Stránka 2 z 3

Napsal: čtv říj 12, 2006 18:53
od utia
kde to seženu? tohle jsem ještě nikde neviděl:(
A co se týká chladiče...mám ještě dva v super stavu;)


Delal jsem to s tim v lete, z bylo mi jeste pul lahvicky tak kdyz budes chtit muzu ti to dat 8)

Napsal: čtv říj 12, 2006 19:01
od Šubi
No, ještě, kdyby bylo těsnění v háji, ztrácela by se ti voda, taky jedna z možností. Ještě můžeš kouknout, jestli není voda v oleji.

Napsal: čtv říj 12, 2006 19:13
od zeek
to už jsem psal na předchozí stránce....voda se neztrácí a ani není v oleji....

Napsal: čtv říj 12, 2006 20:42
od dmatej
Šubi píše:když otevřeš víčko na dolívání motorového oleje. Když na něm bude ze spoda bílá emulze, je to těsnění pod hlavou.
Ne nezbytně. V zimě se to dělá samo - sníh, vlhkost vzduchu, velký změny teplot a skupenství vody. Každopádně než začne mrznout, tak by to tam být nemělo.

Napsal: čtv říj 12, 2006 21:34
od ladalover
Zeeku, když bude nejhůř, vyměníme spolu to vodní čerpadlo, mám nový tak ti ho pujčim at se to vyzkouší. kdyžtak vyměníme klínový řemen a pohrajem si. Najdem řešení, čau :?: :wink: :!:

Napsal: čtv říj 12, 2006 22:02
od Vašátor
dmatej píše:
Šubi píše:když otevřeš víčko na dolívání motorového oleje. Když na něm bude ze spoda bílá emulze, je to těsnění pod hlavou.
Ne nezbytně. V zimě se to dělá samo - sníh, vlhkost vzduchu, velký změny teplot a skupenství vody. Každopádně než začne mrznout, tak by to tam být nemělo.
Jsi mě předběhnul....co si to dobvoluješ? :D

Zeeku, jakou nemrznoucí směs používáš? Jen jestli ti nesežrala lopatky vodního čerpadla...když píšeš, že při protůrování motoru ti teplota sleze. Klidně to můžou bejt sežraný lopatky....

Napsal: čtv říj 12, 2006 22:13
od zeek
no teď čistá voda a co tam lil bývalý majitel vážně nevím:(
jinak používám klasiku zelenou...tu tam musím nalít teď co nejdřív...takže asi rovnou s výměnou čerpadla....ps( na dálnici točím 4000tis ot. a taky se to přehřívá...někdy...)

Napsal: čtv říj 12, 2006 22:53
od Vašátor
Pokud jde horká voda do chladiče, termostat jsi měnil, nezbývá asi nic jiného než vodní čerpadlo....asi bych to rozdělal a kouknul na lopatky. Také do knížky na předepsané míry mezi lopatkou a tělesem vodní pumpy..

Napsal: pát říj 13, 2006 06:27
od Luděk Musil
Je to zajímavé (velmi se omlouvám, že zalízám do tématu), ale mám tak trochu podobný problém.
Při normální jízdě se mi teplota drží na svém standartu. Jakmile však zastavím v koloně a více než 5 minut popojíždím, začne teplota stoupat. Ventilátor normálně spíná, přesto se to neuchladí. Když se kolona rozjede, teplota sama padne na standart. Osobně podezřívám termostat - asi neotvírá na maximum. L.

Napsal: pát říj 13, 2006 10:21
od Marek
Běžná pracovní teplota motoru je kolem 90 - 95*C. Při teplotě 98*C s tolerancí asi 2*C spíná ventilátor. To ovšem nemusí nutně znamenat, že teplota nesmí vylézt výš. Při běžném provozu asi ne, ale například při tom Luďkově popojíždění kolonou klidně může vzrůst daleko za stovku. Při přetlaku cca 50 kPa, který je v chladicí soustavě, voda vaří při podstatně vyšší teplotě, navíc ve směsi s AntiFreeze nepění a teplota varu se ještě zvyšuje. Proto i při zvýšení teploty ke 105 - 110*C se nemusíte znepokojovat. Pokud jste si všimli, červené pole teploměru začíná právě na cca 110*C.

Nicméně za sebe můžu říci, že při chvilkovém zvýšení teploty nad 95*C (po sepnutí ventilátoru dochlazování) mi teplota víceméně okamžitě klesá k cca 88*C. Za běžného provozu (i po dálnici při rychlosti přes 150 km/h) mi teploměr sedí na 90*C jako přibitý. A to mám sníženou palici a jiné úpravy, jezdím na LPG (to vše má na přehřívání motoru zásadní vliv).

Napsal: pát říj 13, 2006 13:34
od denis
Já mám šikmookáče a dělá mi to taky, ovšem ten chladič je snad poloviční než u lady-jak stojím, má ventilátor co dělat aby to stihl uchladit.Jak jedu, je to OK i při točení motoru k červenému-je to duchařina. :lol: ps:Lada se mi nezahřála přes 1/2 teploměru nikdy, protože jsem měl vrtuli natvrdo na pumpě.

Napsal: pát říj 13, 2006 18:26
od Marek
Pravdou je, že mechanická vrtule na řemenici vodního čerpadla skutečně nedovolí motoru překročit teplotu snad ani o jediný stupeň, ale ubírá výkon motoru, a to velmi podstatně (zejména ve vyšších otáčkách).

Napsal: sob říj 14, 2006 19:34
od dmatej
Mě se to v kolonách přehřívá taky, musim zapnout topení a větrák. Ale u mě je to tím, že chladič je něčim stříknutej a vrtule je sice mechanická, ale hrozně daleko od chladiče - bouraný auto, pravá strana drclá dozadu :(

chlazení

Napsal: ned říj 15, 2006 20:32
od stav
Dovoluji si taky jeden námět k problému. řešil jsem před léty podobný problém, měnil termostaty, pumpy, proplachoval chladič a nic. Při jednom zoufalém pokusu o propláchnutí chladiče, měl jsem jej vyndaný z auta, jsem skrz něj prohlédl /skrze lamely/ a bylo vidět jenom úzkým proužkem ve tvaru banánu prosvítající světlo. Ostatní byl mastný čurbes a prachem a jinými částicemi co tam určitě nepatřily. Proplách jsem nějakým odmašťovadlem a bylo vyhráno.

Napsal: pon říj 16, 2006 10:11
od Marek
Průchodnost chladiče = účinnost chlazení. Jo jo, to bude ono.