Stránka 2 z 3

Napsal: stř bře 07, 2007 02:01
od Krwel
Ty z Volhy jsou dobry, mam je tam a nemuzu si stezovat. A to jsem vyzkousel i podtlaky.

Napsal: stř bře 07, 2007 15:15
od Dusan
Ale ten zvuk na 03 2x hukacka...nadherny....:) nie ako na tych novych autach...jak keby kacku priskripoll tak to huka :D

Napsal: stř bře 07, 2007 18:37
od Nulašestka
Bylo by pro mě menším překvapením, kdyby bílý slon plaval kraula a vyzpěvoval přitom, že Texaco je nejlepší, než kdyby 2103 měla odlišné houkačky od 2106... Vždyť to musí být stejné.
03 má takové s tím šnekem a výstupkem co vypadá jako trubka,06 má normální houkačku jako z motorky...oba typy se mi tu válí... :D

Napsal: stř bře 07, 2007 19:55
od Brandy
Nulašestka píše:03 má takové s tím šnekem a výstupkem co vypadá jako trubka
Tak presne takovy jsem mel na 06 i na 061. Jsi si jistej, ze ty normalni (jako z motorky) jsou original? Ale mozna to je jako se vsim. Co zrovna meli po ruce, to tam dali. :)

Napsal: stř bře 07, 2007 21:01
od Pool
Tak rozborka sborka klaksonu proběhla a výsledek je, že 03 jsou slabé mrchy... :cry: :)
Zevnitř jsem vysypal celkem 3 čmeláky, ale moc to nepomohlo...
Štelovací šroub tam žádný není, jenom hlavní uprostřed, který drží železné jádro (které kmitá uprostřed cívky). Před jádrem jsou tři silné podložky, kterýma by se dala upravit hloubka ponoření jádra do cívky a tím asi měnit tón, ale raději jsem do toho nevrtal. To je nastavené od výroby a zalité lakem, těžko se to mohlo nějak rozladit...
Podstatné zvýšení hlasitosti jsem dosáhnul odmontováním té trumpetky z plastu (uvnitř je šnekovitá chodbička vedoucí od středu klaksonu ven). Ta to hodně zatlumuje. Později jsem ještě zjistil, že tón se mění taky použitím šroubů upevňující po krajích tu plechovou membránu, ale málo platné... 03 klaksony jsou i na pohled menší jak 01.

Kdo chce může posoudit:

http://sweb.cz/poolmann/Videozaznam(2).3gp 03 klakson origo, takovej silnější dveřní zvonek...

http://sweb.cz/poolmann/Videozaznam(3).3gp bez trumpety, šrouby s malou hlavičkou, tón podstatně hrubší, podle mne asi nejlepší zvuk

http://sweb.cz/poolmann/Videozaznam(4).3gp šrouby s širokou hlavou, to tam mám nyní

http://sweb.cz/poolmann/Videozaznam(5).3gp všechno najednou 2x01 a 2x03, 01 jasně přeřvou 03

Napsal: stř bře 07, 2007 21:16
od Nulašestka
Super prezentace. :) :thumbleft:
Tak ty moje 06 troubí hlubším a solidnějším tónem a mnohem hlasitěji,nejpodobněji zní ten 03 klakson bez trumpety,ale je to asi o 5 tónů vyšší zvuk a o polovinu slabší. :P
Jinak to štelování je naprd,jednu houkačku jsem tím už oddělal a druhou jsem rozchodil jen tak tak. :?

Napsal: stř bře 07, 2007 23:31
od Honza 21061
Zítra jdu vysypávat čmeláky a jiné "záfuky" z klaksonů! :)

Pool: Na mých houkačkách jsou normálně štelovací šrouby z vrchu, také zalité barvou, tak si zajedu někam, kde není zástavba, trochu s nimi pootočím a budu ladit-zesilovat. Potom to zase zamáznu nějakým lepidlem a bude klid. 8)
Jinak, dobrá předváděčka houkaček. Zdá se mi, že ty moje šnekové jsou ale trochu lepší. Zatím vítezí varianta houkačky 2101+ 2103.
To kvičení 01 mi připomíná scény z filmů, kdy se žigulík řítí vesnicí, houkačky kvičí, auto naráží do druhého, ujíždí... Troubení 2103 zase, jak Jan Kanyza jako Dr. Gabriel přijel před kladenskou nemocnici se sraženým klukem. Poté když zjistil, že už je stejně pozdě, zařadil zpátečku a vrnění žiguláckého motoru doprovázelo jeho couvání do pryč... :wink:

Nulašestka: Tak to ovšem nemáš originály. Originál na 2106 je ta šneková. Do dnešní doby totiž stále platí, čím víc šnek, tím víc klakson a čím víc klakson, tím do dražšího auta. :lol: Jestli ty Tvoje troubí hlubším tónem, tak bych sázel na houkačku Wartburg z modelu, který ještě neměl šneky, tj. cca před lety 1982-1983. Též jiné kafe, než parodie na houkačku ze Škody 100- 120 (s vyj. zvl. výbavy 110 LS, 110R a 120 GLS do 9.1979)- Felicia...

Napsal: ned bře 11, 2007 20:07
od radek mb
proč jste o tom nedebatovali včera???
já jsem se dneska mořil s klaksonama 2 hodiny.Měl jsem ve skříni 2 klaksony z 07,tzv. šneky a chtěl jsem je naimplantovat do 2110,protože tam je klakson z kategorie trapas.Jenže neni to tak jednoduché,jak to vypadá.Po připojení klaksonu troubil jak blázen,bohužel ale bez tlačítka,prostě sám.Mimochodem to samé se mi stalo u tátovy Nivy.Na 2110 jsou ke klaksonu 2 kabely,na 2107 jen jeden.Dlouho jsem s tim laboroval,pak jsem dospěl k názoru dát tam relátko,které te celé zneguje.Vypáliíl jsem 10 pojistek,ale nakonec jsem na to přišel.Relátko je stejné jako např na mlhovky,jen zapojená opačným způsobem.Ale je pravda,že na dva šneky je asi 10A pojistka málo,nebo't je opět spálená :x

Napsal: pon bře 12, 2007 15:18
od Pool
radek mb: Tak to jsem zapomněl zmínit, sory... Klaksony 03 mají - pól (šroubek) ukostřený, spojený s kovovým pouzdrem klaksonu ! Po připojení + pólu (faston) začnou tedy okamžitě troubit. Upozornil mě na to už na schůzi kamarád BA3. Řešení je relátko, nebo předělat napájení pod volant na + . Nebo jak jsem to vyřešil já, uchycení klaksonů odizolovaně. (Doufám že to někdy neprobije a nezačne ve 3:00 ráno troubit :) )
Pojistka 10A by mohla 2 šneky utáhnout, při měření měl 1 šnek odběr 6.5A . Soudím dle toho, že mně 16A utáhne 2 šneky a 2 klaksony 01 zároveň i několik sekund.

Chci taky ...

Napsal: úte kvě 01, 2007 20:59
od Georgius
RadekMB: mohl bys prosím nějak podrobněji popsat instalaci a zapojení klaksonů do 211x ? Měli jsme před ní 2107, byl jsem na ten krásný zvuk zvyklý, na 2111 mi fakt chybí ... Už jsme (konečně :) ) venku ze záruky, tak bych do toho šel (kdybych ty šneky měl). Po té co mi v neděli pod auto lezla bába a na dálnici mě ignorovalo nějaké hovado v Sirce tak už fakt dozrávám k rozhodnutí tuningu 2111: 1) Klakson z 2107, 2) Nějaká agresivnější maska chladiče (třeba ta co se dávala do 21109 - to není překlep ;-) ). Jenom se bojím, jestli tam není moc mechanické práce, já raději elektřtinu než vrtat "pozinkovaný" plech 2 roky starého auta ...

Díky za odpovědi

Napsal: ned kvě 06, 2007 15:38
od radek mb
to Georgius:musim to omrknout a nakreslit to,jak jsem to zapojil,protože už si to nepamatuju :| víceméně jsem zapojoval metodou pokus-omyl a vyšlo to :wink:
jinak pojistky mi to už nepálí,to pro uklidnění :)

Napsal: čtv kvě 31, 2007 21:20
od wlken
Pool píše:radek mb: . (Doufám že to někdy neprobije a nezačne ve 3:00 ráno troubit :) )
.
To se stalo mě...naštěstí na škodovce,kde je klakson pod nárazníkem..ráno přijedu k dědovi a káble od nárazníku vytrhané..ve dvě ráno to začlo troubit..:-)

Napsal: čtv kvě 31, 2007 22:33
od Vašátor
Co se týká klasických troubítek na žigo, tak velký divy dělá ukostření. Jelikož jsou kostřeny přes držák, dá se tam nasbírat spoustu přechodových odporů. Tudíž se pak zdá, že to troubí málo. Někdy se stane, že to pouze cvakne (viď Víťo :P ). Tudíž každému doporučuji řádně očistit všechny dosedací plochy mezi troubítkem-držákem-karoserií.

Jinak to "motorkové" troubítko měla pouze 2101 (21011, 2102...). 2103,2106... už měli teho šneka. A oba typy by měli mít štelovací šroubek, jak již zmínil Honza 21061, zalitý barvou.

Napsal: ned srp 12, 2007 20:06
od Pool
Dostal se ke mně úplně mrtvý klakson z Roburu, s uhnilými kontakty. Ještě nevím jak troubí, ale povedlo se mi ho opravit a zítra ho odzkouším. Už jenom ta velikost slibuje pěknej kravál :)

Napsal: ned srp 12, 2007 20:32
od Saynerm
Pool píše:Dostal se ke mně úplně mrtvý klakson z Roburu, s uhnilými kontakty. Ještě nevím jak troubí, ale povedlo se mi ho opravit a zítra ho odzkouším. Už jenom ta velikost slibuje pěknej kravál :)
a mas uz pripraveny poradny spunty do usi? abys neohluchl a mi brnaci s tebou jakej to bude kraval. rovnou sezen jeste jeden a nacpi do auta dva, to myslim ze ti kazdej na silnici uhne kdyz zatroubis