Stránka 2 z 8
Napsal: pon srp 20, 2007 22:53
od Miči
Dneska jsem natankoval auto a vyšla mi spotřeba 14L/100km (málem jsem dostal infarkt). Takže jsem natočil plnou a vzal jsem to z Třebíče k Jaderný el. Dukovany. Klasika celou cestu 4 zřídkakdy 3, rychlost 70-90 (občas 100), vyřazování z kopečka, najíždění kopců zavčas a jen s lehkou nohou... prostě ta nejekonomičtější jízda co umím. K jaderce to trvalo cca 30min, z jaderky do Třebíče zhruba taky. Ještě jsem zajel nakoupit a pak rovnou k pumpě. Dotankoval jsem neskutečných 3,5L ! (do plný nádrže, prostě se tam víc nevešlo u toho samýho stojanu). Po spočítání spotřeby mi vyšlo necelých 6L/100km. Nevěřil jsem tomu a spočítal jsem to znovu a opravdu ano. V autě jsem byl jenom já (pouze řidič). Je mi jasný, že zde rozpoutám nekonečnou diskuzi na téma spotřeba... Obvykle se po městě nevejdu do 9-10L, ale na štrece s prázdným autem se zadařilo. Nutno dodat, že auto je po kompletní generálce, má všechny nový ložiska a celej motor je po go atd... takže asi žádnej velkej valivej odpor a motor s novým karburátorem asi taky dělá svoje. No každopádně jsem si to opravdu nevymyslel. Ta silnice je vcelku rovná a taky nebyl žádnej vítr, víc faktorů už mě nenapadá...ale fakt píšu pravdu!
Napsal: úte srp 21, 2007 05:22
od Majo
najdolezitejsi faktor je brutalna nepresnost merani
Napsal: úte srp 21, 2007 14:38
od Miči
to Majo: hádat se nebudu, ale vážně mi to tak vyšlo a byl jsem střízlivej. Ale jak říkám taky se mi to zdá jako sciencefiction
Napsal: úte srp 21, 2007 14:53
od JmJ
no na stojanech u pumpy je napsano "nejmensi odmer 2 litry". toliko ku presnosti
opravdovou spotrebu musis merit aspon za celou nadrz, nebo za vic nadrzi. pak dostanes realne vysledky, ne lokalni extremy.
Napsal: úte srp 21, 2007 15:06
od Dawid
stojany u pumpy meri s daleko vetsi presnosti, nez si myslite... jen si vzpomente, ze kdyz se snazite do nadrze nakapat, tak vam naskakuji halire.
Napsal: úte srp 21, 2007 15:17
od JmJ
Dawid píše:stojany u pumpy meri s daleko vetsi presnosti, nez si myslite... jen si vzpomente, ze kdyz se snazite do nadrze nakapat, tak vam naskakuji halire.
to hovori o citlivosti. nikde neni psano, ze ta kapka ma presne ten objem, ktery se ti ukaze na stojanu.
Napsal: úte srp 21, 2007 21:38
od Miči
to Jmj: jj chtělo by to, jenomže já nevydržím vyjezdit celou nádrž tímto stylem jízdy - je to strašný pořád hlídat, abych se plynu jen dotýkal, pořád odhadovat, kdy už vyřadit, a kdy zase zařadit...víš co myslím. Navíc nikde jinde na okrese nemáme rovnou silnici (bez kopců) a navíc těch "6L" bylo na DVA starty (ještě teplej motor čili i bez sytiče) a byly to komplet laboratorní podmínky. Jestli se dostanu do Jedovnice (cca 110km), samo to bude normální jízda tak uvidíme kolik si to veme (snad vydržím na tom nestát). Jsem na to celkem zvědavej - jaká bude spotřeba při normální jízdě na "štrece".
Napsal: stř srp 22, 2007 11:30
od tek
když jedu sto kilometrů po kolínský z Prahy ven, tak do 120 km/h na volných úsecích s dodržování max. rychlosti v obcích, tak mám spotřebu pod 8l. Musím dodat, že když už předjíždím, tak vždy na plný plyn na trojku
aby se dalo nakrmit všem Šemíkům.
Když se to drtí po dálnici s ručičkou na 140, tak vidím úbytek paliva na palivoměru téměř on-line
, takže si to vezme přes deset zcela určitě.
Ale jsem v klidu, měl jsem půjčenou fabii kombi htp 47kW s klima a při 140 s klima na dálnici to ukazovalo na počítači aktuální spotřebu mezi 8 - 12 podle profilu dálnice. Pověstem majitelů HTP o spotřebě 6l při 150 se nedá věřit
Napsal: stř srp 22, 2007 11:34
od Maysner
tek píše:když jedu sto kilometrů po kolínský z Prahy ven, tak do 120 km/h na volných úsecích s dodržování max. rychlosti v obcích, tak mám spotřebu pod 8l. Musím dodat, že když už předjíždím, tak vždy na plný plyn na trojku
aby se dalo nakrmit všem Šemíkům.
Když se to drtí po dálnici s ručičkou na 140, tak vidím úbytek paliva na palivoměru téměř on-line
, takže si to vezme přes deset zcela určitě.
Ale jsem v klidu, měl jsem půjčenou fabii kombi htp 47kW s klima a při 140 s klima na dálnici to ukazovalo na počítači aktuální spotřebu mezi 8 - 12 podle profilu dálnice. Pověstem majitelů HTP o spotřebě 6l při 150 se nedá věřit
nova htp 51kW po dalnici pri 130km/h ma spotrebu kolem 13l
Napsal: stř srp 22, 2007 12:16
od Štěpán
Udělejto to jako já!
Naplňte 2 2-litrový PET flašky, a až vám dojde benzín ( úplně sucho v nádrži ), tak tam vylej jednu PET láhev a jeď ustálenou rychlosti po dálnici. Až se ti zastaví auto, tak budeš vědět kolik jsi ujel na 2l benzínu a z toho trojčlenkou zjistíš spotřebu na 100km a při jaký rychlosti!
A těch zbylých 2litry použiješ na dojetí k nejblizší benzínce
Napsal: stř srp 22, 2007 13:41
od Miči
Štěpán Getsko píše:Udělejto to jako já!
Naplňte 2 2-litrový PET flašky, a až vám dojde benzín ( úplně sucho v nádrži ), tak tam vylej jednu PET láhev a jeď ustálenou rychlosti po dálnici. Až se ti zastaví auto, tak budeš vědět kolik jsi ujel na 2l benzínu a z toho trojčlenkou zjistíš spotřebu na 100km a při jaký rychlosti!
A těch zbylých 2litry použiješ na dojetí k nejblizší benzínce
Super nápad, akorát nemám dálniční známku
, jinak kdy je prosím nejmenší provoz na dálnici u Velkýho Meziříčí? (resp. slabší) A jaký máte zkušenosti s kontrolováním dálničních známek policií čr?
Napsal: ned zář 09, 2007 10:32
od dmatej
Kontrolují se namátkově a poslední dobou málokdy, ale neriskoval bych to, protože pokuta je ooooppppravvduuuuu vysokánská (cena dvou aut?).
Prostě musíš vydržet tu nádrž. Ono to měření na pet lahve totiž taky není ono - auto se nakloní, v nádrži zůstane ještě deci a už to nepojede. A máš hned odchylku až 10%, což je kolem litru co do spotř. na 100km.
Příklad: Když vyjezdíš aspoň půlku nádrže, dejme tomu 20l. Na pumpě se sekneš o litr. Při najetí dejme tomu 200 km. Odchylka je půl litru, ne víc.
Jinak obvyklej rozdíl při tankování 210x je cca 0,25l - když se naučíš tankovat vždycky do půlky hrdla, je chyba téměř nulová. Další faktor způsobující chybu je, že záleží na každým studeným startu a na každým prudším pohybu pedálu, kdy weber chrstne do motoru benzín.
Zkrátka, pokud pojedeš 10x 1l a pokaždý spočítáš spotřebu, můžou ti ty hodnoty hodně lítat (14, 6, 10, 15, 11, ...). Nejblbější metoda, co člověka může napadnout, je počítat průměr z těchhle čísel - nemá to smysl, protože jedna taková základní matematická poučka říká, že chyby měření se sčítají, tj. pokud vyjde průměr 8, může střední chyba vyjít třeba 2l - to znamená, že ve skutečnosti je spotřeba mezi 6 a 10l.
Na druhou stranu, pokud sečteš natankovaný množství a vydělíš počtem ujetých km, vyjde ti skutečný průměr...
pravda, ten opravdu skutečný vyjde, až to vynásobíš koeficientem podle proměřování tachometru, což by u 210X mělo být číslo kolem 1,07 - ale na to si nikdo nehraje (u VŠECH aut je to číslo vyšší než 1,03, ale při počítání spotřeby se to stejně neuvažuje).
Napsal: ned zář 09, 2007 10:35
od Michal Pokorný
dmatej píše:Kontrolují se namátkově a poslední dobou málokdy, ale neriskoval bych to, protože pokuta je ooooppppravvduuuuu vysokánská (cena dvou aut?).
Mě to asi před čtvrt rokem stálo 2000,-Kč
Napsal: ned zář 09, 2007 14:01
od dmatej
Já to nikdy neplatil, ale strašili fest.
A 2000 ... to je asi tak prodejní hodnota Laďky
(a to má známku za 1000).
Napsal: čtv úno 28, 2008 21:32
od Miči
Po několika měřeních s různejma ladama, jsem došel k názoru, že je lepší to neměřit, dělá se mi špatně.. naposled lada 2103 motor 1,5 12L/100km skákačka po městě.. mimo sotva pod 10L, svižná (tedy trvale plnej) jízda do Jihlavy 16L/100km.. a rozhašený to není, jen má 130 000km.. naštěstí není moje. Jinak nemáte náhodu pocit, že všechny ostatní auta jezděj na vzduch? V posl.době nemůžu vydejchat majitele fábií a jejich 5L/100km, nebo pitomce s feliciema 1,9d a jejich 4L/100km... prostě buď by mi měli být odebrány všechny zkoušky z matematiky, nebo by se měli někteří ulhaní majitelé fabií UKLIDNIT!!!