Problémy s chlazením

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
utia
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

Příspěvek od utia »

kde to seženu? tohle jsem ještě nikde neviděl:(
A co se týká chladiče...mám ještě dva v super stavu;)


Delal jsem to s tim v lete, z bylo mi jeste pul lahvicky tak kdyz budes chtit muzu ti to dat 8)
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Šubi
Příspěvky: 38
Registrován: pon srp 22, 2005 16:28
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou

Příspěvek od Šubi »

No, ještě, kdyby bylo těsnění v háji, ztrácela by se ti voda, taky jedna z možností. Ještě můžeš kouknout, jestli není voda v oleji.
Uživatelský avatar
zeek
Příspěvky: 118
Registrován: sob zář 18, 2004 14:48
Bydliště: Praha 10 - Strašnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zeek »

to už jsem psal na předchozí stránce....voda se neztrácí a ani není v oleji....
Lada 2103 rok 2004 - 2006(bouračka). Lada 21061 rok 2006 až 2007 prostě chudinka umřela...budiš jí vrakoviště lehké...
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Šubi píše:když otevřeš víčko na dolívání motorového oleje. Když na něm bude ze spoda bílá emulze, je to těsnění pod hlavou.
Ne nezbytně. V zimě se to dělá samo - sníh, vlhkost vzduchu, velký změny teplot a skupenství vody. Každopádně než začne mrznout, tak by to tam být nemělo.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
ladalover
Příspěvky: 249
Registrován: čtv dub 20, 2006 11:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od ladalover »

Zeeku, když bude nejhůř, vyměníme spolu to vodní čerpadlo, mám nový tak ti ho pujčim at se to vyzkouší. kdyžtak vyměníme klínový řemen a pohrajem si. Najdem řešení, čau :?: :wink: :!:
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9342
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

dmatej píše:
Šubi píše:když otevřeš víčko na dolívání motorového oleje. Když na něm bude ze spoda bílá emulze, je to těsnění pod hlavou.
Ne nezbytně. V zimě se to dělá samo - sníh, vlhkost vzduchu, velký změny teplot a skupenství vody. Každopádně než začne mrznout, tak by to tam být nemělo.
Jsi mě předběhnul....co si to dobvoluješ? :D

Zeeku, jakou nemrznoucí směs používáš? Jen jestli ti nesežrala lopatky vodního čerpadla...když píšeš, že při protůrování motoru ti teplota sleze. Klidně to můžou bejt sežraný lopatky....
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
zeek
Příspěvky: 118
Registrován: sob zář 18, 2004 14:48
Bydliště: Praha 10 - Strašnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zeek »

no teď čistá voda a co tam lil bývalý majitel vážně nevím:(
jinak používám klasiku zelenou...tu tam musím nalít teď co nejdřív...takže asi rovnou s výměnou čerpadla....ps( na dálnici točím 4000tis ot. a taky se to přehřívá...někdy...)
Naposledy upravil(a) zeek dne pát říj 13, 2006 07:43, celkem upraveno 1 x.
Lada 2103 rok 2004 - 2006(bouračka). Lada 21061 rok 2006 až 2007 prostě chudinka umřela...budiš jí vrakoviště lehké...
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9342
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Pokud jde horká voda do chladiče, termostat jsi měnil, nezbývá asi nic jiného než vodní čerpadlo....asi bych to rozdělal a kouknul na lopatky. Také do knížky na předepsané míry mezi lopatkou a tělesem vodní pumpy..
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10515
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Je to zajímavé (velmi se omlouvám, že zalízám do tématu), ale mám tak trochu podobný problém.
Při normální jízdě se mi teplota drží na svém standartu. Jakmile však zastavím v koloně a více než 5 minut popojíždím, začne teplota stoupat. Ventilátor normálně spíná, přesto se to neuchladí. Když se kolona rozjede, teplota sama padne na standart. Osobně podezřívám termostat - asi neotvírá na maximum. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Běžná pracovní teplota motoru je kolem 90 - 95*C. Při teplotě 98*C s tolerancí asi 2*C spíná ventilátor. To ovšem nemusí nutně znamenat, že teplota nesmí vylézt výš. Při běžném provozu asi ne, ale například při tom Luďkově popojíždění kolonou klidně může vzrůst daleko za stovku. Při přetlaku cca 50 kPa, který je v chladicí soustavě, voda vaří při podstatně vyšší teplotě, navíc ve směsi s AntiFreeze nepění a teplota varu se ještě zvyšuje. Proto i při zvýšení teploty ke 105 - 110*C se nemusíte znepokojovat. Pokud jste si všimli, červené pole teploměru začíná právě na cca 110*C.

Nicméně za sebe můžu říci, že při chvilkovém zvýšení teploty nad 95*C (po sepnutí ventilátoru dochlazování) mi teplota víceméně okamžitě klesá k cca 88*C. Za běžného provozu (i po dálnici při rychlosti přes 150 km/h) mi teploměr sedí na 90*C jako přibitý. A to mám sníženou palici a jiné úpravy, jezdím na LPG (to vše má na přehřívání motoru zásadní vliv).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
denis
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od denis »

Já mám šikmookáče a dělá mi to taky, ovšem ten chladič je snad poloviční než u lady-jak stojím, má ventilátor co dělat aby to stihl uchladit.Jak jedu, je to OK i při točení motoru k červenému-je to duchařina. :lol: ps:Lada se mi nezahřála přes 1/2 teploměru nikdy, protože jsem měl vrtuli natvrdo na pumpě.
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Pravdou je, že mechanická vrtule na řemenici vodního čerpadla skutečně nedovolí motoru překročit teplotu snad ani o jediný stupeň, ale ubírá výkon motoru, a to velmi podstatně (zejména ve vyšších otáčkách).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Mě se to v kolonách přehřívá taky, musim zapnout topení a větrák. Ale u mě je to tím, že chladič je něčim stříknutej a vrtule je sice mechanická, ale hrozně daleko od chladiče - bouraný auto, pravá strana drclá dozadu :(
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
stav
Příspěvky: 210
Registrován: stř led 25, 2006 18:48
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

chlazení

Příspěvek od stav »

Dovoluji si taky jeden námět k problému. řešil jsem před léty podobný problém, měnil termostaty, pumpy, proplachoval chladič a nic. Při jednom zoufalém pokusu o propláchnutí chladiče, měl jsem jej vyndaný z auta, jsem skrz něj prohlédl /skrze lamely/ a bylo vidět jenom úzkým proužkem ve tvaru banánu prosvítající světlo. Ostatní byl mastný čurbes a prachem a jinými částicemi co tam určitě nepatřily. Proplách jsem nějakým odmašťovadlem a bylo vyhráno.
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Průchodnost chladiče = účinnost chlazení. Jo jo, to bude ono.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“