Stránka 2 z 2

Napsal: čtv pro 06, 2007 14:00
od Marek
Vašátor píše: U každého modelu tomu však bylo trošku jinak.
No a pak se v tom vyznej :-D !!!

Napsal: čtv pro 06, 2007 16:03
od Laďuša
Vašátor píše:Dvě samostané nádobky pro brzdy byly cca do r. 73-75. Po té se brzdy přemístily do společné nádobky s přepážkou, ovšem bez hlídacího plovákového spínače. Ten se začal montovat až od cca r. 77-78. U každého modelu tomu však bylo trošku jinak.
A taky existovala verze, která měla 2 nádobky na brzdovku (pro brzdy) a na každej z nich víčko s plovákem, tedy signalizací ;) (2103 1973)
Marek píše:No a pak se v tom vyznej !!!

Napsal: čtv pro 06, 2007 16:51
od dandy
2101 r.v. 1974 má tri nádobky: spojka a dve odspodu hadičkou prepojené brzdy. Kontrolný plaváčik nemá ani jedna.

Napsal: pát pro 07, 2007 10:12
od jarus
Ok, podívaám se na brzdovku. jměl dříve 2105, a tam byl plovák na stejné kontrolce jako ruční brzda, ale svítil, ručka blikala. myslím středový panel co se do něj dává rádio, vedle regulace podsvícení budíků. děkuji za rady.

Napsal: pát pro 07, 2007 17:26
od Marek89
Kontrolka na stredovom paneli čo je na rádio ? Nie náhodou kontrolka v otáčkomeri ?

Napsal: pát pro 07, 2007 21:53
od jarus
tam je kontolka ručni brzdy. já právě nevim na co ta kontolka je. když se podíváš na středový panel pro radio u stare 1500 nebo 1600 tak zprava: zapalovač, výstražné blinkry, regulace podsvitu budíků, a pak ona kontolka. dneska jsem omrknul plovák brzdovky, a je dole. pohýbal jsem drátama na plováku a konrolka zhasla. budu teď měnit hlavní spojkový válec tak to pořádně prozkoumám.

Napsal: pát pro 07, 2007 22:01
od Laďuša
No kontrolka ruční brzdy v budíku je zároveň i na kapalinu (má svítit)....teda nevim, jak to má 2106....na středovým panelu tam je ňáká kontrolka?

Napsal: pát pro 07, 2007 22:57
od Marek89
Napr. Majova 061 Obrázek

Napsal: pát pro 07, 2007 22:58
od Maysner
normalne je to ve stredovym panelu. majo to tam ma upraveny

Napsal: sob pro 08, 2007 03:15
od Honza 21061
Nevím, jak to měl kdo různé upravované doma, ale originál z výroby je na 2103 dosazení dvojité nádržky na brzdovou kapalinu s hlídacím plovákem podle některých pramenů od samého náběhu modelové řady a podle jiných společně s 21011 po roce 1974.
Kontrolka chybějící kapaliny je u 2103 společná s kontrolkou zatažené ruční brzdy s tím, že v případě ruční brzdy BLIKÁ.
Na 2106(1) je kontrolka chybějící kapaliny přemístěna právě na středový panel a dostala obrovskou průsvitku signalizující start rakety a div ne stadionovou žárovku, přesto je jaksi značně mimo zorné pole řidiče a snaha více zpřehlednit kontrolky okolo brzd, se podle mého spíše minula účinkem...
Kontrolka ruční brzdy v tomto případě je v otáčkoměru zapojena samostatně a stále se stejnou funkcí jako na 2103, tedy BLIKÁ.

V této souvislosti mě napadlo zapojit současně k této "viditelné" kontrolce nějaký bzučák, abych se mohl v případě náhlého úniku kapaliny, kdy zrovna nemám oči na středovém panelu, ale na silnici, připravit dříve, než použiju brzdu a ono nic...

Napsal: sob pro 08, 2007 14:07
od Majo
Maysner píše:normalne je to ve stredovym panelu. majo to tam ma upraveny
spravne, stredovy panel totiz dost neprijemne zavadzia pri sulozi

Napsal: sob pro 08, 2007 14:23
od jarus
Na 2106(1) je kontrolka chybějící kapaliny přemístěna právě na středový panel a dostala obrovskou průsvitku signalizující start rakety a div ne stadionovou žárovku

Tak to je přesně co jsem potřeboval vědět. poblikávání má asi na svědomí zoxidovaný povrch kontak tů na plováku.

Napsal: sob pro 08, 2007 17:06
od Honza 21061
jarus: Nejen kontaktů na plováku, ale to samé může být i uvnitř víčka, kde je takový spínací plíšek a ten v případě poklesu plováku "zalehne" na kontakty a spojí je.
Nebo druhá možnost- kontrolka poblikává, protože hladina je nízká, ale přesto ještě ne natolik, aby ten plíšek přilehl a dokonale propojil kontakty, potom stačí slabý výkyv a už to o sobě dává vědět.

Budeš- li náhodou kupovat víčko s plovákem nové, zásadně v CS Auto Lada. Jinde hrozí, že ti dají nějaký zmetek, jako mně v Krči, který sice bude kompletní a teoreticky funkční, ale přesto se žárovka při poklesu hladiny nerozsvítí (nebo jen na heslo)!

Napsal: sob pro 08, 2007 18:36
od Vašátor
Pokud není ve víčku nic zlomeného, jde nádherně vyčistit a funguje se dál. Celé víčko je totiž krásně rozebiratelné :-)

Napsal: sob pro 08, 2007 19:18
od Laďuša
Jj, jak píše Vašátor, rozebrat a vyčistit neni problém, navíc funkce se dá lehce zkontrolovat tou tyčkou nahoře na víčku, i když to asi je na kontakty větší tlak, než při samostatným visu. No tak potom zase jde víčko vyšroubovat... Hlavně při kontrole nezapomeň zapnout zapalování :P :mrgreen: :lol: