Stránka 2 z 10
Napsal: stř lis 01, 2006 21:54
od Vašátor
Mno, že by zadní brzdy způsobovali táhnutí na stranu se mi nějak nezdá.... na bratránkové 21061 jedno zadní kolo nebrzdilo VŮBEC ... a poznalo se to až na STK. (stejně jako kdysi na mé 2101)
Luďku, na bratránkové 21061 řeším stejný problém. Auto lehce táhne při brždění doleva. Byl měněný kompletní brzdový systém ... před pár rokama všechny prasátka, nyní jsem měnil komplet trubky zadního okruhu + opět zadní prasátka. Rovněž jsem měnil i kotouče. Než si sedly kotouče a brzdové destičky, auto jelo při brždění krásně rovně....po 500Km opět lehce táhne doleva. (K tomuto datu najeto od výměny kotoučů více jak 2 500Km). Kontroloval jsem i brzdové trubky, jestli někde není nějaká skřípnutá, ale nic. Přední prasátka jsem pro jistotu pod prachovkou prostříkal WDčkem ... táhne však stále. Čepy na řízení jsem rovněž měnil, geometrie byla dělaná...
Jestli přijdeš na to, čím je tato záhada způsobena, informuj mě prosím
P.S. HBV se mi fakt nezdá.... přesně jak psal Luděk
Napsal: stř lis 01, 2006 22:42
od Jelen
Vašátor píše:Mno, že by zadní brzdy způsobovali táhnutí na stranu se mi nějak nezdá.... .........na bratránkové 21061 jedno zadní kolo nebrzdilo VŮBEC
..........na bratránkové 21061 řeším stejný problém.
neodporuje si to trochu? Já bych řekl, že to poznat je a hodně. Kamarádovi teklo prasátko a tak jsme to kolo na dojetí zaslepili a táhlo to ke straně docela solidně.
Napsal: čtv lis 02, 2006 12:24
od Vašátor
Jelen píše:Vašátor píše:Mno, že by zadní brzdy způsobovali táhnutí na stranu se mi nějak nezdá.... .........na bratránkové 21061 jedno zadní kolo nebrzdilo VŮBEC
..........na bratránkové 21061 řeším stejný problém.
neodporuje si to trochu?
Proč by si to mělo odporovat? Vždť píši "nebrzdilo" ... minulý čas .... "řeším stejný problém"... čas přítomný. Dle STK , zadní brzdy - souběh na 1*, přední brzdy lehký nesouběh. Tudíž táhnutí způsobují přední brzdy, ovšem nevím proč....
A to co jsem psal o zadních brzdách, jsou pouze mé zkušenosti ... u mé 2101, bratránkové 21061, jedno zadní kolo nebrzdilo ..... po opravě u bratránkové 21061 řízení při brždění táhne naprosto stejně. U mé 2101 zadní kolo nebrzdilo (prase komplet zarezlé) a řízení se při brždění nehnulo ani o chloupek...to samé u kamarádové škody 125...a mohl bych jmenovat dál... Rukama mi prošlo celkem dosti aut a s tím, že by auto táhnulo ke straně při nefunkční brzdě na jednom zadním kole jsem se ještě nesetkal. To jsou moje postřehy při opravách aut.
Jestli si se setkal s opakem, dobrá. Hádat se nebudu
Napsal: pát lis 03, 2006 23:07
od dmatej
Mě ještě napadlo, když jsou sjetý destičky i kotouč, váleček jde z pístku dost daleko. Uvnitř pístku je utěsňovací gumička, co se s ní asi stane, když se váleček tlačí až tak daleko? Je myslím hranatá, nikdy jsem jí ale neměl vyndanou. Přední brzdy se pohybují v řádu desetiny mm. Pokud ale dojde k takovýmuhle opotřebení a výměně destiček i kotouče, uvažuju, jestli se tím nedodělají ty gumičky - sice těsní, ale přetočí se a nevracejí váleček zpátky tak, jak by měly.
Toť moje úvaha, možná zcestná, ale kdo mi to vyvrátí?
Jedna ze života - na opotřebeným kotouči a opotřebovaných destičkách byl váleček tak daleko, že se vzpříčil (byl už trošku horší) a nechtěl se vracet. Při jednom z pokusů o "nacpání" ho zpátky mi celý pístek prasknul.
Čili další obava - při takovým opotřebení je v pístku šílený pnutí a rozhodně mu to nedělá dobře.
Tůma píše min. tloušťka kotouče 9,5mm (Tůma, Jurčenko), nový kotouč má mít 10,5mm (Tůma; Marek psal 10,0mm).
Re: Přední kotoučové brzdy
Napsal: ned led 28, 2007 16:57
od Miky
Luděk Musil píše:Již delší dobu mám "malý" problém s předními brzdami. Při brždění mi auto "táhne" doleva a musím dávat kontra, abych je udržel v přímém směru. Některé (2 zatuhlé) brzdiče jsem již vyměnil, pravidelně přední brzdy kontroluji a pístky chodí volně. Brzdové destičky se sjíždí jakž-takž rovnoměrně. Při odvzdušňování bublinky v systému nejsou. V sobotu jsem vyměnil kotouče za nové.
A nyní to nejzajímavější: levý kotouč měl tloušťku 6 mm, pravý kotouč 8 mm.
Kde mám hledat chybu? L.
Ak sa možem votret do tejto diskusie mne to robilo tiez ale do prava zevraj je to choroba Lád tzv. A pital som sa mojich rusackich kamaratou a oni sa s tym nezaoberaju a neriešia to. Ak nato niekdo prišiel klobuk dole.
Re: Přední kotoučové brzdy
Napsal: ned led 28, 2007 17:11
od Vašátor
Miky píše: zevraj je to choroba Lád tzv.
No, jako chorobu bych to neviděl. Rukama mně už prošlo spousta žigulů a po prohlédnutí a vyčištění předních prasátek pokaždý auto jelo při brždění rovně (i při puštěným volantu). Ovšem s bratránkovou 21061 si radu nevím
. A to tam je vše skoro nový....
Napsal: pon led 29, 2007 16:08
od Dusan
No unava zpruzin, tlmiče, nastavenie geometrie,zbiehavosti odklonu, skrutenie kastle pri brzdeni... rozlozenie vahy + veci okolo brzd, riadenie vola v capoch v domceku riadenia, v pomocnom domceku, silentbloky ramien, vola lozisk nabojoch.... typ pneu a vyssia moc
A ked toto vsetko bude v poriadku...tak to bude jazdit a brzdit rovno....
Napsal: pon led 29, 2007 16:36
od Vašátor
Dusan píše:No unava zpruzin, tlmiče, nastavenie geometrie,zbiehavosti odklonu, skrutenie kastle pri brzdeni... rozlozenie vahy + veci okolo brzd, riadenie vola v capoch v domceku riadenia, v pomocnom domceku, silentbloky ramien, vola lozisk nabojoch.... typ pneu a vyssia moc
A ked toto vsetko bude v poriadku...tak to bude jazdit a brzdit rovno....
Mno, můj vůz toto všechno rozhodně nesplňuje a při brždění jede rovně
Bratránkův vůz toto vše splňuje (až na vyšší moc) a při brždění auto lehce jede doleva
Napsal: úte led 30, 2007 08:38
od Krwel
Taky jsem to resil, vzdy pri brzdeni to lehce skublo doprava. Musel jsem tehda zrovna na technickou, tak jsem z toho mel docala hruzu a ejhle na valcich sli rucicky krasne spolu, tak to jsem opravdu nechapal.
Napsal: úte led 30, 2007 18:26
od Nulašestka
Musel jsem tehda zrovna na technickou, tak jsem z toho mel docala hruzu a ejhle na valcich sli rucicky krasne spolu, tak to jsem opravdu nechapal.
Ty válce na technický vymejšlel nějakej buzerant,
,dva dny po tom co mi to tam ukázalo souměrnost brždění předních brzd jsem se naboural kvůli smyku,když mě při nouzovém brždění stáhly brzdy na stranu.
Nějaká technická....
Napsal: úte led 30, 2007 22:02
od Dusan
no moment ale cesta nie su testovacie valce
.od povrchu vozovky zavisi kam to bude v skutocnosti tahat
Napsal: pon úno 26, 2007 09:26
od Teepee
Jen se zeptám, pro jistotu, brzdy nejsou legrace. Zjistil jsem po sundání předního kola, že kotouč je fialový, prostě vyhřátý. Teoreticky je to fatální, změny materiálu, může být nyní křehčí a prasknout atp. Prakticky se mu to ale může stát při intenzivním dlouhém brždění taky.
Mám se tím zaobírat a měnit kotouč(e) nebo to pustit z hlavy?
PS: a přišel jsem na to proto, že jsem prošlápl brzdy a kapalina utíká trubkou mezi pístky. Ač nevypadá, tak asi prorezla. Nářez, naštěstí závory byly nahoře
http://www.mujweb.cz/www/teepee/lada/la ... ad2106.htm
Napsal: pon úno 26, 2007 11:51
od Myso
hm, keby som mal menit kotuce zakazdym ako ich zfialovym... sakra casto by to bolo
napriklad vcera ked som v 120 predbiehal autobus a on si ma NEVSIMOL a zacal predbiehat...tie zvodidla boli sakra blizko, ale nastastie to brzdi...aj ked museli byt cervene tie kotuce
Napsal: pon úno 26, 2007 15:28
od Honza 21061
Nulašestka: Nebylo tomu smyku dopomoženo také třeba těžkou nohou na brzdě?
Teepee: Jak znám naši opatrnou povahu, tak bude asi lepší kotouče pro jistotu vyměnit. Když mě v servisu přetáhli ložiska předních kol, tak mě poté zkušený mechanik na Lady říkal, že je hlavně důležité, aby od toho nebyly modré kotouče (tím třením se už vařila vazelína), protože od toho se mohla přehřát kapalina, kotouče zdeformovat, zkřehnout apod. Kotouče to přežily, takže z toho byla jen výměna ložisek, ale kdoví, jaký tepelný šok zažily kdysi dávno Tvoje kotouče...
Pokud jde o to tahání, tak já taky při brždění musím dorovnávat volantem. Taky mi to táhne doleva i po kompletní výměně řídicích tyčí a prokazatelně dobrém seřízení geometrie. Nejslabším článkem řetězu asi zůstává o dost horší tlumič na PP kole a na jaře chystám také výměnu kotoučů (ty staré radši ani nepřeměřuji), destiček+ hadiček předních brzd. Myslím, že všechno, vč. těch destiček je tam ještě z roku 1986...
Uvidím, jestli tahle kompletní oprava pomůže.
Vůli v řízení jsem původně také podezíral, ale pokud je řízení v rovném směru a dobrá geometrie, tak kola mají při vysokých rychlostech tak velký gyroskopický moment, že jdou na hladké silnici stále rovně. Vůle se projeví právě až když nějaká z brzd působí nestejnoměrně, což je většinou normální, šnekové řízení u Žigula s většími tolerancemi vůlí také, takže je to vlastně normální všechno i když se to nerado připouští.
---
Teď jen tak na okraj- pokud jde o ten gyroskopický moment, tak zkuste někdo vyhýbací manévr provést se žigulem v 90 km/h. Nedávno jsem si to nezávazně zkoušel rychle tam a zase zpátky- samozřejmě lehce v rámci cca poloviny šířky auta, obě ruce křečovitě zapřené do volantu, v nápravě to zapraštělo, auto mělo tendenci jet tam, kam chce samo, ale přežilo to v pořádku. (to zapraštění byla asi vůle v nových ložiskách, potřebuje dotáhnout) Potvrdilo se mi to, že řídit s jednou rukou ve vyšších rychlostech je veliká blbost těch, co to praktikují! Zvlášť žigulácké šnekové řízení neodpustí nikomu ani špetku nevynaložené síly.
Napsal: pon úno 26, 2007 15:41
od Křečík Barbuška
Hm, těžko radit, ale kdysi jsem díky svým "testům brzd" dosáhl náherných fialovo-duhových kotoučů, že i duha by se styděla a po dalším ježdění se stav uvedl do normálu. Kotouče měly tak něco mezi 8 až 7 mm. Myslím, že kdyby jsi to kolo odmontoval po pár Km později ničeho by jsi si nevšiml, ale tvůj případ může být odlišný, záleží na tobě jak se k tomu postavíš.