Stránka 2 z 5

Napsal: sob úno 16, 2008 13:08
od plavec
Green píše:Ahoj,tak se to potvrdilo,že pokuď má baterka nízké napětí dojde k rozsvícení signalizace Check Engine.Stará baterka už držela kapacitu tak jednu noc,druhý den už jsem nenastartoval.Koupil jsem novou od Bannera a starty výborné,signalizace se už nerozsvítila.Tím ale nechci říct,že když se rozsvítí signalizace Check Engine tak to musí být vždy špatnou baterii,ale je to jedna z možností pro nás co nemáme palubní PC a tudíž si nemůžeme přečíst kód chyby.


To mám asi teď já.Svítí check engine a jak odchází baterie? škube to za jízdy? Mě to i dobře startuje, a celkem tomu nic není, zatím. Na diagnostice našel nízký napětí 12,01V

Jo a mám tam 44Ah, nevím proč, tak jsem jí možná za tu dobu co to auto mám vytáhnul šťávu

Napsal: sob úno 16, 2008 16:10
od Petr HC
For Plavec , vždy musíš říct A i B .Pokud A)na diagnostice naměřili 12,1 V s motorem v klidu ,je to v pořádku .
Pokud B) naměřili toto napětí za chodu motoru ,je to špatně – nenabíjí alternátor .
For Green Check Engine se rozsvítí při opakovaném poklesu napětí baterie a pokud se při několikerém zapnutí
zapalování neobjeví znovu .ChE opět zhasne .V paměti diagnostiky zůstane závada zapsána . Takto se chová ŘJ při závadách, které neohrožují motor . Pokud se objeví závada ,která může způsobit poruchu motoru , např. opakované detonace paliva ChE svítí trvale .

Napsal: sob úno 16, 2008 16:59
od rudo.
Jo a mám tam 44Ah
Tú som mal v Tavrii, nezdá sa ti, že na Ladu je to málo? :wink:

Napsal: ned úno 17, 2008 07:57
od plavec
rudo. píše:Jo a mám tam 44Ah
Tú som mal v Tavrii, nezdá sa ti, že na Ladu je to málo? :wink:
Zdá se mi že je to málo, hlavně teď poslední dobou.Při jízdě na plyn to někdy trochu škube.Myslím si, že to bude tím, že při jízdě na lpg jedou dva počítače, když jedu na benzín, tak jede jen hlavní počítač, nemýlím-li se a tím pádem je menší spotřeba proudu a ta baterka to na lpg už táhne jen taktak.

To napětí mi naměřil na stojícím motoru. 12,01V a diagnostika to vyhodnotila asi jako chybu.

Napsal: sob úno 23, 2008 20:59
od plavec
Je to pravda když je slabá baterie, tak se rozsvítí Check Engine.Dal jsem novou 55 Ah 420A a už ta kontrolka nesvítí. Zvolil jsem Akuma za asi 2.200Kč , potom jsem měl možnost Vartu za necelé 2.500Kč. Baterie typu Banner a made in tesco mě nějak neberou.Myslím si že je to jen nějakej dvojkovej aušus a pak jsou problémy s reklamací.Akuma je kvalita, měl jsem ji v traktoru (135Ah) i ve favoritu (44Ah), bez problémů. :mrgreen:

Napsal: ned úno 24, 2008 11:40
od Green
Pro Plavce:pokuď je slabá batérka tak to na starování vůbec nebylo poznat,kromě toho že se rozsvítílo Check Engine.Petr HC má pravdu,pokuď je to nízké napětí batérky,dá se Check Engine vyresetovat odpojením batérky na dobu aspoň 3 minut,Check Engine zhasne.Ještě dotaz,pokuď alternátor dobíjí má dávat správně mezi 13V až 14V při zátěži?

Napsal: ned úno 24, 2008 20:08
od plavec
Green píše:pokuď je slabá batérka tak to na starování vůbec nebylo poznat,kromě toho že se rozsvítílo Check Engine
To je pravda, startovalo to bez potíží, jelo to taky solidně, občas to na lpg trhlo ale už je to OK. :wink:

Napsal: pon úno 25, 2008 18:33
od plavec
Green píše:Ještě dotaz,pokuď alternátor dobíjí má dávat správně mezi 13V až 14V při zátěži?
To by mne taky zajímalo. A po dvou dnech se mi opět rozsvítilo Check Engine, :shock: tak to jsem zvědav co to zase bude.Doufám, že je to kvůli tomu jak nejde ten větrák chlazení a ŘJ je ve stavu nouze.

Napsal: úte úno 26, 2008 08:43
od Jiri
hmm tipoval bych že baterka bude ok ale bude problem s nabijenim.. možna nejak dioda v altiku..

Napsal: úte úno 26, 2008 19:28
od plavec
Takže si změřím baterii tím balonkem. A dotaz: v zásuvce zapalovače mám mj.voltmetr a dneska jsem koukal když jedu tak na volnoběh a mám zaplý světla+rádio+větrák chladiče ukazuje to tak 12,5- 12,7 V je to vpořádku?
Jo jasně diody, tak to už tady jeden elektrikář dělal u 16ventilu, a zrovna jsme se potkali v prodejně autodílů.Mu povídám tak copak, a on aale zase nějakej ruskej krám- lada 111ka, tak jsem si vzpoměl, že asi taky slabší článek ten altík. :wink: Když budu mít baterku vybitou, tak je to jasný, nedobíjí to moc, ale vlastně to by svítila kontrolka dobíjení, nebo se pletu? :wink:

Napsal: stř úno 27, 2008 10:05
od Luděk Musil
plavec píše:Když budu mít baterku vybitou, tak je to jasný, nedobíjí to moc, ale vlastně to by svítila kontrolka dobíjení, nebo se pletu?
Jo - pleteš. Pokud to (alternátor) dává nějakou šťávu, tak kontrolka svítit nebude.
Mě také (alternativně stejný případ - 21073i) dával alternátor bez světel nějakých 12,7 V, se světlama 12,2 V a baterie byla za tejden "pryč" a kontrolka dobíjení po nastartování zhasla ..... nepomohla ani 60 km jízda, aby se baterie dobila. L.

Napsal: stř úno 27, 2008 10:21
od Petr HC
Při nabíjení musí být na aku cca 14 V - možná se smeká řemen na alternátoru .

Napsal: stř úno 27, 2008 11:03
od Jiri
Ludku .. ona ta ridici jednotka u 2111 je docela vymakana..ja mel v siti prepeti 14,35v a svitila mi kontrolka porad, nikdo nevedel co s tim vsecko fungovalo , auto najezdilo cca 30000km uplne ok...
v melniku jednou na to koukli a zeptali se me jestli se mi nevybiji baterka..že mam spatne bnapeti podle vypisu chyb ..rekl jsem že jsem to kontoloval nekolikrat a že mam 14,35.. rekli že to bude vadna jedna budici dioda a taky byla.... napeti po oprave altiku bylo 14,0 a kontrolka nesvitila....

Napsal: stř úno 27, 2008 11:23
od Luděk Musil
To Jiri: po přečtení Tvého příspěvku si nejsem zcela jist ...... :(
Mluvíme stále o té jedné kontrolce a to o kontrolce dobíjení, nebo se nám do řeči "nenápadně" loudí kontrolka C-E ? L.

Napsal: stř úno 27, 2008 13:11
od Jiri
Luděk Musil píše:To Jiri: po přečtení Tvého příspěvku si nejsem zcela jist ...... :(
Mluvíme stále o té jedné kontrolce a to o kontrolce dobíjení, nebo se nám do řeči "nenápadně" loudí kontrolka C-E ? L.
Ludku byla to cervena kontrolka dobijeni nekde pobliz tachometru nebo otackomeru
Nevím co je to kontrolka C-E :-) delalo to od sameho zacatku ale protože napeti mi prislo v norme, check engine mi pak diiky LPG svitil porad ( na benzin nesvitil).
Pricina byla asi prorazena budici dioda nepamatuju si schema ale tektat když jsem se na to dival tak bylo logicke jak zvyseni napeti tak i to sviceni kontrolky...
za chvilku to bude 2 roky co jsem ladou prestal jezdit ....pamet mi prestava slouzit a taky už dva roky neresim zadne takovhle problemy jezdim , tankuju plyn, sem tam benzin...a vubec nevim jak to auto uvnitr funguje :-))) jo.. ted nedavno jsem musel vycistit zamek zadnich dveri.. neco jsem tam privrel to neco se rozdrtilo a dostalo se to dovnitr....
takže omluvte ..stava se ze me cim dal vic pouhy uzivatel:-)