Stránka 2 z 3

Napsal: ned led 06, 2008 10:23
od Sid
Atex píše:no jenze (Ivo vam muze povypravet) muj motor sice slape dovolim si rict na jednicku, ale je proste strasne moc zaneseny, jelikoz mel nalitane 58tkm tak si myslim ze to byl snad jeste origo olej od vyrobni linky. Ten motor je uplne cerny! Byvaly majitel mne sice upozornoval ze s tim nejel nikdy rychleji nez 80km/h ale ocividne ho az takj rad nemel.. Z toho duvodu mam trosku obavy ho tam nalit.. jinymi slovy karbon je svine
Keď to je také zlé tak použi pred výmenou oleja preplachovací olej. My ho používame pred každou výmenou oleja aj keď máme motor čistučký.
V našom VAZe je minerálny olej CASTROL a úplná spokojnosť

Napsal: ned led 06, 2008 10:25
od Tom007
jde to s tim souhlasim,opatrnosti neni nazbyt. Já měl Š105 280000KM jezdila na 6- 8 AD.Jednou jsem sundal viko,a ejhle Karpaty.seřidil ventily tak ,aby něco s pohoři nenapadalo dolu.Stejně napadaly minimalne nanosy z matek ,kdy jsem nasazoval klič.Nasadil viko s1cm napečenim.Motor to ustál,kdybych sem nalil polosynták neobjel bych blok.U 9 Renault D jsem proplach motor asi 20 litry mot oleje vzdy s 0.5 l benzinu pak nekolikrat hydraulikou.Pak polos.Za asi 3t.plna syntetika.Na mineralu po nastartovani zhaslo mazaní s syntetikou až po 7 vteřinach,toho jsem se furt bál.jinak motor na volnoběch ticho ,šel rychle vytočit,vše o moc lepši.Byla to prašivka 370000 a v práci nikdo nevěřil ,že se povede.Ale už bych to nezkoušel,žigulovi je 34 a nerad bych ho nějak nasral

Napsal: ned led 06, 2008 12:36
od Atex
Ivo píše:
Atex píše:ale je proste strasne moc zaneseny
to můžu potvrdit. něco takového se nevidí každý den. pokud mi to bude dovoleno, dám sem fotku
jasne dej ji tady..

Napsal: ned led 06, 2008 12:45
od Ivo
tak tady je ta fotka. Ono to možná tak nevypadá, ale je na tom nános černého bordelu. Ještě prozradím, že hlava půjde stejně dolů, tak že se to potom všechno pořádně umyje. Ale bude umytá jenom hlava a všechno co je na ní.

Napsal: ned led 06, 2008 12:47
od Maysner
to sem mel taky. i kdyz se olej menil celkem pravidelne(znacka neznama jen vim ze to byl 15W40 :roll: ). zacal sem tam lejt mineral Ekolube Super Tribon Motor Oil a de to k lepsimu a lepsimu

Napsal: ned led 06, 2008 12:48
od Michal Pokorný
Jééé a já čekal nějaký špinavý motor - takto vypadal můj motor ve 21044 ,když jsem ji koupil, po půl hodině usilovné mechanické čistící práce :P

Napsal: ned led 06, 2008 12:49
od Ivo
Ještě jedna věc. Vím že Mirek mění olej několikrát ročně, aby se toho bordelu zbavil, ale jak je vidět, tak bez úspěchu.

Napsal: ned led 06, 2008 13:28
od Tom007
nejlepe jsem viděl vymydlený motor po závadě benzin pumpy.Benzin přiředuje olej,pokud je to shodou okolnosti přijatelné procento,máte to jak z fabriky.Jinak u žigula postupnym dlouhodobym přimíchavanim přejdu na nějaky kvalitni minerál. Ručniho čišteni bych bál ,že tam nechám nějake drobky a že to mazaní přicpu.

Napsal: ned led 06, 2008 13:43
od Saša
O olejích tu bylo napsáno již mnoho a "dostal" jsem i písmenkama pozauši . U hodně špinavého motoru bych asi zůstal u toho na co je to zvyklé . Na rozdíl se můžete podívat i sem. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... t=90.Fotky jsou asi v půli stránky.

Napsal: ned led 06, 2008 13:46
od Atex
ano olej sem menil co 2-3 mesice, jednou sem ho vymenil dvakrat za tyden a vzdycky z toho vytekla hnusna cerna piiiip ..

Napsal: ned led 06, 2008 13:50
od Little Red Riding Hood
Ivo píše:tak tady je ta fotka. Ono to možná tak nevypadá, ale je na tom nános černého bordelu. Ještě prozradím, že hlava půjde stejně dolů, tak že se to potom všechno pořádně umyje. Ale bude umytá jenom hlava a všechno co je na ní.
tak to počkej co objevite ve vaně, tam bude pekná vrstva bahna.. :) osobně bych ji doporučil sundat a vyčistit, jestli s tim motorem hodlá ještě něco do budoucna dělat..

jinak dobře by se asi čitil blok s vapkou a arvou... ale můj problém byl ten že jsem dělal motor nějakej ten týden a než by se mi povedlo dotoho nalit olej a promazat to pořádně, měl jsem strach že by to odnesly pánve atd (takhle jsem se s tim musel trápit štetečkama, hadřičkama a rozpouštědlama.. :ANAL: ).. ale kdybych to dělal v autě tak bych asi neváhal..

Napsal: ned led 06, 2008 15:19
od Atex
motor vyndavat nebudu, vana taktez pujde dolu takze se samo vycisti, pak ta hlava a uvidime, nezbyva mi nez pred kazdou vymenou tam nalit ten sajrajt na cisteni, pak to snad bude lepsi

ZIMA

Napsal: ned led 06, 2008 15:33
od utia
Nechci zakladat novy tema tak to hodim sem...
Ted v zime mi zacaly problemy ze kdyz chci vyjet se studenym motorem, nekdy mam potize zaradit tyka se to hlavne zpatecky [vcera jsem chvili nemohl zaradit ani jednicku], mnohdy musim "pres zuby" ale u tepleho motoru je vse v poradku. V lete jsem menil olej v prevodovce za novy, kvalitni ktery tam patri. Je to tedy zpusobene olejem? Dela vam to taky?? Nikdy predtim jsem ti toho nevsiml (ale tehdy jsem parkoval v garazi) :roll:

Re: ZIMA

Napsal: ned led 06, 2008 16:38
od Marek
utia píše:Nechci zakladat novy tema tak to hodim sem...
Ted v zime mi zacaly problemy ze kdyz chci vyjet se studenym motorem, nekdy mam potize zaradit tyka se to hlavne zpatecky [vcera jsem chvili nemohl zaradit ani jednicku], mnohdy musim "pres zuby" ale u tepleho motoru je vse v poradku. V lete jsem menil olej v prevodovce za novy, kvalitni ktery tam patri. Je to tedy zpusobene olejem? Dela vam to taky?? Nikdy predtim jsem ti toho nevsiml (ale tehdy jsem parkoval v garazi) :roll:

Někdy se to stává. Máš moc hustý olej. Výrobce sice předepisuje SAE 90, ale ze zkušenosti víme, že vhodnější je SAE 80W nebo SAE 80W/90.
Někde jsem kdysi slyšel názor, že do převodovky v Samaře se používá motorový olej (ale co je na tom pravdy, to nemám zdání).
Jestli máš Samaru, mohl bych Ti doporučit jednu zajímavou věc - zkus do převodovky použít ATF pro automatické převodovky.

Napsal: ned led 06, 2008 16:49
od Saša
utia píše:Ted v zime mi zacaly problemy ze kdyz chci vyjet se studenym motorem
Samara je monoblok že jo ? tu neznám ale nebude to olejem ale SPOJKOU která pořadně nevystavuje, nebo se lanela špatně posouvá po dražkované hřídeli a "unáší"
Je to OT tady to nepatří !