Chlazení 2103

Moderátor: Moderátoři

Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Vladimír píše:Ale tak mi řekněte co s tím mám dělat ...

Vzdyt je to jednoduche, zavady jsou proto, aby se odstranovaly ... tak se do toho pust a uvidis, hlavne nezapomen kontrolovat, co se deje. I kdyz uprimne receno bych radeji napred vyzkousel nejaky osvedceny prostredek na odstraneni vodniho kamene a pak zkusil jezdit chvili s destilovanou vodou, nez tam hned nalit drahy Fridex a sledovat, jak mi nekde "daleko od domova" vyteka do kanalu (chudaci havet v tom kanalu :) ). Zavadu asi skutecne zpusobuje termostat, ktery visi nekde v castecne privrene poloze a tak v zime je motor pri kratsich cestach studeny a v lete je snizen prutok kapaliny do chladice. W.
Uživatelský avatar
Jirka 2103
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirka 2103 »

Tak ten odstraňovač vodního kamena tam už byl :arrow: Dalo by se mluvit o MÍRNÉM zlepšení :wink:

Holt asi nezbyde než ten termostat zkusit, dám na Vás. Ve čtvrtek stejnak jdu do mototechny tak ho vemu taky..

O víkendu vypustím starou náplň (zelený fridex) řádně propláchnu celý systém, vyměním termostat a dám tam pak tu růžovou náplň, jo?

Btw, ve čtvrtek (19.4.2007) bude Ladistické výročí, co :?: :wink: 37 let od vyrobení první 01čky...
Škoda Rapid 130 1987

Škoda a Lada mohou být přátele... :wink:
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4266
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

1. Má takové drsné kamenopudné účinky i chladicí kapalina třídy VW TL 774 C (G11) např. Fridex G48, či ARAL Antifreeze?
Právě toho Aralu mám v syslátech dost na to, abych jím nahradil neznámou náplň, která je na 95% Fridexem Stabil (čirá).

2. A co to mísení? Marku co myslíš tou časovanou bombou? Mohl bys to popsat podrobněji?

3. A platí to i pro přechod z VW TL 774 B (Fridex Stabil) na VW TL 774 C (G11) Protože co si budeme povídat, skutečně dokonalý výplach je lepší s demontáží termostatu a chladiče protože i když budu nějaký čas jezdit na destilku, tak bláto z chladiče stejně nedostanu.
Aby nakonec nebylo lepší dát tam zase Fridex Stabil...
Bílý LADA a okřídlená spol.
Marek
Příspěvky: 5271
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Časovaná bomba při smísení kapalin různých druhů = postupné narušování povrchu kovových částí motoru a chladiče. Nakonec to v nejlepším případě sežere těsnění hlavy, začne protékat kohout topení nebo vodní pumpa. V horším případě to zničí hlavu (viz Favority a Felicie - velmi častá věc). Proto důkladné vypláchnutí.

Osobně jsem to řešil tak, že jsem veškerý obsah vypustil (včetně otevřeného kohoutu topení), pak jsem do chladiče vrazil hadici z vodovodního řadu, pustil naplno horkou vodu a nastartoval motor na volnoběh. Voda chladičem vtékala do motoru, jímž proběhla pomocí vlastního tlaku a vodního čerpadla a otevřenými vypouštěcími zátkami opět vesele vytékala na zem. Tak jsem to nechal asi deset minut, občas jsem malinko zvýšil otáčky motoru. Pak jsem vodu zastavil, motor rovněž a nechal vytéci z motoru zbylou vodu.
Po vychladnutí motoru jsem nalil 4 litry G12+ a dolil vodou z vodovodu (jak je doporučeno).
Doporučuji při plnění chladicího systému demontovat čidlo teploty na hlavě - hlava a 4. válec se lépe odvzdušní již při plnění a motor je dříve připraven k jízdě. Jakmile se v otvoru po čidle objeví kapalina, čidlo vrátit zpět a pokračovat v plnění.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5187
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Little Red Riding Hood píše: mam pocit že mam podchlazene auto..

tak mu dej aspyrin :idea:
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“