Stránka 2 z 6

Napsal: sob říj 13, 2007 14:56
od Pajas
V autě to dělalo zvuky jako když o sebe cinknou dvě lahve od piva?

Napsal: sob říj 13, 2007 16:38
od Acibuk
ano, ale hlubší,a vidíš, já to nedokázal popsat:) takový kovový cvaknutí, nebo jakoby cvaknutí, když přepneš z benzínu na plyn, tomu se ten zvuk blíží asi nejvíc.

Napsal: sob říj 13, 2007 20:37
od Pajas
Mě to dělalo při každém rozjezdu taky, posádce svého vozu vždycky nakecal že mi cinkaj lahváče v kufru :mrgreen: a všichni mi to věřili :lol:
Zvuk přepnutí z benzínu na plyn opravdu neznám, nikdy jsem ho neslyšel, takže ho nedovedu porovnat se zvukem "cinknutí lahváčů" ale asi to bude ono... Dělali to křížky v kardance, vyměnili se a je klid.

Napsal: pon říj 15, 2007 11:45
od Little Red Riding Hood
ještě pořádnně namazej uložení té hvězdice na drážkovaném hřídeli. dej tam vazelinu..

Napsal: pon říj 15, 2007 18:27
od Acibuk
Takže dnes jsem studoval Tůmu a následně kardan a křížky jsou OK, chyba je ve vůlí mezi kardanem a tou trojcípou hvězdicí. Nějak nemůžu přijít na to, co stím, co dotáhnout atd.

Napsal: pon říj 15, 2007 18:32
od Dusan
Skus hviezdicu stiahnut a pootocit o kusok... najdi taku kombinaciu-polohu pri ktorej to nebude cinkat.

Napsal: pon říj 15, 2007 19:31
od Křečík Barbuška
A nacpi tam grafitovou vazelínu, sice neznatelně, ale aspoň trochu to vymezí vůle.

Napsal: pon říj 15, 2007 20:08
od Štěpán
Aci, jakou máš vůli na pastorku o hrušky? Myslím tim, že když jedno kolo máš ve vzduchu a zatočíš pastorkem do tý doby, než se ti pohne to druhý kolo. Jestli jí máš velkou, tak budeš muset sundat hrušku a seřídit podložkami diferák a seřídit stálý převod. Vůle by měla být tak 5 - 10° ( v tomhle případě zkoušení se vůle na difer. a stálým převodu sčítají )

Mimochodem to cinkání lahváču z 95% způsobuje velká vůle v drážkování vlivem nemazání. Když to namažeš grafitkou, tak ti to dá tak na 1000 km pokoj, a pak to můžeš znovu zopakovat.

Napsal: pon říj 15, 2007 20:25
od Acibuk
Takže díky za rady, kardan je vymontovaný na stole a už skoro očištěný na povrchovou úpravu, na ponku se s ním pracuje lépe, než na autě. Křížky jsou ok, bohužel nevím, co je hruška a co je pastorek, nicméně vůli pozoruju, když chytnu za tu trojcípou hvězdici, tak hvězdice se pootočí a až pak celý kardan, do obou stran. Chci mít pokoj aspoň na 10000km:)

Napsal: pon říj 15, 2007 20:54
od Štěpán
Hruška je jinými slovy to, co se upevňuje k nápravě 8 šrouby M8 a připomíná hrušku ( je to v podstatě odlitek, ve kterým drží celej stálej záběr ) a pastorek je ten červík ( malý ozubený nic, co přes zuby přenáší rotační pohyb na velký něco " talíř " , kterej je uchycen ke skříní difeenciálu ), ke kterýmu se přišroubuje 4 šroubkami M8 s maticemi kardanka k nápravě.

Napsal: pon říj 15, 2007 21:28
od Malda
Heh a ja dycky myslel, ze hruska je pastorek stalyho prevodu :)

Napsal: pon říj 15, 2007 22:12
od Vašátor

Napsal: úte říj 16, 2007 12:09
od Little Red Riding Hood
Štěpán Getsko, hele máš nějakou zkušenost se seřizováním difiku??... nějak se rozveď... :mrgreen:

Napsal: úte říj 16, 2007 12:40
od Štěpán
Pokuď se budeme bavit a samotných satelitech diferenciálů, tak se to dělalo na otcový 2103 tak, že se vysoustružili nový seřizovací podložky s větší tloušťkou tak, že ty kolečka jsme tam museli lehce nabouchat paličkou, takže ze začátku a ani zhruba po 1000 km, tam nebyla vůbec žádná vůle, ale od tý doby ještě najezdil za 5 let dlších asi 40 000km, takže žádnej problem tam nebyl.
Jinak se ty podložky prodávaj různých tlouštěk ( asi 10 ), najdeš je v katalogu náhradních dílů.

Co se tyče stálýho převodu, tak pastorek, pokuď si ho neměnil dotáhneš s novým pouzdrem předepsaným momentem a tím vytvoříš předpětí v ložiskách.
A talíř jsme přisunuli seřizovací maticí k pastorku tak, že nebyla vůle ( nebo byla nula, nula nic ) a potom maticí, která je na opačný straně jsme vytvořili předpětí a zároveň i zvětšili vůli na soustavě pastorek - talíř.

Popisují tady svojí zkušenost, takže nemůžu vám to na stopro říct, že je to, to pravý ořechový. Jistě tu budou i lidé lépe znalý tohoto problému.

Až příjdu z práce, tak zkusím vyfotit jednu knížku ohledně údržby vozu 2101 / 011 / 02

Napsal: úte říj 16, 2007 13:38
od Štěpán
Jelikož je ta fotka díky zmenšení mizerná, tak jsem poprosil Mysa, aby pár fotek z tý knížky hodil někam do knihovny, nebo někam na veřejně přístupný web.