Stránka 2 z 4

Napsal: čtv kvě 17, 2007 08:55
od Marek
Trevor píše:Ved ja sa stebou nehadam ale ruku na srdce kto znas to robi
Já jsem to dělal pravidelně a dokonce častěji. Ale někdo může být jiného názoru......... :)

Napsal: pon črc 07, 2008 17:47
od kubahosi
Zdravim, po montazi hlavy a vacky jsem se pustil do napinani rozvodoveho retezu, nejde mi napnout je volny a presto kdyz utahnu napinaci matici, co je spatne? diky

Napsal: pon črc 07, 2008 18:00
od Marek
Je to špatně. Řetěz musí být úplně napnutý. Děláš to totiž blbě.

Napínací matici musíš úplně povolit (v ideálním případě vymontovat) a otočit motorem nejlépe roztáčecí klikou aspoň o dvě otáčky. Pak matici napínáku našroubovat a utáhnout.

Napsal: pon črc 07, 2008 19:06
od kubahosi
no tak jsem to delal matici utahl potom uplne a ono nic uplne volny

Napsal: pon črc 07, 2008 20:00
od Dusan
je tu moznost ze je napinak zaseknuty.... vymontovat napinak.2x M6... povolit maticu 13 kluc. napinak by mal zatlacenim pruzit caa 2cm. vlozit napinak do hlavy .. nemal by dosadnut na plochu hlavy lebo sa lista oprie o retaz a tu ma spanovat... ak je to takto.. zatlacit spanovak dotiahnut maticu kluc 13 a mantaz napinaku do hlavy.

Je moznost ulomenej casti napinacej listy.

Napsal: pon črc 07, 2008 20:06
od Vašátor
Pokud je napínák zaseklý, mělo by stačit poklepat do napínací tyčky, která při odmontování matice napínáku z něj kouká.
Při napínání řetězu by se měl motor minimálně 2x protočit, jak psal Marek. Po protočení by měl motor zůstat v kompresi, aby řetěz zůstal opravdu napnutý - klika se nepootočila směrem zpět, což vede k povolení řetězu.

Napsal: pon črc 07, 2008 23:03
od Saša
Vašátor píše:klika se nepootočila směrem zpět, což vede k povolení řetězu.
Ano na to je třeba dát pozor. Při sebemenším pohybu spět se jako první "vrací" napínák !

Napsal: úte črc 08, 2008 12:02
od kubahosi
zpet jako proti hodinoveho chodu? To je to povoleni?

Napsal: úte črc 08, 2008 12:56
od Marek
Přesně tak - motor se musí vždy točit pouze doprava. Sebemenší pohyb zpět řetěz opět povolí.

Napsal: úte črc 08, 2008 13:15
od kubahosi
oki tak ja to ted jdu zkusit pak napisu uspech nebo neuspech drz mi palce :lol:

Napsal: úte črc 08, 2008 14:23
od kubahosi
tak nechapu co delam spatne matici jsem vymontoval, klikou otocil do prava a porad uvolneny jako svin, normalne to co ho ma napnout je uvolneny tak ze ho dam jeste vic pryc, napinak neni zasekly ale pripada mi jako kratkej kdyz je vubec neni vysunuta tycka nic

Napsal: úte črc 08, 2008 14:36
od Pepa
Dáváš tam zpátky původní kola a řetěz? Tak mě napadlo jestli se nesnažíš napnout v 12 motoru 15 řetěz. Pepa

Napsal: úte črc 08, 2008 14:41
od kubahosi
nn mam tam to samy, jsem potreboval sundat hlavu a ted mi to dela toto :?:

Napsal: úte črc 08, 2008 15:36
od Saša
Ať se máme čeho chytit : povol nebo sundej matici napínáku a povol dva črouby (na10ku klíč) co drží napínák. Pokud se nevysune sám z díry je zřejmě zaseklý nebo je prasklé opěrné místo na napínací ličtě (dá se tam kouknout dírou po napínacím mechanismu) , nebo je řetěz již značně vytahaný . Skus vyndaný napínák (bez aretační matice) opřít delším koncem o něco tvrdého a zatlačit , měl by pružit a na straně matice se vysouvat tyčka .
Pokud je vše v pořádku (napínák i napínací lišta) je pravděpodobně již tak vytahaný řetěz že to napnout nejde . Pak nezbejvá než vyměnit řetěz a kola , nebo ale je to ZAKÁZANÉ ale možné krátkodobé řešení něčím nastavit napínák (trubička) kdysi u mé 02 oříšek z goly .
1: vytahaný řetěz může prasknout a tím zničí motor !
2: Vytahaný žetěz má neblahý vliv na časování rozvodového mechanismu a motor "nejde"jak by měl .
3:Variantu "prodloužení" NEDOPORUČUJI

Napsal: úte črc 08, 2008 16:10
od kubahosi
jj ten napinak pruzi a kdyz se zmackne tak vylejza tycka, a jestli je top praskle poznam jak? Kdyz bude asi vymenit co? jiank pred 14 dny byl retez naply a byl ok ted nejde, jdu se na to mrknout, sam nevyleze napinak kdyz povolim matice 10