termostat - typy

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Malda
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvek od Malda »

JmJ píše:Ad stary termostat. Byl nalezen pod vrstvou papiru a cockove kase s parkem. Je cerny jako bota, zadna vyrazne cisla na nem nevidim, v jednom miste snad cislo 80, coz by bylo dobre zjisteni, ale mozna je to cislo 30, coz asi znamena polocas rozpadu.
V tom pripade by si mel unikatni dil a mohl bys ho prodat ze nehorazny penize :wink:
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

JmJ: Nechci Ti kazit náladu, ale mám obavy, že už to číslo asi přesně nevyluštíš, zbytečné odbufetovávat tu čočku. :pukeright: :) Jedině snad by mohlo pomoci Tempo apod. Pokud je toto číslo vyražené na čele spodního dílce, je to zaručeně 80 a je to teplota počátku otevírání. 8)

Odvzdušnění je nejlepší po bezpečném ohřátí a otevření okruhu chladiče a několikrát opakovaném velkém zvýšení otáček při sundaném víčku chladiče+ možno ještě promačkat vrchní hadici. Samozřejmě i otevřeném ventilu topení. (můj způsob, existují i další)
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6618
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Po oskrabani nekolika vrstev, kdy sem mel dojem, ze ryju do historie, jsem nasel:

80 stupnu Celsia, MADE IN USSR.

Motorem sem tocil, hadice sem za behu mackal, topeni je otevrene. Zadna kapalina mi neprebyla. Z toho soudim, ze luft tam snad neni. I kdy v teto operaci jsem pomerne bezraden.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6618
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Takze snad je vse pozitivne uzavreno.

Poridil sem termostat nemecke vyroby MotorRad za neco mene nez 400 CZK. Foma ho s mou malou pomoci vymenil a teplota se zatim uspokojive drzi na polovine budiku, tedy tam kde ma. Perlickou na zaver je, ze ten termostat, co sem mel puvodne byl na 80 stupnu, ten, co sem si dal jako nahradni byl na 83 a ted hadejte na kolik je ten fungl novy ...
.
.
.
82 ! :-)

Jak pravil Foma, nezbyva tedy nez doufat, ze MotorRad bude mit motor rad :-)
VAZ 2104 1.3 1989
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Ty si expert...co dodat, neznat Tě tak neuvěřím :wink: :lol:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Marek
Příspěvky: 5320
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

HÓSANA !!!!!

A pak že nebude chladit..................................!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2209
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvek od FOMA »

JmJ má pořád něco trochu jinak...většinou se auta přehřívají nebo prostě netopí a jemu..... :?: ....sice topilo jakžtakž jenže teploměr stále ukazoval téměř bod mrazu :lol:
Laik se diví a expert žasne.... :lol:



PS: on takové situace prostě přitahuje :D
rosta
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvek od rosta »

ja jsem koupil termostat zn. WEGO a je bezproblémový otevírá při 80 stupních. budík vyleze na 90 a v zimě se ohřeje tak po 5 km
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6618
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Ja za to nemuzu, to mam po rodicich :-( :-)

Uz sem uvazoval, ze Werglovi koupim salu, cepici a rukavice, aby mu bylo tepleji :roll:
VAZ 2104 1.3 1989
minosk
Příspěvky: 84
Registrován: pon čer 18, 2007 19:59

Příspěvek od minosk »

FOMA píše:JmJ má pořád něco trochu jinak...většinou se auta přehřívají nebo prostě netopí a jemu..... :?: ....sice topilo jakžtakž jenže teploměr stále ukazoval téměř bod mrazu :lol:
Laik se diví a expert žasne.... :lol:

PS: on takové situace prostě přitahuje :D
No mne sa chova ten bazmek presne rovnako, pride na rozhranie biela-zelena, tam zostane a nepohne sa kym nevypnem motor.
Jediny krat som ho dostal do zeleneho pola bol pred tyzdnom na parkovisku pri Juvente po troche driftovania, to som tiez prv cudoval ze co to vpredu huci a ona ta sahara vazne spina .... :twisted:

Asi kupim novy, da sa nejako zistit ake maju tie termostaty rozsahy resp. pri akej teplote opat uplne zavru. neukamenujte laika :)
21044i, 1999-2010 :(
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11052
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Co máš za stroj, u mě (07) je standard 1-2 mm za přechodem bílá zelená, samozřejmě se zakrytou maskou při jízdě ucpaným městem či mimo když tomu naložím leze dál.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Nebuďte všeci ja Ítý... pokud to topí a chladí(sepne sahara) bez problému tak do toho nehrabejte. Jen když to najednou začne lézt moc nahoru nebo dolů tak to řešte. U plečky 07 je to opravdu těsně za rozhraním bílá/zelená ale to není vada. Někteří jedinci se sklonem k ideálnosti mají zafixováno od přírody, že co funguje to musí rozdrbat... :roll:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6618
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Drobek81 píše:Nebuďte všeci ja Ítý... Někteří jedinci se sklonem k ideálnosti mají zafixováno od přírody, že co funguje to musí rozdrbat... :roll:
pche, to si budu pamatovat! :?


:P
VAZ 2104 1.3 1989
minosk
Příspěvky: 84
Registrován: pon čer 18, 2007 19:59

Příspěvek od minosk »

Koko Loko píše:Co máš za stroj, u mě (07) je standard 1-2 mm za přechodem bílá zelená, samozřejmě se zakrytou maskou při jízdě ucpaným městem či mimo když tomu naložím leze dál.
21044i
No prave, ja som ju za tym rozhranim videl dalej iba raz a to bolo po 15 min driftovania, proste to vyzera ako by mi termostat spinal dobre iba pri prilis nizkej teplote. Chova sa to tak od kupy bez ohladu na vonkajsiu teplotu, zatial vyskusane pri vonkajsich teplotach +20°C az -20°C. Zakryty chladic som zatial nemal.
Drobek81 píše:Nebuďte všeci ja Ítý... pokud to topí a chladí(sepne sahara) bez problému tak do toho nehrabejte. Jen když to najednou začne lézt moc nahoru nebo dolů tak to řešte. U plečky 07 je to opravdu těsně za rozhraním bílá/zelená ale to není vada. Někteří jedinci se sklonem k ideálnosti mají zafixováno od přírody, že co funguje to musí rozdrbat... :roll:
To je relativne, ten motor je stavany na nejaku prevadzkovu teplotu a ked dlhodobo pracuje pri 65-70C tak mu to neprida ani na zivotnosti, ani na vykone, ani na spotrebe...
IMHO vymenou termostatu sa toho da pokazit asi tolko ako castejsimi vymenami mot. oleja.
21044i, 1999-2010 :(
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

minosk píše:No mne sa chova ten bazmek presne rovnako, pride na rozhranie biela-zelena, tam zostane a nepohne sa kym nevypnem motor.
mám už druhou 21044 a u obou to bylo takto
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“