Tak tady je popis mé instalace oken 2104 do 2101:
pozn.: Občas se míchají levé a pravé dveře na fotkách, ale poznat je to snadno
Ingredience (jedna porce, tj. jedny dveře):
Sklo 2104/2105 včetně úchytů pro lanko (pozor, sváry často stojí za hovno)
Plastový trojúhelník 2104/2105
Chromová lišta vnější a vnitřní
Těsnění okna včetně lišty (jde v jednom kuse od horního rohu u B-sloupku dopředu a pak dolů).
Mechanika včetně lanka (lanko je delší než 2101!)
Horní kladka (nutno odvrtat nýtek z 2104)
Spodní kladka s konzolí
Napínací kladka z 2101.
Gumová hadice <1m, příp. stará duše z jízdního kola nebo jiná guma podobné tloušťky.
Pomůcky:
Vrtačka
Flexa
klíče + šroubováky
karosářské kleště (stojí do 150 Kč a je to výborná věc!)
Postup:
Napřed je třeba sundat chromy kolem okna, stáhnout okno dolů.
Odpojit lanko od okna, sundat ho i z kladek, odmontovat mechanismus (3 matky, šrouby jsou do mechanismu zalisované!!!).
Vyndat napínací kladku (vpředu dole).
Vyndat starou přední lištu pro okno.
Ze dveří 2101 vyříznout plech, který byl pod starým trojúhelníkem a spojuje vnějšek a vnitřek dveří.
Nasadit plastový trojúhelník do dveří, přišroubovat ho z vrchu - v mém případě vrutem.
Nasadit kladku z 2104 do vršku dveří 2101 - je tam předpřipravené místo úplně stejné jako u druhé kladky. Kladku jsem nenýtoval, drží i tak.
Na mechanice je zapotřebí flexou ubrousit kus plechu nahoře (asi 0,5cm), aby o něj později nedrhlo lanko. Když si to napřed zkusmo sestavíte (bez okna), uvidíte to.
Do spodku dveří proti nové horní kladce opřít kladku s konzolí.
Mechaniku osadit do dveří na místo staré. Lanko z ní jde na horní přední kladku, potom dolů na kladku s konzolí, z této pak nahoru na druhou horní kladku (mezi těmito dvěma bude později napínací kladka - zatím napínejte jen rukou - a pozor aby neutekla kladka s konzolí, je dobré na to mít karosářské kleště) a pak zase dolů na starou kladku. Lanko by mělo jít rovnoběžně vždy mezi horní a dolní kladkou - a ještě pozor, sklo při stahování nejede kolmo dolů, ale o něco se sune dopředu!
Označit si, kde by měla být kladka s konzolí - bude přišroubovaná k vnitřnímu plechu dveří. Nebude sice sedět nijak krásně, ale fungovat to bude dobře. Vyvrtat díru, kladku s konzolí přišroubovat.
Zkusmo napnout lanko mezi kladkou s konzolí a zadní horní kladkou. Zhruba uprostřed dveří si označit místo pro vybroušení drážky pro napínací kladku (tu, co byla vpředu na dveřích 2101). Drážku vybrousit (rozměr dle potřeby) - lepší 5mm brusný kotouč, než řezací. Nasadit napínací kladku a napnout lanko.
Sundat zadní úchyt pro lanko ze skla 2104, guma uvnitř patrně zůstane přilepená ke sklu. Odměřit, kam je zapotřebí úchyt přesadit (blíž k přednímu) - podle toho, jak prochází lanko.
Z hadice/duše uříznout pás, ten vložit do úchytu tak, aby doplnil starou gumu. Nasadit úchyt.
Sklo horem strčit do dveří, nasadit ho do zadní lišty a přichytit k lankům.
Teď přijde horor. Odměřit(těžko)/odhadnout(těžko ale možná líp) díry pro přišroubování přední lišty okna. Spodní šroub lišty je krátký tak jako tak, ale horní se dá chytit bez problémů. Zkrátka, nějak si to odměřte a trefte. Okno při stahování navíc sjíždí k vnějšku dveří, takže vůbec nevadí, že lišta se opírá o mechaniku. Jen je třeba ji nahoře přišroubovat. Dole jsem si taky navrtal dirku a z nouze z ohnutýho plechu vyrobil takovou zarážku - ta je chycená ke dveřím, lišta je tam na volno, ale nemůže dál než k zarážce. Víc jsem se s tím netrápil.
Nakonec znovu zkontrolovat napnutí lanka, několikrát přestavit uchycení lanka k oknu tak, aby obě "větvě" byly stejně napnuté.
Ohnout plech pod novou horní kladkou jakoby do auta - drhne o něj lanko.
Hurá na stahování - překvapilo mě, jak to jde krásně zlehka.
Jo a ještě jedna věc - lanko se dá na mechanice navinout všelijak - ideálně to mít někde uprostřed, aby ani v jedné krajní poloze okna nebylo vinutí na konci. Pokud okno při zavření samo padá, stačí přenastavit úchyty o pootočení dál - dělá to ta mechanika. Po tom všem je tohle to nejzábavnější