Stránka 2 z 3

Napsal: úte led 30, 2007 18:23
od Pool
Mám schovaný taky dotaz ohledně protektorů, ale trochu jinak. Jaká je max. povolená rychlost na letních protektorech I. a II. ?

Napsal: úte led 30, 2007 18:44
od pavel83
Mám na svém žigulu protektory vraník 165/70 R13 vzorek HPL greendiamond otec má pneuservis tak gumy nemusím řešit a taky letní neřeším, jen na zimu se si koupil ty vraníky, loni 2 a letos další 2. Loni sem na nich najel přes zimu 16 000km a to sem je měl vzadu, porovnal sem je s letošníma (novýma ) a rozdíl činil cca 1,2mm. Tyhle gumy sou luxusní v tom, že po celé hloubce dezénu sou zapušteny malé krystalky karbidu křemíku (nebo jak se ty kamínky jmenují) na ledu je to prostě nádhera, ten vzorek má spoustu lamel a ty kamínky co z toho lezou ven... žigulík se úplně jinak chová, měl sem tam nazkoušu nějaký zimní vzorek a z prázdným autem mi to na nemrzlé cestě do kopce nechtělo rozjet. po přehození to ani nepodhráblo, tak už mám kamínkové gumy 4 (a to sem mohl mít ty barumky zadarmo) a cena není tak hrozná cca 800kč za 165/70R13 bez kamínku stojí myslím 650kč (vraník a celoprotektor).

jo a jak marek psal že ty protektory dělají z různých patek, tak to taky není pravda (nevím jak ostatní tatik bere jenom protektory od vraníku). Vraník od nás bere gumy na protektorování a sou dost vybíraví a tak 40% gum vracejí zpátky jako nevhodné....

Co se týka vyvažovaní tak ty problémy už sou dávno pryč já sám tam mám tak 2 závaží na kole od 5 do 15g, takže úplně normálka a to ty disky už mají taky svá nejlepší léta zasebou...

Neberte to jako nějakou reklamu ale je to moje osobní skušenost...

Napsal: stř led 31, 2007 08:09
od gogo
tiez si trochu dovolim nesuhlasit uplne s Markom, daval som aj ja pred 10 rokmi pneu na protektorovanie, na konkretny vzor, a musel som mat vsetky kolesa rovnakej konstrukcie a aj tieto mi pred tym testovali a asi z 10 kusov mi vyhovovali prave 4. Takze si myslim ze maju dost tvrde kriteria co sa tyka jak konstrukcie (kordu) aj typu (steel, radial), ale tymto nechcem povedat, ze som zastancom protektorov. Len testujem ako doba pokrocila a preto som radsej konkretnym skusenostiam ako mudrovaniu od stola. A meditovat o tom ako sa co vyraba mi pripada neodborne, ked do toho nevidime.

PS: keby ste bol niekto na praxi v konzervarnach, v zivote nezjete ziadnu pasteku, parky, zavaranu zeleninu :vom: .........proste lepsie je niekedy nevidiet. A vratim sa k tym gumam, myslim ze este existuje aj nejaka vystupna kontrola, ved je 21 storocie kua.

Napsal: stř led 31, 2007 17:29
od Ivo
Ano. Podud si necháš naprotektorovat svoje kostry, tak víš na čem si. Ale když kopíš protektory v obchodě, nebo pneuservisu, tak víš bzum na čem jezdíš.

Napsal: čtv úno 01, 2007 10:21
od gogo
Ivo píše:Ano. Podud si necháš naprotektorovat svoje kostry, tak víš na čem si. Ale když kopíš protektory v obchodě, nebo pneuservisu, tak víš bzum na čem jezdíš.
....tak ale toto sa potom tyka celeho auta, pokial bolo kupene nie ako nove :P

ale aby som sa vratil k teme moc konkretnych znaciek a ich konkretnych vlastnosti som sa tu nedozvedel. ale som bohatsi o cenne informacie ako su: C3 je na prd auto, protektory debica 8), meditacia nad vyrobnym postupom protektorov, rovnako ze existuju "kamienkove" protektory, to som fakt nevedel :?: ,az po informaciu, ze niekto ma otca v pneuservise :bom: :D - ja mat tu moznost, protektory neriesim.....
Vdaka sudruhovia :lol:

Napsal: čtv úno 01, 2007 10:23
od JmJ
znacku bych ti rekl, kdyby ji z tech protektoru dokazal vycist. jediny jasny napis tam je ProSnow, nebo tak neco. treba to je znacka, cert vi :-)

Napsal: čtv úno 01, 2007 10:50
od Wolf
gogo píše:
Ivo píše:Ano. Podud si necháš naprotektorovat svoje kostry, tak víš na čem si. Ale když kopíš protektory v obchodě, nebo pneuservisu, tak víš bzum na čem jezdíš.
....tak ale toto sa potom tyka celeho auta, pokial bolo kupene nie ako nove :P
Ja si myslim, ze je to rozdil. Marek se spise nestastne vyjadril. I pri absolutne stejne deklarovane konstrukci koster pneumatik mohou a jsou diky rozdilnym technologickym postupum a pouzitym materialum jizdni vlastnosti, valive odpory ap. rozdilne. Pri aplikaci stejne smesi v behounove casti protektorovanych pneumatik se tento rozdil do jiste miry snizi, ale nikdo nezaruci, ze jizdni vlastnosti obou protektoru jsou autenticke. Myslim, ze toto mel Marek na mysli. Pujdu-li do extremu, nedavno se tu zminovaly Barumky OR35, coz byly jednovlozkove ocelaky s fantastickym drzenim stopy a pri spravnem nahusteni vypadaly, ze jsou jeste tak o 15-20 mm sirsi. Dnes se jiz neprotektoruji, ale nedovedu si predstavit zkombinovat je na jedne naprave treba s kostrou, ktera byla puvodne OR34. Dalsi vec je ze, jak ja rikam, pneumatika ma pamet jako slon. Takze pokud byla provozovana na nekvalitnich cestach aj. nastrahach, nemela by se protektorovat. Zaverem, a myslim, ze mi mnozi date za pravdu, bych doporucil pouzivat protektory nejlepe na svych kostrach a rozhodne ne treba pro jizdu na dovolenou. W.

Napsal: čtv úno 01, 2007 15:15
od Křečík Barbuška
Já míval protektory zásadně v zadu (obnovácké RPT-10, obdobné vzorkem i vlastnostmi s OR34), po dobu prvních 1000Km to dělalo psí kusy, ale pak si sedly a krom zimy jsem byl s nimi spokojený. Vyvažování v kombinaci s duší a diskem ve slabším stavu bylo u jednoho kola problematické, ale nějakých 6 závaží to hravě zvládlo. Rozhodujícím faktorem byla cena, nyní již vím, že cena není vše. Sice mě obutí zadku novými gumami vyšlo o 50% dráž, ale jízdní vlastnosti jsou úplně jinde.

Napsal: čtv úno 01, 2007 16:00
od pavel83
tady je ještě odkaz na ty "kamínkové protektory" http://www.pneuvranik.cz/zimni-pneu.php

Napsal: čtv úno 01, 2007 20:07
od Marcel
pavel83 píše:tady je ještě odkaz na ty "kamínkové protektory" http://www.pneuvranik.cz/zimni-pneu.php
tyhle koupil brácha a je velice spokojen

Napsal: pát úno 02, 2007 06:04
od Wolf
pavel83 píše:tady je ještě odkaz na ty "kamínkové protektory" http://www.pneuvranik.cz/zimni-pneu.php
:D Nechtel bych byt za tim, kdo je ma obute kdyz mu to zahrabe (bez zasterek) :D . W.

Napsal: pon dub 16, 2007 12:59
od wlken
Pořád přemýšlím jaké gumy na léto,jestli zvolit ekonomickou variantu Vraník 165/70 za 599,- nebo investovat do nových gum...je pravda že na gumách se nemá šetřit,ale já jsem spočítal že v 75% jezdím padesátkou v obci, ve zbylých procentech jezdím okolo stovky a přes kilo to rozjíždím jenom na rovných úsecích za sucha a to je málokdy...nehledě k tomu že gumy za pět let zestárnou a při mojem proběhu bych nové gumy ani neojel..takže protektory asi vyhrajou a za ušetřené peníze třeba odstraním vůli na řízení nebo vyměním čepy.
Jinak protektory jsem měl na škodovce stovce na přední nápravě (or34) a jízdní vlastnosti se změnily k nepoznání,auto zatáčelo a řízení šlo podstatně lehčeji než s původníma ojetýma 155/14... :P

Napsal: pon dub 16, 2007 14:01
od utia
wlken píše:Pořád přemýšlím jaké gumy na léto,jestli zvolit ekonomickou variantu Vraník 165/70 za 599,- nebo investovat do nových gum...je pravda že na gumách se nemá šetřit,ale já jsem spočítal že v 75% jezdím padesátkou v obci, ve zbylých procentech jezdím okolo stovky a přes kilo to rozjíždím jenom na rovných úsecích za sucha a to je málokdy...nehledě k tomu že gumy za pět let zestárnou a při mojem proběhu bych nové gumy ani neojel..takže protektory asi vyhrajou a za ušetřené peníze třeba odstraním vůli na řízení nebo vyměním čepy.

Radeji si kup treba starsi, ojete ale v jeste dobrem stavu, ja jsem napriklad min. rok koupil od kamose Mishelinky za 1500 komplet, chtel si dat na svou karu nizkoprofilove pneu tak se jich potreboval zbavit. A myslim, ze mi peknych par let vydrzi. Protektory mi uz 2x ruply, do toho bych uz nesel i kdybych si musel koupit novy gumy!! :!:

Napsal: pon dub 16, 2007 14:38
od tonda
Pro Gogo - k věci a konkrétně. Již druhou zimu používám zimní protektory pneu vraník green diamond 175/65-14 na Lada 2112. Tyto protektory nejsou dobré - jsou výborné. Vyvážit šli jako každé jiné, jede se na nich stejně jako na každých jiných. Liší se pouze záběrem na ledu a sněhu - ten je bezkonkurenční, nic lepšího jsem zatím neměl. Dnešní protektory již nejsou ty, jak před 20 lety - doba je jinde.
Tolik moje praktická zkušenost s protektorama, vyzkoušel jsem, vřele doporučuji.

Napsal: úte dub 17, 2007 08:45
od slavoj
Oplati sa vam vobec setrit na protektoroch? Niektorych naozaj nechapem. Ked sa vam nieco pokazi, tak vacsina sa snazi kupit co najlepsiu suciastku aj za cenu, ze to stoji viac ako bezna suciastka s mensou kvalitou, ale co sa tyka pneumatik tak skoro kazdy pozera kupit co najlacnejsie. Rozdiel medzi cenou protektoru a novou pneumatikou beznej znacky je nejakych 300,-/ks. Ved pneumatiky su jedinou vecou, ktora vas drzi na zemi, teda je to jediny kontakt s vozovkou. To je ko ked si kupis botasky z cinaku alebo kupis znackove, ktore ti vydrzia ovela dlhsie, mas k tomu zaruku, nebolia a nesmrdia ti nohy :) a vies, ze mas kvalitu. To iste je aj o pneumatikach. A nehovorte mi, ze protektor sa pri 120km/h za hodinu sprava rovnako ako nova pneumatika!!! teda hlucnost, hadzavost a drzanie stopy, pretoze ked som kupil auto, tak tiez tam boli protektory, ktore som hned zobul a prezul na nove pneumatiky a rozdiel bolo hned vidiet aj pocut.

[ Komentář přidal: Myso: út duben 17, 2007 10:40 ]
mne smrdia nohy aj v drahych cinanoch :(