cca zavit uriz, auto se trochu zvedlo oproti puvodnim vytahanym kombi(o zvednuti mi neslo), bylo to sice tvrdsi nez puvodni, ale porad mekci jak patracovi a nebyli proste to pravy orechovy. pro pohodlny jezdeni ale dobry. mozna ani nerezat nebo jen pul zavitu(u kombika). ted sem si nasadil kombi pruziny s oranzovym pruhem, nerezal sem zatim nic, mam to nakoply, tlumice maji k dorazum 1,5cm. ale vzhledem k tomu ze auto ted stoji pocity z jizdy nemam. ale majo ma ty samy, o neco zkraceny, a myslim, ze si nestezuje :)

Napsal: stř led 09, 2008 20:46
od Petan
Zdravím potřeboval bych radu. Mám 2101-ku....ted s plynem.....no a když vemu plnou bombu plynu a neberu do auta 4-5 lidi tak taham prdel pozemi :? .... určitě to někdo znááte...no rachot (zástěrek) jak jak prase :roll: ..... a rozhodl jsme se pro vyměnu akorat nevim jestli koupit origo lada 2101 (jako sedan):
http://www.autodilykrc.cz...338336d542d089d
Bo tam narvat z 2102 (kombíka) :
http://www.autodilykrc.cz...5f4f7782544b18d
znamy měl na 2105 a starší pružinyz kombííka...zdalo se mu že to měl vysoko-no MĚL tak vozil v kufru 2 závažíí aby si auto sedlo :lol: ...... tak ted se právě rozmyšlíím co a jak. nebo ještě někde skusit sehnaz starší z kombííka?
Co myslííte kdo ? dik :shock:

Napsal: stř led 09, 2008 21:50
od Yellow01
Z kombíka bez zkrácení stejně budou moc dlouhý. Ale jsou ze silnějšího drátu, takže budou tužší. Když si je trochu zkrátíš, tak bys měl bejt spokojenej. Dělá to tak většina plynařů.

Napsal: stř led 09, 2008 21:53
od Maysner
Yellow01 píše:Z kombíka bez zkrácení stejně budou moc dlouhý. Ale jsou ze silnějšího drátu, takže budou tužší. Když si je trochu zkrátíš, tak bys měl bejt spokojenej. Dělá to tak většina plynařů.
nejen plynari. a taky zalezi jaky koupi. jsou snad tri druhy podle tuhosti. ja bych je hned nezkracoval. nasadil bych je jak sou, neco pojezdil a pak zjistil jesli nechat nebo zkratit a o kolik

Napsal: stř led 09, 2008 23:49
od Atex
Koko Loko píše:
Little Red Riding Hood píše:zapomněl jsem podotknout že při každe změně vejšky auta je dobre nastavit omezovač..
:idea: Člověče to je ovšem dobrá myšlenka, to mě nenapadlo, dobrý. V knihovně tuším návod je jak si vzpomínám, nicméně popiš to v kostce, normálně bych ti dal za to helpíka.
je mozne ze by to byl duvod proc mam ted totalne nakopane bubny? stalo se to behem mesice kdyz sem mezi zavity koupil ty gumy pro vytvrzeni..

Napsal: čtv led 10, 2008 05:41
od Křečík Barbuška
Co myšlíš tím nakopané? Mě se vytvořily pidikráterky a nachytaly se žmolky na stěnu bubnu, podotýkám, že nic neteče. Loňskou zimu jsem tento problém neměl, tedy to svádím na to "nakopnutí".

Napsal: čtv led 10, 2008 13:09
od Little Red Riding Hood
ke štělování zadních brzd, nejsem na to expert, vždycky kouknu do knížky, oni na to maj nějakej přípravek... ale je to myslím tak že ta ovládací tyčka by měla být v těsným kontaktu s válečkem omezovače, pak by to asi mělo být OK.. štelování se provádí tak že se povoli ty uchycující šrouby a násilím se omezovač nahýba na stranu na kterou je potřeba, za předpokladu že je funkční by to pak mělo být OK... pak je dobre si pro orientaci vyzkoušet na prašné ceste v jakem pořadí a při jaké síle které kolo a jak brzdí a nebo si prostě zajet do servisu kde na to maj brždenej válec...

Napsal: čtv led 10, 2008 17:34
od Atex
Koko Loko píše:Co myšlíš tím nakopané?
tim myslim to same kdyz se rekne ze mas nakopane kotouce, proste nerovnomerny povrch, nespravne sjete.. z tech bubnu bodou asi vajca (tvar) :-D

Napsal: ned led 13, 2008 14:57
od Milda
Koko Loko napsal:, Zadní tlumiče z Nivy jsou rozměrově stejné jak ze sedanu, jen mají jiné síly pro pohyb pístnice, jak se to projeví na výšce je sporné, tužší to asi bude.

Já mám unavené pružiny, nemám teda LPG, ale stačí jeden člověk (100kg) dozadu a jedu na zástěrkách. Co když dám nové originál zadní pružiny na sedana http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 6d542d089d a zadní tlumiče z Nivy http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 3d27ab308a , to by mohlo být akorát ne? Přední pružiny i tlumiče bych nechal originál.

Napsal: ned úno 10, 2008 21:21
od Tom007
ja jsem si dal na o3 ty tlumiče z nivy dozadu a ty pružiny jsem nepoužil . je to ted trochu tvrši.

Napsal: ned úno 10, 2008 23:56
od popest
K tomu omezovaci. Ano nastavi se lehky dotyk te skrutne tyce na pistek omezovace, ale ono pohnout s nim.... takrka nemozne :) bez odsroubovani brzdovych trubek.

Napsal: stř úno 13, 2008 14:11
od EMI
Atex píše:je mozne ze by to byl duvod proc mam ted totalne nakopane bubny? stalo se to behem mesice kdyz sem mezi zavity koupil ty gumy pro vytvrzeni..
Gumama mezi závitama to neni! já je tam totiž dával taky. To co popisuješ se udělá většinou přez zimu díky soli.. vlhkost se solí "zaleze" do bubnu mezi hliník a tu železnou brzdící plochu, zoxiduje a je to hrbatý. Mě se to stalo loňskou zimu... dokonce sem zjistil že záleží asi nějak na typu bubnu, protože sem měl jeden bez takovýho zasoustružení (asi kvůli roztažnosti nevim) a ten to udělal víc než zasoustruženej.... zkus se mrknout na tohle a uvidíme.

jinak nedokázal by mi někdo říct, jak je to s tim barevným značením??? jaká barva je jaká tvrdost

Napsal: stř úno 13, 2008 16:45
od Maysner
u kombikovych by to melo byt ze cervena stredni piskova(zluta, oranzova) nejtvrdsi. nejmekci nevim

Napsal: ned bře 22, 2009 16:45
od Křečík Barbuška
Vzhledem k tomu, že mne v poslední době začaly zlobit brzdy (jaksi záhadně ztvrdl pedál), šly nezkrácené kombi pružiny pryč. Mám pocit, že to bude asi omezovačem, ale není to ještě stoprocentně potvrzeno. Dal jsem tam zase sedanové ze žlutého, ale jaksi si nemohu zvyknout na to, že to teď sedí jak kačena :mrgreen: . Pružiny zkrátím a půjdou zpět (smozřejmě, tentokrát již omezovač nastavím), otázkou je o kolik zkrátit. Pár údajů:

Sedanové, volná délka 460 mm, průměr drátu cca. 12,5 mm, 9 závitů + cca 10 cm drátu.

Kombi z Autovidu, rudý pruh, volná délka 480 mm, průměr drátu cca. 13,2 mm, bez nějakých 10 cm 9 závitů.

O kolik by jste doporučili zkrátit, o závit? Dále mne pobouřilo, že po tak krátké době vypadají ty pružiny strašně, zatímco 25 let staré jsou rezavé jen na koncích, na zbytku jen místy. Čím to napatlat? Je na takto pracující materiál vhodný komaxit?