Stránka 2 z 3

Napsal: úte kvě 22, 2007 13:18
od Roman
To bude pekne bludisko, ale pohladaj niekde na pravom blatniku ci sa nepovaluje ten vyvod od kontrolky ako volny drot zo zvazku co ide do poistkovej skrinky. Na Mysovej sme ho tak nasli a prihodili iba relatko a kusok drotu k altiku a kontrolka fachci :)

Napsal: úte kvě 22, 2007 13:48
od Dobi
Pánové, nasadili jste mi brouka do hlavy. Do přístrojovky ( klasická 05 ) bez tak musím, pravděp. vypadl "+" od kontr. ručky a sytiče, no a při té příležitosti zjistím kudy, tudy. Nepředpokládám, že kdo kdy zapojoval dodatečně kontrolku dobíjení, ale fachčila, spolu s voltmetrem. Na pravém podběhu je relé startéru, pak se tam pokoušel někdo přibastlit relé k mlhovkám ( ověřeno ), ale nedodělal to. No a elmg. ventil od volnoběhu a jinak nic, co by připomínalo relé kontr. dobíjení, natož relé vůbec. Stejně chci zjistit volné průchody přes pojistkovou skříňku, tak, jak jsem to dělal u 05, když jsem protahoval otáčkoměr. Vím, že jich tam pár ještě je.

Napsal: úte kvě 22, 2007 19:55
od Dobi
S kontrolkou u G 224 je to tak, jak je uvedeno na "Dawidem" prezetovaném schématu 2105, a to na tom druhém.( sekce schemata ). Od alternátoru ( solo plochý konektor na okraji Al pláště) vede hnědý drát s bílým pruhem do černého konektoru na poj. skříňce ( vstup od motoru ). Uvnitř kabiny vystupuje žlutým konektorem a maže si to rovnou ke kontrolce na sdruženém budíku. Tedy, v tomhle případě , žádné relé. Ale žigul je žigul a málokde má dvojče. :thumbup:

Napsal: úte kvě 22, 2007 20:35
od Myso
divne...

Napsal: stř kvě 23, 2007 06:27
od Dobi
Ještě ten hnědobílý drát projedu zkoušečkou, abych tady nehlásal bludy, ale 1) nevím, proč by výrobce po cestě měnil barvu drátu :?: , 2) fakt nikde není relé :!: . Pořídím fotodokumentaci. :wink:

Napsal: čtv kvě 24, 2007 15:55
od Dusan
no neviem skusenost taka ze co auto to ine farbu kablikov na tych istych svorkach :D ale zeby sa menil cestou :D

Napsal: čtv kvě 24, 2007 18:12
od Dobi
Fakt je ten, že co auto, to originál. Jistě každý máme své zkušenosti. Já zase kvituji s povděkem, že zatím u všech aut, co mám nebo co jsem kuchal ( hranatou řadu )vše sedělo podle schémat, myslím barvy kabelů. Ale stejně to nejdříve přejdu zkoušečkou. Náhoda je blbec.

Napsal: pát kvě 25, 2007 18:15
od Dobi
Tak ten kabel vede opravdu rovnou od alternátoru ke kontrolce. Zkoušečka nekecá. :wink:

Napsal: pát kvě 25, 2007 18:41
od Myso
a kontrolka funguje?

Napsal: pát kvě 25, 2007 19:20
od Dobi
Už jsem s tím chtěl skončit, ale asi takhle: momentálně je 053 neschopná. Po úspěšném absolvování STK a emisí se z toho samou radostí :lol: po..... . :pottytrain5: Přestala dobíjet a začala téct vodní pumpa. Před tím to fachčilo normálně ( dobíjení - 13,7 - 14,5V ), jen ta kontrolka neustále maličko posvěcovala, nezávisle na otáčkách. Známý mi přešel alternátor a povídal, že tam byla špatná dioda od kontrolky. Nevím, já osobně jsem do něj nekoukal, tak že nevím, kde ta dioda je, ani schema jsem neviděl. Vzhledem k tomu, že s opravou čerpadla chci vyměnit i všechny hadice od chlazení, bude ověření úspěchu opravy ještě pár dní trvat, ale jak to zprovozním, dám vědět. :thumbleft:

Napsal: pát kvě 25, 2007 20:24
od Roman
Ak je v tej 224 nejaka dioda na kontrolku, tak to bude pravdepodobne zapojene nejako inac, asi aj bez rele, lebo 221 a 222 maju iba usmernovacie diody a vystup pre rele kontrolky je vyvedene zo spolocneho bodu vinuti.

Napsal: pát kvě 25, 2007 21:02
od Dobi
Ad Roman: Jo, to je úplně jasný, dokonce i schéma 222 mi je jasné. Jak budu mít čas, tak se do té 224 trochu podívám a zkusím tu diodu najít a nafotím to. Třeba se to někomu bude hodit. Nevím, jestli existuje schema 224 a jak píše Wolf, je to ze Samary, relé tam fakt není, ale to už se opakuji. Jinak z altíku je vyvedená stejně, jako střed u 222. Viz foto Vaška Hnízdila: výměna alternátoru.

Napsal: pát kvě 25, 2007 22:18
od Dusan
tych diod tam bude asi viac 6 na nabijanie a 3 na tu kontrolku... ked sa tak zamyslam nebolo by to tazke prerobit to na ziarovku bez relatka myslim klasicky altik

Napsal: ned kvě 27, 2007 13:49
od Myso
jaaj 224 je ten najnovsi typ? tak to som nevedel...

to uz sa tu riesilo ze u najnovsich typov je to zapojene nejak inac, ,tusim po skodovacky? ze aj ta ziarovka tam hra nejaku ulohu...co sa budenia tyka... ci nie?

Napsal: ned kvě 27, 2007 17:30
od Roman
Ak by to bolo obdobne ako u skodovky tak tam teda ziarovka (kontrolka dobijania) ma dolezitu ulohu. Ta ma totizto dolezitu funkciu pri budeni altika. Musi byt nie len dobra, ale musi mat aj predpisanu vataz. Na jednej S1203 som po kompletnom rozobrani a premerani altika vypacil zo sofera, ze menil kotrolku dobijania a vtak jeden dal tam 24V. A ja vtak som si nevsimol, ze pri zapnuti zapalovania svieti slabsie ako kontrolka mazania. Ale co clovek sa stale uci :D