Stránka 2 z 3

Napsal: stř kvě 02, 2007 20:47
od JmJ
Na bordel ve filtrboxu mam teorii :P

dokud jsem mel manualni prepinani predehrivani vzduchu, tak jsem mel za jistych povetrnostnich podminek ve filtrboxu dost vody a temer vzdy (krom leta), kdyz jsem rozdelal filtrbox, tak v nem bylo svinstvo ktere se skladalo z oleje a vody. Mam za to, ze diky sani vlhkeho a chladneho vzduchu, se vlhkost vysrazi na viku filtrboxu a kape do karburatoru a do otvoru odvetravani klikovky. Tak se voda dostane az dolu do odlucovace, kde rada bydli. Kdyz se zacne odparovat, bere s sebou i olej z odlucovace a leti nahoru do filtrboxu, kde se vodo_olej bordel usazuje. Voda se prece jen ztrati rychleji jak olej. Takze oleje tam zustava vic.

Od te doby, co sem poridil automatickou regulaci teploty nasavaneho vzduchu, tak ten problem nemam. Filtrbox je cisty. Bez vody a bez oleje.

Take je otazkou, jak moc ma na prostup oleje do filtrboxu vliv ta "stetka", co je strcena v hadici odvetravani. Ja sem nedavno zjistil, ze je tam mam rovnou dve :-).

.... juuu slohofka...

Napsal: stř kvě 02, 2007 20:56
od Acibuk
No, jel jsem na Kopeček (ves na kopci za Olomoucí) a v aleji mi začala poblikávat kontrolka mazání, takže jsem okamžitě zastavil, na měrce bylo přesně min, je mi jasný, že při chladnoucím motoru měrka není směrodatná, nicméně po schládnutí a nastartování to bliklo zase, takže jsem se dopravil za kamarádem, který měl přesně ten olej, co byl třeba a při nalévání mi lehce "ujela ruka".. Mechanickou závadu vylučuji, auto jezdí jak švýcarské hodinky a zítra mu začíná go laku.

Napsal: stř kvě 02, 2007 21:07
od Křečík Barbuška
JmJ píše:Ja sem nedavno zjistil, ze je tam mam rovnou dve
Ano na žlutém (motor 2105) jsem měl také dvě, zatímco na bílé (motor 2103) jen jednu, může to mít nějaké logické vysvětlení?

Napsal: stř kvě 02, 2007 21:11
od Majo
Koko Loko píše:
JmJ píše:Ja sem nedavno zjistil, ze je tam mam rovnou dve
Ano na žlutém (motor 2105) jsem měl také dvě, zatímco na bílé (motor 2103) jen jednu, může to mít nějaké logické vysvětlení?
ty by si chcel na vsetko logicke vysvetlenie a kupil si si zigula/a nie jedneho/ :lol:

proste tam niekto naprasil dve no a z niekade tu druhu musel predsa vybrat :twisted:

Napsal: stř kvě 02, 2007 21:17
od Křečík Barbuška
Majo píše:ty by si chcel na vsetko logicke vysvetlenie
Zkoušet nalézt řád v chaosu je přece vznešená činnost, ne? :lol:

Napsal: stř kvě 02, 2007 21:51
od Myso
JmJ píše:Od te doby, co sem poridil automatickou regulaci teploty nasavaneho vzduchu, tak ten problem nemam. Filtrbox je cisty. Bez vody a bez oleje.
mam...a vodu vo filterboxe nemam, ale olej hej.

Napsal: čtv kvě 03, 2007 05:31
od Wolf
Majo píše:cize ked mne taketo nic motor nerobi je to skor svetla vynimka?
Neboj, nejsi osamocen. Ani muj motor nefouka olej do filtru (tak, aby se tam usazoval), otevrenym vickem oleje nefouka nic ven a olej se nemusi mezi vymenami doplnovat :wink: . W.

Napsal: čtv kvě 03, 2007 06:29
od JmJ
Myso píše:
JmJ píše:Od te doby, co sem poridil automatickou regulaci teploty nasavaneho vzduchu, tak ten problem nemam. Filtrbox je cisty. Bez vody a bez oleje.
mam...a vodu vo filterboxe nemam, ale olej hej.
v tom pripade je teorie v hajzlu :? :-)

Napsal: čtv kvě 03, 2007 10:33
od Marek
Pokud je ve filterboxu olej, vypadá to skutečně na kroužky. Buď si nesedly po výměně nebo si ještě sedají anebo jsou uhnané.

Napsal: stř črc 11, 2007 13:33
od Acibuk
Olej ve filterboxu je pořád... logicky v motoru pozoruji úbytek.

Napsal: pon pro 17, 2007 11:12
od chleba
Marek píše:Pokud je ve filterboxu olej, vypadá to skutečně na kroužky. Buď si nesedly po výměně nebo si ještě sedají anebo jsou uhnané.
takze ked su to kruzky tak su automaticky cierne sviecky?

Napsal: pon pro 17, 2007 11:43
od Vašátor
chleba píše:
Marek píše:Pokud je ve filterboxu olej, vypadá to skutečně na kroužky. Buď si nesedly po výměně nebo si ještě sedají anebo jsou uhnané.
takze ked su to kruzky tak su automaticky cierne sviecky?
NE! Černé svíčky mohou být i díky špatně nastavené palivové směsi, předstihu a pod. Černé svíčky značí špatné spalování.
Stav kroužků jinak než tlakoměrem neotestuješ - a i toto měření nemusí vypovídat přímo o pístních kroužcích. Zmenšení tlaku může nastat i při podpáleném ventilu. Ovšem metoda měření tlaků bez/s nalitím trochu oleje do válců příčinu odhalí 8)

Napsal: pon pro 17, 2007 14:32
od chleba
olej v airboxe a takto vyzera sviecka : Obrázek

Napsal: pon pro 17, 2007 14:43
od Křečík Barbuška
Takhle vypadají všechny :koko: ? Změř tlaky a uvidíš, třeba jen gufera na ventilech, snad.

Napsal: čtv led 03, 2008 01:48
od Honza 21061
Takhle zle vypadající svíčka asi nebude špatně nastavené zapalování, směs apod. Vypadá to, že spalovací prostor dostává pořádný olejový náklad... :roll:

Čeká mě v brzké době také výměna svíček, jsem zvědavý, co tam najdu...