Stránka 2 z 3

Napsal: ned led 07, 2007 21:55
od Cory
velmi tomu nerozumiem,lebo nemam kombika,ale nedal by sa dat namiesto zamku na 5.dverach nejaky spinac (to znamena,ze stlacim ho a dvere sa odistia) a ked zamknem predne dvere,tak sa odpoji privod prudu k spinacu na 5.dverach?Ale neviem ako silno by to lakalo zlodejov.

Napsal: pon led 08, 2007 07:27
od Patrac
zásadní rozdíl mezi zámkem předních dveří a zámkem zadních 5tých u COmbi je ve dvou věcech
Odemykání zamykání. zatím co přední dveře zámek se otočí cca o 45° vpravo při odemčení a naopak doleva při zamčení, vždy se sám vrátí do středové polohy, kde v případě odemčeného zámku za pomoci kliky jdou dveře otevřít. tzn jen odemčeš, a pak už nemá na otevření vliv zda máš klíč uvnitř. u pátých dveří sice taky ne jenže centrál u předních dveří otočí zámkem předních dveří a to i v případě, že tam nemáš zasunut klíč, protože neotáčí vlastním zámkem ale je jen duplicitně připojen na táhla.Přední dveře se otevírají klikou.Naproti tomu zadním zámkem musíš otočít o 180° aby si dveře odemčel a to jen v případě že máš v něm zasunut klíč. tzn bez klíče není šance vložkou otočit = centrálový motorek nedokáže otočit zámkem bez klíče ve vložce. V neposlední řadě je vlastní zámek i klikou sloužící k odblokování západky. Což celou situaci jen zhoršuje, protože nejen že je potřeba připojit táhlo aby si s ním mohl otáčet zámkem ( o 180°je to pakárna) ale navíc musí být výklopný i v druhé ose kvůli právě tomu že zámek funguje zároveň jako klika. V mém případě při použití kombinace centrálu s alarmem nemusím nemusel bych tuto situaci vůbec řešit, protože bez pípáku auto sice otevřeš klíčem ale začne ječet. Siréna resp sirény. Toto jsem řešil z toho důvodu že jsem chtěl auto otevřít i za pomocí 5tých dveří. Jenže problémy s tím spojené mi ukázaly že nejlepší bude udělat to v podstatě tak jak popisuje nemo. Jen s tím rozdílem že zámek rozeberu vykuchám vložku a prodloužím vzadu ten kruhový bazmek, abych si při otvírání dveří nelámal nehty na ruce. :D

Napsal: pon led 08, 2007 15:56
od Cory
aha,tak to je riadne zamotane a chcelo by to naozaj vsetko komplet prerobit.

Napsal: stř črc 04, 2007 23:23
od Nemo
Tak jsem zjistil, že ten můj nápad měl zásadní chybku. Zabouchnout 5.dveře po uzamčení centrálu=zničení / ohnutí zamykací tyčky.
Pustil jsem se tedy do složitější varianty.
Ten kamínek v zámku jsem zbrousil do šikma, vyrobil jsem mu kamaráda s protišikminou, navařeného na páce...a tak dál...neumim to napsat, raději mrkněte na fotky.
Funguje to bezvadně, prostě plnohodnotné cz.
Kamínek,plechová páka a caflík ve kterém běhá tyčka od motorku, jsou z nerezu, čili dostatečně houževnaté, vodítko tyčky je z plastu(PPR)
Kdyby chtěl někdo podrobnosti, můžu ještě splichtit nějaký nákres.
Je tam počertech málo místa, vešlo se to tam jentaktak, ale vešlo!

Napsal: pon črc 09, 2007 06:11
od Patrac
sice bych si nějak nedokázal představit zamčít auto a pak zabouchnout kufr nao ale budiž. řešení zajímavé. určitě mě zajímají podrobnosti. takže díky za tvé malířské schopnosti, neb ty tři fotky toho moc neříkají.. :D

Napsal: pon črc 09, 2007 09:22
od Majo
z tych fotiek som to nejak ani ja nepobral, ale zamknuty kufor zabuchujem bezne, co je na tom divne?
nakresy, nakresy 8)

Napsal: pon črc 09, 2007 19:49
od Saša
Zdravím všechny! Jsem na stránkach odednes,ale mohl bych Vám možná pomoci radou i fotem.centrál u mého vozu VAZ 21043 (páté dveře) funguje už 11 let bez poruchy a podle mne to jednodušej ani nejde. Je tam jen motorek chycen pouze jedním šroubem a dlouhé táhlo,pak 2 dírky 4kou vrtákem a NIC víc. Zítra bude foto. Dveře se dají zavřít i zamčené.

Napsal: pon črc 09, 2007 19:57
od Majo
to som vazne zvedavy lebo si to vobec neviem predstavit, hlavne pred 11timi rokmi som ani nevedel, ze existuje central a niekto to uz mal v Zigulovi :shock:

Napsal: pon črc 09, 2007 20:13
od Ivo
Asi to nějak jde, protože v té 02 co rozdělávám byl taky centrál a i na pátých dveřích. Akorád že tam zůstal jenom motorek, žádné táhlo už tam není.

Napsal: úte črc 10, 2007 17:53
od Saša
Tak zde jsou fotky

Napsal: úte črc 10, 2007 18:14
od Saša
Mám verzi pro 2102 i 04 na tlačítko na palubce nebo kdekoli jinde. Tlačítkem se dveře odjistily(odskočili) pak je stačilo bez mačkání zámku otevřít. Po zavření se opět uzamkly pokud nebyl zámek (klíč) v poloze odemčeno.Samozřejmě zůstaly zajištené.

Napsal: úte črc 10, 2007 20:22
od Nemo
To Saša: A safra, takže ten můj prvotní nápad, který jsem hned v zárodku shodil ze stolu, JE REALIZOVATELNÝ!
No alespoň zkušenost pro další zájemce :D

A teď k tomu, co jsem spáchal já:

Napsal: stř črc 11, 2007 00:49
od Saša
Promiň ale když tu soustavu pák narovnáš (vynecháš) a otočíš to o 90 stupňů doleva tak máš moje řešení. sorry.Saša. závěr !?! VOZY VAZ JSOU VYROBENY TAK DOKONALE ŽE KAŽDÉ ZLEPŠENÍ ZNAMENÁ KROK VZAD!!!.

Napsal: stř črc 11, 2007 07:25
od Patrac
Nemo píše:To Saša: A safra, takže ten můj prvotní nápad, který jsem hned v zárodku shodil ze stolu, JE REALIZOVATELNÝ!
No alespoň zkušenost pro další zájemce :D

A teď k tomu, co jsem spáchal já:
no počkat tak to jsme se od začátku nepochopili... já pořád nějak myslel že ta tyčka o které jsme se tu ze začátku bavili nepůjde až uvnitř kufru za ten jazýček co zamyká kufr (zapadá do protikusu v podlaze)ale že půjde dovnitř tělesa valsního zámku a defakto nahradí ten kamínek. teď koukám že si to vlastně tak uděla ale zbytěčně složitě. Jednodušší mi přijde vymontovat nebo prostě zapomenout na celý ten kamínek. z boku do zámku navrtat novou díru (druhý kamínek ) s kouskem vodící trubičky a do ní bude zajíždět táhlo hnané na přímo motorkem. Jenže protože mi přijde zbytečné dělat další díru do zámku, pro to jsem se rozhodl jít cestou nové vložky zámku z nerezi. tedy vlastně to co tu ukazuje saša. Ha takže moje myšlenky se ubíraly a ubírají stále dobrým směrem. Úplně si mi vyrazil dech když si napsal že se tyčka ohýbá....jasně že se ohýbá protože tyčkou blokuješ jazýček se západkou. a ne vlastní zámek. :wink: Už jsem se lekl že ten nerezovej bazmek se kterým jsem se dělal na soustruhu můžu vyhodit..

Napsal: stř črc 11, 2007 14:17
od Saša
Pochopil jsi to dokonale. Ale já jsem se nedostal k soustruhu tak jsem prostě navrtal původní zámek.
Jen pro zajímavost,centrální (opravdu centrální) zamykání jsem měl už v roce 1987 na mojí "legendární"LADĚ-VAZ2102 a bylo na dálkové ovládání!!!!Měla i palubní počítač pamatujícísi až 32 závad žárovky,destičky voda atd...! Na tu dobu pro pamětníky! technickoelektronický div .A"divů bylo mnohem víc.
Jestli chce někdo vědet víc tak mě kontaktujte možná založíme nové téma .Bohužel sem ji v r.1995 prodal a dodnes toho lituji-také sem ji obrečel. Měl sem Jí od svých 17-ti let.A bilo to nejspolehlivější auto které jsem kdy viděl!!!