Stránka 2 z 6

Napsal: pát zář 12, 2008 07:52
od Petr HC
Popsaným postupem jsi pouze vyloučil závadu v okruhu kostry . Teď je třeba nalézt ten úbytek napětí cca 1 – 1,5 V. v plus obvodu . Popisovaným propojením bys celou situaci nevyřešil a byl by to velký prohřešek proti zásadám jištění . Pokud se stejně chová i levé zadní obrysové světlo ,hledej úbytek v obvodu pojistky
F 01 ( 5 A) : která jistí :
Osvětlení SPZ Osvětlení přístrojů
Kontrolka havarijního osvětlení
Osvětlení zavazadlového prostoru
Obrysová světla levé strany
Nemáš někde v těchto obvodech žárovku většího než předepsaného příkonu nebo nějakou navíc ?
Event. .změř , zda proud pojistkou odpovídá součtu proudů svítících žárovek - vypočítej ze součtu příkonů žárovek : I = P / U [ A ; W ; V ] . (ampérmetr zapoj místo pojistky – začni měřit na nejvyšším ss proudovém rozsahu) .
Malý rozdíl (max .0.2 V) v napětí L - P obrysových světel může být ,vzhledem k tomu ,že obvod pravých obrysových světel nenapájí SPZ ,osvětlení přístrojů a zavazadlový prostor .Pojistka F 11 (5 A)

Napsal: pát zář 12, 2008 19:03
od tavri
Zadní levé obrysové světlo je v pořádku. Pro jistotu jsem ho proměřil a levé má jen o 0,1 V méně než pravé. Vyloučil jsem i závadu spínače světel, kde jsem sepnutí imitoval spojení drátem. Všechny žárovky jsou původní, kromě jedné obrysovky SPZ, kterou jsem měnil za stejný typ už někdy před rokem.
Všiml jsem si, že to levé přední trošičku mžourá, t.j. nepatrně a nahodile mění svoji intenzitu.
Závada není závažná, mám více možností řešení:
1) nechat to být, nejde o nic tragického
2) odcvaknout ten žlutý kábl na levém světle a natáhnout tam okolo ventilátoru nový z pravého světla
3) bádat dál, ale nevím jak :(
Měl jsi pravdu, že když změřím napětí žárovky vůči mínusu baterky, cca o 0,1 V bylo větší napětí, než na mínusu žárovky.
K měření proudu jsem se nedostal, ačkoli má multimetr velmi úzké jehlice, neprobodnu se až k nosiči pojistky.

Napsal: pát zář 12, 2008 22:35
od Petr HC
Mžourá – li žárovka , je to neklamná známka existence přechodového odporu v jejím plusovém přívodu . Pravděpodobně se časem bude tento přechodový odpor zvětšovat , až dojde k přerušení obvodu . Chceš-li tento proces urychlit zapoj místo 4 W žárovky žárovku 21 W . Pokud bude svítit výrazně méně než má , pak se místo přechodového odporu znatelně ohřeje , event.dojde k jeho přerušení .
Rozhodně ne dle bodu 2 . Ty dva obvody (přes F 1 a F 11) jsou tam proto , aby při zkratu zůstalo svítit alespoň jedno obrysové světlo . To raději nech řešení dle bodu 1 .
Pokud chceš postupovat dle bodu 3 , znamená to měřit ,měřit a měřit a nevymlouvat se na hroty multimetru (třeba zasunout vypálenou pojistku a měřit na jejich přívodech) .

Napsal: pon zář 15, 2008 08:43
od tavri
Na pojistce F1 jsem naměřil 0,56 A a na F11 2,88 A. To je nějaký divný...

Napsal: pon zář 15, 2008 15:27
od Petr HC
tavri píše:Na pojistce F1 jsem naměřil 0,56 A a na F11 2,88 A. To je nějaký divný...
Kdo se diví – je mu divno .Teď jsem přišel z „pakárny“ (SPŠ) a jdu si hovět – a bude mi ….. dobře .
A teď vážně . Pokud sis nespletl F1 s F11 –nebo nebyly prohozeny již v Togliati je to v podstatě v pořádku až na ten proud 0,56 A – tam to odpovídá tomu přechodovému odporu . Na „zdravém“ autě jsem naměřil na F11 0,61 A .
Na F1 jsem naměřil 2,52 A s naplno rozsvícenou palubkou , 2,21 s palubkou na minimum . Palubka max. + osvětlení kufru 2,85 A . Uvědom si ,že na palubce svítí cca 5 ks 4W žárovek a cca 8 ks 1,2 W žárovek , takže ten proud 2,88 A co jsi naměřil je v pořádku .

Napsal: čtv říj 09, 2008 21:36
od tavri
Dneska zvítězila varianta č. 2 :P Řešení jednoduché, s jasným výsledkem i když poněkud netechnické 8)

Napsal: sob říj 11, 2008 11:32
od tavri
Svítí to dobře, ale má to jednu chybu. Současně svítí i kontrolka na bloku indikací. :( Myslel jsem, že slouží jenom pro zadní světla...

Napsal: sob říj 11, 2008 14:28
od plavec
Kontrolka na kukačkách slouží pro zadní i přední obrysovky a pak i pro zadní brzdový žárovky. :wink:

Napsal: ned říj 12, 2008 21:05
od Raduz
:!: A BLINKRY :!:

Napsal: pon říj 13, 2008 21:04
od tavri
Asi vyndám to relátko...

Napsal: pon říj 13, 2008 21:38
od Petr HC
Petr HC píše: Rozhodně ne dle bodu 2 .......
tavri píše:Dneska zvítězila varianta č. 2 :P Řešení jednoduché, s jasným výsledkem i když poněkud netechnické 8)
Jo , komu není rady ...

Napsal: stř říj 15, 2008 16:49
od tavri
Po vyjmutí relátka zase nesvítí zadní obrysovky. Že by závada nakonec byla v tom relátku (ona to je spíš krabička s plošňákem a tam 4 cívečky).
Mám to zapojený tak, že vrátit do původního stavu to jde vždycky - neustřihnul jsem původní konektor...

Napsal: stř říj 15, 2008 17:42
od Petr HC
Dobře si prostuduj přiložené schema . K1 je diferenciální relé , které porovnává proudy obrysových světel a kontroluje součet proudů brzdových světel (nekontroluje blinkry) . Tím propojením jsi narušil nastavenou rovnováhu a proto dochází k indikaci závady světel . Pokud DOBŘE neporozumíš funkci K1 (vnitřní zapojení jsem bohužel nikde nenašel) , NEHRAB se v tom – uděláš víc ŠKODY , NEŽ UŽITKU . Závadu , kterou to začalo, lze nalézt pouze MĚŘENÍM .

Komentář k obrázku :
1 - žárovky obrysového osvětlení ve světlometech 2 - blok relé 3 - přepinač varovných světel 4 - vypinač zapalování 5 - kontrolka varovných světel na palubní desce 6 - zadní obrysová světla 7 - zadní stop světla 8 - osvětlení SPZ 9 - regulace osvětlení přístrojů – reostat 10 - spinač couvacího světla 11 - spinač brzdového světla 12 - kontrolní blok – (vedle hodin) 13 - šárovky couvacích světel K1 - relé kontroly přerušení vlákna žárovek ( uvnitř relé jsou kontaktní propojky které je nutno zasunout při vyjmutí relé ) A - k napájecímu zdroji B - k žárovkám osvětlení přístrojů

Napsal: čtv říj 30, 2008 12:16
od tavri
Se svitem obrysovek jsem spokojený.
Zato se včera objevila další závada, nefunguje nic na pojistce č. 17. Ještě ráno se vypínalo rádio a odpoledne už nešlo nic. Když šlápnu na brzdu, rozbliká se se kontrolka levé přední dveře. Ten spínač jsem vyndal, preventivně přehodil ze zadních dveří a závada trvá.
Pojistka je ok.

Napsal: čtv říj 30, 2008 17:17
od plavec
No asi bych šel po drátu tý brzdovky, třeba je někde prostě zkrat.