Vzdyt je to jednoduche, zavady jsou proto, aby se odstranovaly ... tak se do toho pust a uvidis, hlavne nezapomen kontrolovat, co se deje. I kdyz uprimne receno bych radeji napred vyzkousel nejaky osvedceny prostredek na odstraneni vodniho kamene a pak zkusil jezdit chvili s destilovanou vodou, nez tam hned nalit drahy Fridex a sledovat, jak mi nekde "daleko od domova" vyteka do kanalu (chudaci havet v tom kanalu ). Zavadu asi skutecne zpusobuje termostat, ktery visi nekde v castecne privrene poloze a tak v zime je motor pri kratsich cestach studeny a v lete je snizen prutok kapaliny do chladice. W.Vladimír píše:Ale tak mi řekněte co s tím mám dělat ...
Chlazení 2103
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
- Jirka 2103
- Příspěvky: 102
- Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
- Bydliště: Plzeň-Bory
- Kontaktovat uživatele:
Tak ten odstraňovač vodního kamena tam už byl Dalo by se mluvit o MÍRNÉM zlepšení
Holt asi nezbyde než ten termostat zkusit, dám na Vás. Ve čtvrtek stejnak jdu do mototechny tak ho vemu taky..
O víkendu vypustím starou náplň (zelený fridex) řádně propláchnu celý systém, vyměním termostat a dám tam pak tu růžovou náplň, jo?
Btw, ve čtvrtek (19.4.2007) bude Ladistické výročí, co 37 let od vyrobení první 01čky...
Holt asi nezbyde než ten termostat zkusit, dám na Vás. Ve čtvrtek stejnak jdu do mototechny tak ho vemu taky..
O víkendu vypustím starou náplň (zelený fridex) řádně propláchnu celý systém, vyměním termostat a dám tam pak tu růžovou náplň, jo?
Btw, ve čtvrtek (19.4.2007) bude Ladistické výročí, co 37 let od vyrobení první 01čky...
Škoda Rapid 130 1987
Škoda a Lada mohou být přátele...
Škoda a Lada mohou být přátele...
- Teepee
- Příspěvky: 4299
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
1. Má takové drsné kamenopudné účinky i chladicí kapalina třídy VW TL 774 C (G11) např. Fridex G48, či ARAL Antifreeze?
Právě toho Aralu mám v syslátech dost na to, abych jím nahradil neznámou náplň, která je na 95% Fridexem Stabil (čirá).
2. A co to mísení? Marku co myslíš tou časovanou bombou? Mohl bys to popsat podrobněji?
3. A platí to i pro přechod z VW TL 774 B (Fridex Stabil) na VW TL 774 C (G11) Protože co si budeme povídat, skutečně dokonalý výplach je lepší s demontáží termostatu a chladiče protože i když budu nějaký čas jezdit na destilku, tak bláto z chladiče stejně nedostanu.
Aby nakonec nebylo lepší dát tam zase Fridex Stabil...
Právě toho Aralu mám v syslátech dost na to, abych jím nahradil neznámou náplň, která je na 95% Fridexem Stabil (čirá).
2. A co to mísení? Marku co myslíš tou časovanou bombou? Mohl bys to popsat podrobněji?
3. A platí to i pro přechod z VW TL 774 B (Fridex Stabil) na VW TL 774 C (G11) Protože co si budeme povídat, skutečně dokonalý výplach je lepší s demontáží termostatu a chladiče protože i když budu nějaký čas jezdit na destilku, tak bláto z chladiče stejně nedostanu.
Aby nakonec nebylo lepší dát tam zase Fridex Stabil...
Bílý LADA a okřídlená spol.
Časovaná bomba při smísení kapalin různých druhů = postupné narušování povrchu kovových částí motoru a chladiče. Nakonec to v nejlepším případě sežere těsnění hlavy, začne protékat kohout topení nebo vodní pumpa. V horším případě to zničí hlavu (viz Favority a Felicie - velmi častá věc). Proto důkladné vypláchnutí.
Osobně jsem to řešil tak, že jsem veškerý obsah vypustil (včetně otevřeného kohoutu topení), pak jsem do chladiče vrazil hadici z vodovodního řadu, pustil naplno horkou vodu a nastartoval motor na volnoběh. Voda chladičem vtékala do motoru, jímž proběhla pomocí vlastního tlaku a vodního čerpadla a otevřenými vypouštěcími zátkami opět vesele vytékala na zem. Tak jsem to nechal asi deset minut, občas jsem malinko zvýšil otáčky motoru. Pak jsem vodu zastavil, motor rovněž a nechal vytéci z motoru zbylou vodu.
Po vychladnutí motoru jsem nalil 4 litry G12+ a dolil vodou z vodovodu (jak je doporučeno).
Doporučuji při plnění chladicího systému demontovat čidlo teploty na hlavě - hlava a 4. válec se lépe odvzdušní již při plnění a motor je dříve připraven k jízdě. Jakmile se v otvoru po čidle objeví kapalina, čidlo vrátit zpět a pokračovat v plnění.
Osobně jsem to řešil tak, že jsem veškerý obsah vypustil (včetně otevřeného kohoutu topení), pak jsem do chladiče vrazil hadici z vodovodního řadu, pustil naplno horkou vodu a nastartoval motor na volnoběh. Voda chladičem vtékala do motoru, jímž proběhla pomocí vlastního tlaku a vodního čerpadla a otevřenými vypouštěcími zátkami opět vesele vytékala na zem. Tak jsem to nechal asi deset minut, občas jsem malinko zvýšil otáčky motoru. Pak jsem vodu zastavil, motor rovněž a nechal vytéci z motoru zbylou vodu.
Po vychladnutí motoru jsem nalil 4 litry G12+ a dolil vodou z vodovodu (jak je doporučeno).
Doporučuji při plnění chladicího systému demontovat čidlo teploty na hlavě - hlava a 4. válec se lépe odvzdušní již při plnění a motor je dříve připraven k jízdě. Jakmile se v otvoru po čidle objeví kapalina, čidlo vrátit zpět a pokračovat v plnění.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)