Nasávání zima - léto
Moderátor: Moderátoři
Myslím, že v zimě je nejdůležitější co nejrychlejší prohřátí motoru (při častých krátkých trasách určitě) a těch pár koní rychlejšímu prohřátí motoru i interiéru klidně obětuju. Ale při delší trase určitě souhlasím s co nejstudenějším vzduchem pro všech mých 78 koníků
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
polobrazanym -Majo píše:ja jazdim aj na LPG s polobrazanym filterboxom a taka zima za tych 5 rokov co mam Ladu este nebola aby mi to robilo problemy
A v poslednej dobe ked pridem do auta, uz je vykurene, staci si nastartovat dialkovym ked si umyvam zuby
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
studeny ano, ale bez vlhkosti. tedy kdyz bude -15, nemas zrejme problem. kdyz bude +-0 a mlha, tak si v haji. Nejakemu rychlemu ohrevu to az zas tak moc nepomuze, neb po vybuchu to mas secko teplotu +- stejnou a nejakych 10 stupnu+- nebude hrat roliPajas píše:Myslím, že v zimě je nejdůležitější co nejrychlejší prohřátí motoru (při častých krátkých trasách určitě) a těch pár koní rychlejšímu prohřátí motoru i interiéru klidně obětuju. Ale při delší trase určitě souhlasím s co nejstudenějším vzduchem pro všech mých 78 koníků
VAZ 2104 1.3 1989
to JmJ: Asi si sedim na vedení, tuto větu nějak nechápu... Myslíš to tak, že není rozdíl jestli se vzduch do motoru nasává zepředu studený nebo 5cm od výfuku který je téměř okamžitě po nastartování rozpálený?JmJ píše:po vybuchu to mas secko teplotu +- stejnou a nejakych 10 stupnu+- nebude hrat roli
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Čiže najlepšie je mať sanie otvorené a bez deky ?
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Keby to tak bolo,tak asi by si sudruhovia nelamali hlavu z prepinanim leto-zimaMarek89 píše:Čiže najlepšie je mať sanie otvorené a bez deky ?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Souhlasím, pro nic za nic to tam asi nebude. Myslím si že správné nastavení nasávání je docela důležité, proto jsem tohle téma založilCory píše:Keby to tak bolo,tak asi by si sudruhovia nelamali hlavu z prepinanim leto-zimaMarek89 píše:Čiže najlepšie je mať sanie otvorené a bez deky ?
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
je to asi temer jedno pro motor, resp. pro rychlost jeho ohrevu. tam bych videl vliv ne moc velky. ale ma to zasadni vliv na karburaci. jestli das do motoru luft o 10 stupnu studensi, to je vzhledem k teplote vybuchu asi celkem jedno, ale jestli sajes vzduch vlhky s teplotou +-0 stupnu a vlahkost se usazuje ve filtru a v karburatoru a diky proudicimu vzduchu zacne v karburatoru treba namrzat, to jedno neni.Pajas píše:to JmJ: Asi si sedim na vedení, tuto větu nějak nechápu... Myslíš to tak, že není rozdíl jestli se vzduch do motoru nasává zepředu studený nebo 5cm od výfuku který je téměř okamžitě po nastartování rozpálený?JmJ píše:po vybuchu to mas secko teplotu +- stejnou a nejakych 10 stupnu+- nebude hrat roli
VAZ 2104 1.3 1989
Kuci to, proč je tam změna sání vzduchu mezi výfukem ( pro zimu ) a okolím ( pro léto ) má svůj důvod. Nejen že to soudruzi udělali na žigulovi, ale dokonce to dělaj tady u nás ve škodovce na 1.2 HTP, takže bych to až zas tak nepodceňoval. Každý si naivně myslí, že studenýho vzduchu se tam nasaje nějak extrémně hodně, a že hned tam bude a 5 HP víc, ale berte v potaz to, že benzín vře už při mnohem nižší teplotě, než voda, a z trojného diagamu je jasný, že když je v sání teplejší vzduch a současně i podtlak, tak se benzín snáze odpaří a promíchá se vzduchem, čímž zvyšují výkon a snižují spotřebu. Takže to, jestli mi to přidá se studeným vzduchem pár koníku je podle mě dosti diskutabilní, obzvlášť, když ten karburátor je navrhován pro dané podmínky.
JJ odparovanie benzinu, zamrzanie difuzorov... Ano sudruzi by boli radi keby bolo stale 20st 80% vlhkost vzduchu proste stale ideal..... a aspon teplotov sa chceli priblizit aby nasavany vzduch mal priblizne konstantnu teplotu... spalovanie sa blizi idealnemu aj v lete a aj zime a bez vahy vzduchu a lambdy
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Zajímavé u mě plyn začně dělat blbosti jen co nasunu na box ten plastový bazmek (sebemenší omezení na vstupu vzduchu do boxu činí potíže), takže jezdím bez něj a na zimu jsem zvědav. Na druhou stranu mohu vyřadit i ve 160 a volnoběh drží. Co se týče tématu zamrzání karburátoru, bylo tu touhle dobou loni jen jsem jej nenašel, spoustě lidem by se ušetřilo ťukání do klávesnice.Myso píše:to sa kruto mylis, dost casto sa u LPGu nechava prepnute zimne sanie (moze sa odpojit hadica), aby ti pri vyradeni vo vyssich rychlostiach nesfukovalo plamienok co hori v motore...(na LPG asi hori dost slabo )Honza 21061 píše:Uživatelé LPG teplé sání nepoužívají. Jednou mi to někdo vysvětloval, že to prý i snad škodí, ale protože ho sám nepoužívám, tak jsem to zase zapomněl proč, co a jak...
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107