Stránka 2 z 6

Napsal: stř říj 10, 2007 08:57
od vik2
Dečku ano.
Teple sani ne, naopak co nejstudenejsi.Konici maj vetší sílu :lol:

Napsal: stř říj 10, 2007 15:31
od Pajas
Myslím, že v zimě je nejdůležitější co nejrychlejší prohřátí motoru (při častých krátkých trasách určitě) a těch pár koní rychlejšímu prohřátí motoru i interiéru klidně obětuju. Ale při delší trase určitě souhlasím s co nejstudenějším vzduchem pro všech mých 78 koníků :wink:

Napsal: stř říj 10, 2007 16:09
od utia
Majo píše:ja jazdim aj na LPG s polobrazanym filterboxom a taka zima za tych 5 rokov co mam Ladu este nebola aby mi to robilo problemy :P

A v poslednej dobe ked pridem do auta, uz je vykurene, staci si nastartovat dialkovym ked si umyvam zuby :mrgreen:
polobrazanym - :?:

Napsal: stř říj 10, 2007 16:28
od JmJ
Pajas píše:Myslím, že v zimě je nejdůležitější co nejrychlejší prohřátí motoru (při častých krátkých trasách určitě) a těch pár koní rychlejšímu prohřátí motoru i interiéru klidně obětuju. Ale při delší trase určitě souhlasím s co nejstudenějším vzduchem pro všech mých 78 koníků :wink:
studeny ano, ale bez vlhkosti. tedy kdyz bude -15, nemas zrejme problem. kdyz bude +-0 a mlha, tak si v haji. Nejakemu rychlemu ohrevu to az zas tak moc nepomuze, neb po vybuchu to mas secko teplotu +- stejnou a nejakych 10 stupnu+- nebude hrat roli :-)

Napsal: stř říj 10, 2007 17:40
od Pajas
JmJ píše:po vybuchu to mas secko teplotu +- stejnou a nejakych 10 stupnu+- nebude hrat roli
to JmJ: Asi si sedim na vedení, tuto větu nějak nechápu... Myslíš to tak, že není rozdíl jestli se vzduch do motoru nasává zepředu studený nebo 5cm od výfuku který je téměř okamžitě po nastartování rozpálený?

Napsal: stř říj 10, 2007 17:44
od Marek89
Čiže najlepšie je mať sanie otvorené a bez deky ?

Napsal: stř říj 10, 2007 17:56
od Cory
Marek89 píše:Čiže najlepšie je mať sanie otvorené a bez deky ?
Keby to tak bolo,tak asi by si sudruhovia nelamali hlavu z prepinanim leto-zima

Napsal: stř říj 10, 2007 18:02
od Pajas
Cory píše:
Marek89 píše:Čiže najlepšie je mať sanie otvorené a bez deky ?
Keby to tak bolo,tak asi by si sudruhovia nelamali hlavu z prepinanim leto-zima
Souhlasím, pro nic za nic to tam asi nebude. Myslím si že správné nastavení nasávání je docela důležité, proto jsem tohle téma založil :lol:

Napsal: stř říj 10, 2007 18:07
od miso2087
Súdruhovia to zrejme mysleli ale na oveľa väčšiu zimu, aké tu mávame my. Šak si spomente na minulý rok, skoro ani nemrzlo. To sa nedá nazývať zimou.

Napsal: stř říj 10, 2007 18:11
od Pajas
To Miso: Vzpomeň si na zimu 2006, myslím si že to už se zimou nazvat dá :D

Napsal: stř říj 10, 2007 18:19
od miso2087
To máš síce pravdu, bolo vtedy aj -20, ale globálne otepľovanie je globálne otepľovanie. A to hovorí za všetko. :wink:

Napsal: stř říj 10, 2007 18:24
od JmJ
Pajas píše:
JmJ píše:po vybuchu to mas secko teplotu +- stejnou a nejakych 10 stupnu+- nebude hrat roli
to JmJ: Asi si sedim na vedení, tuto větu nějak nechápu... Myslíš to tak, že není rozdíl jestli se vzduch do motoru nasává zepředu studený nebo 5cm od výfuku který je téměř okamžitě po nastartování rozpálený?
je to asi temer jedno pro motor, resp. pro rychlost jeho ohrevu. tam bych videl vliv ne moc velky. ale ma to zasadni vliv na karburaci. jestli das do motoru luft o 10 stupnu studensi, to je vzhledem k teplote vybuchu asi celkem jedno, ale jestli sajes vzduch vlhky s teplotou +-0 stupnu a vlahkost se usazuje ve filtru a v karburatoru a diky proudicimu vzduchu zacne v karburatoru treba namrzat, to jedno neni.

Napsal: stř říj 10, 2007 18:33
od Štěpán
Kuci to, proč je tam změna sání vzduchu mezi výfukem ( pro zimu ) a okolím ( pro léto ) má svůj důvod. Nejen že to soudruzi udělali na žigulovi, ale dokonce to dělaj tady u nás ve škodovce na 1.2 HTP, takže bych to až zas tak nepodceňoval. Každý si naivně myslí, že studenýho vzduchu se tam nasaje nějak extrémně hodně, a že hned tam bude a 5 HP víc, ale berte v potaz to, že benzín vře už při mnohem nižší teplotě, než voda, a z trojného diagamu je jasný, že když je v sání teplejší vzduch a současně i podtlak, tak se benzín snáze odpaří a promíchá se vzduchem, čímž zvyšují výkon a snižují spotřebu. Takže to, jestli mi to přidá se studeným vzduchem pár koníku je podle mě dosti diskutabilní, obzvlášť, když ten karburátor je navrhován pro dané podmínky.

Napsal: stř říj 10, 2007 19:26
od Dusan
JJ odparovanie benzinu, zamrzanie difuzorov... Ano sudruzi by boli radi keby bolo stale 20st 80% vlhkost vzduchu proste stale ideal..... a aspon teplotov sa chceli priblizit aby nasavany vzduch mal priblizne konstantnu teplotu... spalovanie sa blizi idealnemu :D aj v lete a aj zime a bez vahy vzduchu a lambdy :D

Napsal: stř říj 10, 2007 23:18
od Křečík Barbuška
Myso píše:
Honza 21061 píše:Uživatelé LPG teplé sání nepoužívají. Jednou mi to někdo vysvětloval, že to prý i snad škodí, ale protože ho sám nepoužívám, tak jsem to zase zapomněl proč, co a jak...
to sa kruto mylis, dost casto sa u LPGu nechava prepnute zimne sanie (moze sa odpojit hadica), aby ti pri vyradeni vo vyssich rychlostiach nesfukovalo plamienok co hori v motore...(na LPG asi hori dost slabo :weedman:)
Zajímavé u mě plyn začně dělat blbosti jen co nasunu na box ten plastový bazmek (sebemenší omezení na vstupu vzduchu do boxu činí potíže), takže jezdím bez něj a na zimu jsem zvědav. Na druhou stranu mohu vyřadit i ve 160 a volnoběh drží. Co se týče tématu zamrzání karburátoru, bylo tu touhle dobou loni jen jsem jej nenašel, spoustě lidem by se ušetřilo ťukání do klávesnice.