Nasávání zima - léto

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

Dečku ano.
Teple sani ne, naopak co nejstudenejsi.Konici maj vetší sílu :lol:
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
Pajas
Příspěvky: 144
Registrován: čtv kvě 04, 2006 10:18
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajas »

Myslím, že v zimě je nejdůležitější co nejrychlejší prohřátí motoru (při častých krátkých trasách určitě) a těch pár koní rychlejšímu prohřátí motoru i interiéru klidně obětuju. Ale při delší trase určitě souhlasím s co nejstudenějším vzduchem pro všech mých 78 koníků :wink:
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já

Čest její památce...
Uživatelský avatar
utia
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

Příspěvek od utia »

Majo píše:ja jazdim aj na LPG s polobrazanym filterboxom a taka zima za tych 5 rokov co mam Ladu este nebola aby mi to robilo problemy :P

A v poslednej dobe ked pridem do auta, uz je vykurene, staci si nastartovat dialkovym ked si umyvam zuby :mrgreen:
polobrazanym - :?:
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6577
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Pajas píše:Myslím, že v zimě je nejdůležitější co nejrychlejší prohřátí motoru (při častých krátkých trasách určitě) a těch pár koní rychlejšímu prohřátí motoru i interiéru klidně obětuju. Ale při delší trase určitě souhlasím s co nejstudenějším vzduchem pro všech mých 78 koníků :wink:
studeny ano, ale bez vlhkosti. tedy kdyz bude -15, nemas zrejme problem. kdyz bude +-0 a mlha, tak si v haji. Nejakemu rychlemu ohrevu to az zas tak moc nepomuze, neb po vybuchu to mas secko teplotu +- stejnou a nejakych 10 stupnu+- nebude hrat roli :-)
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Pajas
Příspěvky: 144
Registrován: čtv kvě 04, 2006 10:18
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajas »

JmJ píše:po vybuchu to mas secko teplotu +- stejnou a nejakych 10 stupnu+- nebude hrat roli
to JmJ: Asi si sedim na vedení, tuto větu nějak nechápu... Myslíš to tak, že není rozdíl jestli se vzduch do motoru nasává zepředu studený nebo 5cm od výfuku který je téměř okamžitě po nastartování rozpálený?
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já

Čest její památce...
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Čiže najlepšie je mať sanie otvorené a bez deky ?
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Marek89 píše:Čiže najlepšie je mať sanie otvorené a bez deky ?
Keby to tak bolo,tak asi by si sudruhovia nelamali hlavu z prepinanim leto-zima
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Pajas
Příspěvky: 144
Registrován: čtv kvě 04, 2006 10:18
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajas »

Cory píše:
Marek89 píše:Čiže najlepšie je mať sanie otvorené a bez deky ?
Keby to tak bolo,tak asi by si sudruhovia nelamali hlavu z prepinanim leto-zima
Souhlasím, pro nic za nic to tam asi nebude. Myslím si že správné nastavení nasávání je docela důležité, proto jsem tohle téma založil :lol:
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já

Čest její památce...
miso2087
Příspěvky: 118
Registrován: pát zář 07, 2007 11:08
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miso2087 »

Súdruhovia to zrejme mysleli ale na oveľa väčšiu zimu, aké tu mávame my. Šak si spomente na minulý rok, skoro ani nemrzlo. To sa nedá nazývať zimou.
Uživatelský avatar
Pajas
Příspěvky: 144
Registrován: čtv kvě 04, 2006 10:18
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajas »

To Miso: Vzpomeň si na zimu 2006, myslím si že to už se zimou nazvat dá :D
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já

Čest její památce...
miso2087
Příspěvky: 118
Registrován: pát zář 07, 2007 11:08
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miso2087 »

To máš síce pravdu, bolo vtedy aj -20, ale globálne otepľovanie je globálne otepľovanie. A to hovorí za všetko. :wink:
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6577
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Pajas píše:
JmJ píše:po vybuchu to mas secko teplotu +- stejnou a nejakych 10 stupnu+- nebude hrat roli
to JmJ: Asi si sedim na vedení, tuto větu nějak nechápu... Myslíš to tak, že není rozdíl jestli se vzduch do motoru nasává zepředu studený nebo 5cm od výfuku který je téměř okamžitě po nastartování rozpálený?
je to asi temer jedno pro motor, resp. pro rychlost jeho ohrevu. tam bych videl vliv ne moc velky. ale ma to zasadni vliv na karburaci. jestli das do motoru luft o 10 stupnu studensi, to je vzhledem k teplote vybuchu asi celkem jedno, ale jestli sajes vzduch vlhky s teplotou +-0 stupnu a vlahkost se usazuje ve filtru a v karburatoru a diky proudicimu vzduchu zacne v karburatoru treba namrzat, to jedno neni.
VAZ 2104 1.3 1989
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Kuci to, proč je tam změna sání vzduchu mezi výfukem ( pro zimu ) a okolím ( pro léto ) má svůj důvod. Nejen že to soudruzi udělali na žigulovi, ale dokonce to dělaj tady u nás ve škodovce na 1.2 HTP, takže bych to až zas tak nepodceňoval. Každý si naivně myslí, že studenýho vzduchu se tam nasaje nějak extrémně hodně, a že hned tam bude a 5 HP víc, ale berte v potaz to, že benzín vře už při mnohem nižší teplotě, než voda, a z trojného diagamu je jasný, že když je v sání teplejší vzduch a současně i podtlak, tak se benzín snáze odpaří a promíchá se vzduchem, čímž zvyšují výkon a snižují spotřebu. Takže to, jestli mi to přidá se studeným vzduchem pár koníku je podle mě dosti diskutabilní, obzvlášť, když ten karburátor je navrhován pro dané podmínky.
Dusan
Příspěvky: 3935
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

JJ odparovanie benzinu, zamrzanie difuzorov... Ano sudruzi by boli radi keby bolo stale 20st 80% vlhkost vzduchu proste stale ideal..... a aspon teplotov sa chceli priblizit aby nasavany vzduch mal priblizne konstantnu teplotu... spalovanie sa blizi idealnemu :D aj v lete a aj zime a bez vahy vzduchu a lambdy :D
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Myso píše:
Honza 21061 píše:Uživatelé LPG teplé sání nepoužívají. Jednou mi to někdo vysvětloval, že to prý i snad škodí, ale protože ho sám nepoužívám, tak jsem to zase zapomněl proč, co a jak...
to sa kruto mylis, dost casto sa u LPGu nechava prepnute zimne sanie (moze sa odpojit hadica), aby ti pri vyradeni vo vyssich rychlostiach nesfukovalo plamienok co hori v motore...(na LPG asi hori dost slabo :weedman:)
Zajímavé u mě plyn začně dělat blbosti jen co nasunu na box ten plastový bazmek (sebemenší omezení na vstupu vzduchu do boxu činí potíže), takže jezdím bez něj a na zimu jsem zvědav. Na druhou stranu mohu vyřadit i ve 160 a volnoběh drží. Co se týče tématu zamrzání karburátoru, bylo tu touhle dobou loni jen jsem jej nenašel, spoustě lidem by se ušetřilo ťukání do klávesnice.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“