Stránka 2 z 2

Napsal: pát úno 09, 2007 00:33
od Lada_BV
Spotřeba té spirály je 1kW/h Cena jedné kilowaty je zhruba 3,- Kč. S toho logicky vyplývá, že za hodinu to sežere 3,- Kč. 20 pracovních dnů = 60,- Kč za měsíc. A máte ráno teplo. Podotýkám, že teplo v autě je pro mě ten druhořadý efekt. Pořád mi jde o to, aby při startu byl motor vlažný. Nějaký dobrák by však mohl spočítat, když bude mít motor a voda -10°C a bude se ohřívat po dobu jedné hodiny spirálou o výkonu 1kW, jaká bude výsledná teplota motoru a vody. Dle mého laického názoru by byla hodina dost na předehřev motoru. :?:

Napsal: pát úno 09, 2007 09:21
od Marek
Nevím, proč tu řešíte takové blbiny. Osobně si myslím, že Lada se (na to, kolik má vody) hřeje až překvapivě dobře, proto nevidím důvod, proč ještě topit a vycucávat altík, který toho už tak má plné zuby.

Pozn. Ta spirála je živená 220 V střídavýho ještě před nastartováním, nikolivěk autobaterií. L.

Napsal: pát úno 09, 2007 11:41
od Marek
Tím méně důležité mi to přijde.

Napsal: pát úno 09, 2007 12:03
od Vašátor
Marku, plně s Tebou souhlasím ... akorát jsem to tu nechtěl psát :D
....další blbina

Napsal: pát úno 09, 2007 12:30
od Marek
Kdyby se každá mašina s deseti litry chladiva ohřívala tak rychle jako motory Lada, bylo by krásně na světě !!!


Osobně si myslím, že řešit předehřev tímto způsobem je přinejmenším nerozum. Vysvětlím to jednoduše: Tato spirála je napojena na síť, tedy 230 V, a vzhledem k její velikosti bude mít asi ukrutný výkon (minimálně 1 kW). To má za následek velmi rychlé ohřívání malého množství chladicí kapaliny. Ta však necirkuluje, protože motor potažmo čerpadlo stojí, čímž dojde k rychlému vaření chladicí kapaliny v malém prostoru, následné nerovnoměrné roztažnosti kapaliny a materiálu bloku, nehledě k chemickým změnám chladicího média (Fridex se při teplotě přes 150°C chemicky rozkládá na agresívní složky, které poškozují kov).

A teď ať mi někdo vysvětlí jedinou výhodu tohoto bazmeku...................... ???

Napsal: pát úno 09, 2007 12:34
od Vašátor
Kdyby jsme se tu bavili o starých dieselových traktorech, tak bych to pochopil :D :D

Napsal: ned úno 11, 2007 15:10
od EMI
Marek píše:A teď ať mi někdo vysvětlí jedinou výhodu tohoto bazmeku...................... ???
Na našem traktoru to máme a je to supr věc. Tam je ale samozřejmně mnohem víc železa na bloku. Sám sem se divil ale za cca 30-45 min. to v mrazu ohřeje TÉMĚŘ CELÝ blok motoru na nějakých 15 °C (těžko určit přesnou teplotu, ale je prostě "vlažnej") a pak ten traktor pěkně chytne......

Ale zpět: tady řešíme jestli to dát do Lady. Jestli by to tolik pomohlo, tak proč už to tam dávno neni montovaný sériově co??

Já osobně bych to do Lady necpal a spíš bych se přimlouval za jednodušší a tudíž geniálnější řešení jako je např. dečka před chladič... a těch studených startů bych se nebál, protože někde na Sibiři to startuje v mrazech (a větších) celej život

Napsal: ned úno 11, 2007 19:34
od Roman
V Kanade sa to bezne vyskytuje (alebo vyskytovalo). Bracho mal Volvo 244 a na parkovisku pri dome stlpik so zasuvkou. Pri motore samonavijaci kabel a v zime to bezalo pri kazdom parkovani. Vykon ani teplotu na aku to zohrievalo neviem, ale bracho si to nevedel vynachvalit.

Napsal: úte úno 13, 2007 01:49
od Krwel
Roman píše:V Kanade sa to bezne vyskytuje (alebo vyskytovalo). Bracho mal Volvo 244 a na parkovisku pri dome stlpik so zasuvkou. Pri motore samonavijaci kabel a v zime to bezalo pri kazdom parkovani. Vykon ani teplotu na aku to zohrievalo neviem, ale bracho si to nevedel vynachvalit.
To je sice fajn, ze mam kazdy rano v zime teply motor, prima straty a hned teplo do kabiny. Pak ovsem vyrazim nekam na hory a zjistim, ze mi auto v mrazech nestartuje a co ja tam s tim? A hlavne do nejaky ameriky je to treba nutny, ale zigul s tim nema problemy :P

Napsal: úte úno 13, 2007 06:58
od Pája
Na vojně tim řešily zimní starty tanků. Topný tělísko na 24 voltů našroubovaný místo výpušťáku do vany. Při odjezdu si tank sám přívodní kabel uškub z konektoru a jel.

Napsal: úte úno 13, 2007 15:59
od Ivo
Buď tam má ten ohřev, nebo nějakou nabíječku, nebo něco jiného.

Napsal: úte úno 13, 2007 16:09
od janci
JmJ píše: kdyz pominu mnoho aspektu tak faktem zustava to, ze olej je steceny dole ve vane. ten sice ohrejes, ale blok motoru zustane studeny, pak na nej hodis teply olej a jak moc to necemu pomuze, to tezko rict. kdyz ohrivas chladici smes, tak ta je stale pritomna ve vsech chladicich kanalech v ruznych castech motoru, takze od chladici smesi se ohreje i blok motoru, coz je myslim stezejni pro rozumny start. nehlede na to, ze predehratou chladici smesi muzes v aute vyrazne drive zatopit.
Pomoze minim. v zime. nenamahas tak velmi baterku a rychlejsie nastartujes.
Pretoze ten starter pri toceni musi tlacit kvalitne stuhnuty olej. no a keby bol teply tak nastartujes rychlejsie.

No a vozidla lada maju tak vela odpadoveho tepla,ze podla mojho nazoru je to zbytocnost.Aj v tej najvacsej zime do 5km mam zohriaty interier. Staci si dat pred hladic nejaky papier:D