Stránka 2 z 2

Napsal: pát úno 29, 2008 16:56
od popest
Jasně že dalo, pohledej na forum. Jestli postavís klasiku tranz. zapalování měl by jsi použít lepší cívku třeba z favorita. Je tu jedno úskalí. Spousty lidí tvrdí, že to není pravda já mám tedy opačný názor. Vycházím z práce, která byla o ele. zapalování publikována na škoda stránkach. Tranz. zap. odlehčíš proudově kontaktům. Ty tím pádem ztratí samočistící schopnost a po nějaké době vznikne přechodový odpor, který vlastnosti zhorší.

Ale podle mě, to za to stojí. Taky do toho jednou půjdu. Přeci jen hlavně v nižších otáčkách se zlepší kvalita zapalování. Motor má pak kultivovanější běh.

Napsal: sob bře 01, 2008 11:59
od Little Red Riding Hood
hornak.active.sound píše:Vyzkousel sem nekolik elektronickych zapalovani ve spojeni s kladifkem,no s timhle ma [podle mne] motor hlavne klidnejsi,prijemnejsi a rek bych ze i uspornejsi chod.nestalo se mi ze bych na prvni pokus nenastartoval.V zime byl ranni start krasna vjec. Dalsi vyhoda je,ze pri zapnuti klicku,bez bjehu motoru se zapalovani za par sekund samo vypne a nevybiji se baterka.Kazda soucastka v nem je lehce nahraditelna,az na cifku ktera jak sem psal ma uplne jine vinuti a myslim ze nema dve ale dokonce tri,jedno sem uz cele rozpitval a civka je fakt uplne jina.
a z čeho že to teda prosimtě je??... máš i nějaký pocit o nárustu koní??..dává to silnější jiskru?::

Napsal: pon bře 03, 2008 16:36
od EMI
tendle typ zapalování i s tim vývodem na otáčkomer sme měli v 2107. Šlapalo to výborně ale časem to odešlo, na těch tranzistorech byla přecijenom velká výkonová ztráta. Asi hlavní funkce je odlehčit kladívku v rozdělovači. Nějaký rapidní nárůst výkonu to ale nemá (teda to naše aspoň nemělo :D )

K rozdílnosti cívky bude asi nejspíš parametrem úbytek napětí na přechdech tranzistorů. Byly tam i různý pokusy připojit na to škodovkovou cívku s předřadným odporem ale teda natvrdo bez předřadníku a pak odcházel otáčkoměr, zajímavý :twisted: asi zesilovač nesnes cívku s jiným vnitřním odporem :roll:

mam tu i jedno z velice primitivních schémat......

Napsal: pon bře 03, 2008 18:17
od Dusan
Dajte si bezkontakt... + elektriku.... s kladivkom nema cenu to riesit...

Napsal: pon bře 03, 2008 18:33
od Saša
K tomu schématu:
Jestli na pozici T2 byl tranzistor BC337 ! tak se pouze divím že to vyrobilo byť jednu "jiskru" (BC 337 , Uce 50 V ,Ic 0,8A a strátový výkon 0,7W). Proud cívky ani následný napěťový impuls při rozpojení (cca 300 V) ten tranzistor NEMŮŽE přežít.
Došlo asi k tiskové chybě.

Napsal: pon bře 03, 2008 19:25
od EMI
Saša, jo to je pravda, já sem totiž osazení dosud neřešil a schéma sem namáz narychlo v ProfiCADu a on má standartně asi nastaveny tyto popisky tranzistorů a já je zapoměl smazat, omlouvám se :oops: :oops: :oops: :oops:

mě šlo spíše o princip :D

Napsal: pon bře 03, 2008 19:26
od Křečík Barbuška
Asi byl myšlen KD337, ale ani ten myslím nemá ty nejvhodnější parametry.

Napsal: úte bře 04, 2008 19:21
od Dusan
Daajme tomu ze to je motivačna schema :) je na nej par chyb a to dost podstatnych :)

Napsal: úte bře 04, 2008 20:27
od Trevor
presne tak treba tam hodit bezkontakt a potom sa uz da bavit o pokroku :D

Napsal: pon bře 31, 2008 17:30
od hornak.active.sound
Takze elektronicke zapalovani ETZ 05 je na prodej,kdo si prijede muze si za baksis odvezt co se mu bude jeste hodit. Za to zapalovani bych videl tak 3-4stofky.Seznam co tu jeste je,je mozny najit na prodejnim inzerate

Napsal: pát pro 17, 2010 16:32
od MartasBrno
Poslechněte, nechci kazit radost, al eelektronické zápalko které pouze odlehčuje kontakt bych už nestavěl - pro srandu jsem jich pár udělal a je to zbytečnost.

To zápalko zmíněné na začátku tématu má smysl proto, protože právě obsahuje onu proudovou regulační smyčku, která umí prodloužit jiskru. Kdo neví, co to je regulační smyčka, ať si to někde nastuduje. Je to řádově dokonalejší technologie, než pouhé odlehčení kontaktů. Přečtěte si i skeny z prvního příspěvku na škodováckým webu.

Napsal: ned pro 26, 2010 10:40
od Miuvek
Připojuji se k názoru, že dávat elektronické zapalko ke stávajícímu rozdělovači je nesmysl. Zůstávají problémy s nepřesnosti zážehu vlivem mechanických vůlí a ani odlehčení kontaktů se nekoná. Kontakt ztratí samočisticí schopnost, jak už tady bylo řečeno. Na mém vlastním VAZu byl od dřívejška nějaký bastl se třemi trandy a vyrobil mi na kladívku takovou pecku, že se auto zastavilo ze jízdy, jako by někdo vyškubl vn kabel z cívky. Bastl letěl z auta.

Napsal: ned pro 26, 2010 11:49
od Křečík Barbuška
Zas až takový nesmysl to není, osobně jsem jedno sofistikovanější zapojení dlouhodobě užíval bez jediné závady. Žádná pecka na kontaktech se nekonala neb proud kontaktem byl zajištěn rozumnou zátěží.