Stránka 2 z 6

Napsal: pon lis 26, 2007 18:41
od Maysner
m.choleva píše:..... Nevím, jestli máte stejný problém, ale na mém vozidle po nastartování studeného motoru to dlouho drží v otáčkách.......
auta se vstrikiovanim maji taky "sytic". pri studenem motoru to tam dava vic benzinu a ma to vyssi volnobeh. v lete to prestane rychleji v zime delsi dobu. proste nez se to zahreje

Napsal: pon lis 26, 2007 19:56
od Dusan
Kondik v nabijacom okruhu byt nema ale to plati len o VAz 2101 az 2106 A vsetkom co ma vybracny regler... totiž vplyvom kondiku by mohlo dojst k zvysenemu opalovaniu kontaktov a naslednemu zlepeniu...potom by to dobijalo bud vela alebo malo. NA altikoch s elektronickym reglerom sa kondik nachadza... koli znizeniu rusenia.

Napsal: pon lis 26, 2007 20:25
od Honza 21061
Dušan: Máš pravdu, vzpomněl jsem si, že tyhle alternátory ho mají... :oops:

Napsal: úte led 22, 2008 18:58
od Saša
Nechci zakládat nové téma tak to dávám sem.
Poznatky z měření elektronického regulátoru vozu VAZ 21044i typ 361.3702 14,0V 5A r.v.05.96 .
Ačkoli jsem to nečekal regulátor přestává napájet buzení přesně !!! na 14,02V
V autě mám bateriji (omylem) Varta BLUE DINAMIC která je určena pro vozy s vyšším napájecím napětím (14,8 V ) čili pořád jezdím s "polo" nabitou baterijí.A myslím si že ani u normální bateriji by nezaškodilo vyšší nabíjecí napětí,zvláště při kratších cestách a stálém svícení.
Napadlo mě domluvit regulátoru a přimět ho opustit hranici 14 V . Po10ti minutách skoušení a měření byla úprava na světě. V místě s novým cínem na fotce se spoj přeruší a vloží se tam dioda mezi kostru a vývod regulátoru s úbytkem napětí buď 0,2 nebo 0,7V . Musí snést proud 5A teče přes ní budící proud . A regulátor zvedne ochotně rosah regulace.

Napsal: úte led 22, 2008 19:23
od Hurikán
:prayer: :prayer: :prayer: Díky! Saša opět nezklamal!

Zrovna jsem poslední dobou nad tím samým problémem přemýšlel. A sice, chci zvýšit trošku nabíjecí napětí, právě někam k hodnotě 14,5 - 14,9V Přece jenom potom světla svítí o chloupek líp. Stejně se po připočtení úbytků na přechoďácích něco ztratí, takže spíš bych to chtěl jako kompenzaci. Teď jen ještě vymyslet, jak tento systém naroubovat na můj alternátor s vestavěným reglerem.

Ještě upřesňující dotaz: úbytek na diodě musí být dodržen přesně? Co se stane, když použiju diodu s úbytkem 0,5-0,6V ? Dle logiky věci by se mělo nabíjecí napětí zvýšit o velikost úbytku na diodě, ne? Nebo platí něco jiného?

Napsal: úte led 22, 2008 19:58
od Křečík Barbuška
O kolik podložíš, o tolik zvedneš.

Napsal: úte led 22, 2008 20:03
od Hurikán
Koko Loko píše:O kolik podložíš, o tolik zvedneš.
No to si právě myslím taky. Je to vlastně analogie MA 7812, když to trochu přeženu.

Napsal: úte led 22, 2008 20:04
od Křečík Barbuška
ano

Napsal: úte led 22, 2008 20:15
od Hurikán
Tak potom mě není zcela jasné toto:
Saša píše:...a vloží se tam dioda mezi kostru a vývod regulátoru s úbytkem napětí buď 0,2 nebo 0,7V ...

Napsal: úte led 22, 2008 22:18
od Křečík Barbuška
Shottkyho diody, některé mívají tak malý úbytek na přechodu.

Napsal: úte led 22, 2008 22:27
od Hurikán
:oops: :oops: Tak to mě nedošlo. Hledal jsem v tom něco víc. :)

Napsal: úte led 22, 2008 23:19
od Saša
Přesně tak jak jste napsali tak to funguje.

Napsal: pát led 25, 2008 21:07
od Marek89
Koľko V (ideál) na voľnobehu by som mal namerať na baterke a koľko V by mal dávať alternátor pri zapnutých svetlách ? Chcem aby sa mi baterka dobíjala trocha lepšie ale najprv to musím zistiť či tam mám niečo upravovať alebo nie.

Napsal: pát led 25, 2008 21:29
od Saša
Marek89 píše:Koľko V (ideál) na voľnobehu by som mal namerať na baterke a koľko V by mal dávať alternátor pri zapnutých svetlách ? Chcem aby sa mi baterka dobíjala trocha lepšie ale najprv to musím zistiť či tam mám niečo upravovať alebo nie.
Při volnoběhu se neměří dobíjecí soustava. Napětí při volnoběhu velmi kolísá se zátěží a je dané především stavem baterie. páč alternátor je na spodní hranici otáček od kterých začíná dobíjet a sotva stačí (zpravidla ale NE) pokrýt potředy zapalování.
Napětí při provozních otáčkách třeba 3000 by mělo být v rosahu13,8-14,2 (měřeno ma bateriji)po delší jízdě cca10km a rosvícená světla na tohle napětí nemají skoro vliv protože altík je schopen pří těchto otáčkách (6000 ot/min páč se točí 2x rychleji díky převodu)pokrýt daleko vyšší odběr.

Napsal: pát led 25, 2008 22:54
od Marek89
Saša, skúšal som voľnobeh mam cca 800 ot.min. Voltmeter v aute ukazuje v prvom zelenom poli aj so svetlami, pri cca 1200 - 1300 ot.min už ide ručička na rozhranie zelených polí. Možno som to zle napísal (myslím ten prvý príspevok), kedy zistím, že mi ide viac štavy z baterky a môže vôbec nastať taký stav ?