Stránka 2 z 5

Napsal: pon zář 04, 2006 13:21
od Hnojar
denis píše:To Zeek: Vzhledem k tomu, že ti to chcípá než se to zahřeje a volují otáčky, nezamrzá ti náhodou reduktor? Už to tady řešil i hnojař a montéři LPG si u lady usnadňují práci tím, že předehřev napojují jak je jim to pohodlné a pak to nestíhá za studena ohřívat


Mi se zamrzající reduktor projevoval následovně : byl zamrzlý reduktor ( logické že ) auťák nedržel volnoběh, postupně začínal i poškubávat pak ztrácel výkon, při přepnutí do mezipolohy ještě dlouho vybrkával asi zamrzlý LPG ovšem neměl tah po přepnutí na benál se to míchalo a škubalo, než se to vyjezdilo.....každopádně, nezamrzlo to hned ale tak po 5 ti kilometrech jízdy............

Napsal: pon zář 04, 2006 15:02
od zeek
Směšovač mi nezamrzá..každopádně dnes jsem vyměnil karbec a dělá to pořád :( Takže špatnej karburátor můžu vyloučit...
Takže už nevím co s tím...ale nedělalo to....když jsem auto koupil tak i když bylo 10stupňů tak v pohodě chytlo hned a bez problémů drželo cca 2000ot. při studeným motoru.....takže špatně zapojený hadice na ohřev bych vyloučil....
Vono to jede dobře...jen než se to zahřeje tak to prostě chcípe....(hned po sešlápnutí spojky padají otáčky na 0)
Napadá mě jestli to nemůže být membránou na plynu....možná bych měl udělat generálku...ale co když do toho vyteču spoustou peněz a vono to bude dělat dál!!!?!?

Napsal: pon zář 04, 2006 15:47
od JmJ
zeek píše:Směšovač mi nezamrzá..každopádně dnes jsem vyměnil karbec a dělá to pořád :( Takže špatnej karburátor můžu vyloučit...
Takže už nevím co s tím...ale nedělalo to....když jsem auto koupil tak i když bylo 10stupňů tak v pohodě chytlo hned a bez problémů drželo cca 2000ot. při studeným motoru.....takže špatně zapojený hadice na ohřev bych vyloučil....
Vono to jede dobře...jen než se to zahřeje tak to prostě chcípe....(hned po sešlápnutí spojky padají otáčky na 0)
Napadá mě jestli to nemůže být membránou na plynu....možná bych měl udělat generálku...ale co když do toho vyteču spoustou peněz a vono to bude dělat dál!!!?!?
jak uz psal Ludek: jak to jezdi na benzin? nema cenu patrat po problemu v plynu, kdyz to na benzin bude to same.

Napsal: pon zář 04, 2006 15:49
od zeek
Já teď čekám až mi vychladne auto...takže napíšu večer jak se to hovalo na benzín...

Napsal: pon zář 04, 2006 15:50
od JmJ
Hnojar píše:
Luděk Musil píše:Opět položím hloupou otázku: a na benzín to funguje všechno v pořádku?
Ono totiž není až tak docela pravda, že plynová soustava nemá s benzínovou nic společnýho :) . L.


Jo to víme všichni, a co teda má plynová a benzínová soustava společného krom škrtících klapek ? na weberu podle mě nic a na jiných karbech ?
nejde jen o karburator. nevim poc se na nej vsichni tak upinaji :-)

pro benzin i plyn je spolecne:
spalovani, zapalovani, casovani, sani smesi (ne jeji vytvareni).

tedy vlastne vsechno az na vstrik paliva :-).

Napsal: pon zář 04, 2006 15:55
od zeek
jo je pravda že jsem přemýšlel jestli náhodou nebude problém třeba v rozdělovači.....jestli se třeba nepohnul a díky tomu se nezměnil předstih.....
No teď už přemýšlím nad vším...ale víčko kabely palec i svíčky jsou o.k. vetšina měněná nedávno a na pohled v dobrém stavu....

Napsal: pon zář 04, 2006 16:49
od Hnojar
JmJ píše:nejde jen o karburator. nevim poc se na nej vsichni tak upinaji

pro benzin i plyn je spolecne:
spalovani, zapalovani, casovani, sani smesi (ne jeji vytvareni).

tedy vlastne vsechno az na vstrik paliva .
asi to bude tím že všichni do omrzení opakují " seřiď to nejdřív na benzín "............... aniž by kdokoli sdělil proč vlastně...já bych raději seřizoval na lpg - vždyť LPG je daleko citlivější na předstih, nebo třeba fal . vzduch atp. tak PROČ seřizovat NEJDŘÍV na benál když logika velí dělat to přesně opačně a až v posledním momentu seřizovat karbec ( na benál samozřejmě ) když už mám jistotu že vše ostatní je o.k. ?????? pochopím vylučovací metodu - je li problém při obou pohonech, nebude vada si v reduktoru LPG ale třeba v zapalování . Ale vylučovací systém je " zkus to tak a potom tak " bez ohledu na pořadí........................

Napsal: pon zář 04, 2006 17:46
od zeek
Tak jsem to zkoušel na benzín...naskočilo to na první škytnutí hned jak jsem vzal za klíček...okamžitě vylezly otáčky na 2000 a perfektně držely...mno tak jsem se objednal na generálku směšovače....a snad to už bude o.k. :?

Napsal: pon zář 04, 2006 18:39
od Hnojar
třeba to bude jen poštelováním.............. 8)

Napsal: pon zář 04, 2006 19:03
od zeek
Mno...zjišťoval jsem jestli na směšovači byla někdy dělaná výměna membrány....a po 8 letech ještě ne :?
Takže tady asi bude problém...mno už vyřešit jen to přehřívání...udělat plechařinu...a budu spokojenej :D

Napsal: pon zář 04, 2006 20:44
od zeek
Mno tak jsem přijel dom a moje euforie je pryč.....sice to krásně naskočilo na benzín na první škytnutí, ale jízda byla hrozná....dost jsem cítil takové jemné cukání(při jízdě po rovině a při stálé rychlosti 60km se zařazeným 3 rychlostním stupněm)...při nižších otáčkách bylo cukání silnější.Zkusím zítra ještě doladit ten novej karburátor a uvidím jestli se to zlepší.....vím že fungoval dobře do té doby co v autě byl.....Ale obávám se že sám to asi nezvládnu.. :(

Napsal: úte zář 05, 2006 06:21
od denis
Takže sis nepřímo odpověděl sám-viděl bych to na zapalovací soustavu-mě toto dělaly svíčky-kabely, rozdělovač, kladívko.
Jinak k tomu "že se má auto seštelovat prvně na benzín".
Mám 1,5 motor od šikmookých, na sacím potrubí nasazenou přírubu a karbec ze š130. Při pokusech s tryskama jsem měl možnost vyzkoušet nejméně 20 nastavení na benzín a ani jedna neměla vliv na jízdu na LPG!!! Jedině nedostatek vzduchu se motoru nelíbil ale ten karbec by musel být úplně v hajzlu, abych poznal nějakou změnu.
Moje lada byla taky na benzín nastavená nahovno-cukala, malé otáčky se jí nelíbily a na LPG jela naprosto skvěle, což mě opět nepřesvědčilo o fatálním vlivu nastavení karbecu pro LPG, tudíž: 99% cukání a jiných projevů je z mé zkušenosti spojeno se zapalovací soustavou. Prolézt kabely-za nové jsem dal 105kč a vypadaly dobře, což tady spousta lidí hledá, svíčky jsem kupoval vždy obyč a měnil je po 10tis. Rozdělovač jsem měl OK a nikdy jsem s ním nic nedělal.HOWGH.

Napsal: úte zář 05, 2006 06:49
od zeek
Dobře, takže mám vyměnit svíčky, kabely, palec, víčko, kladívko....? :shock:

Napsal: úte zář 05, 2006 06:57
od denis
Neříkám to vyměnit vše-zkontrolovat stav těchto věcí a vůbec všeho co se týká zapalování-já měl svíčky hyn a průběh cukání v nízkých otáčkách byl identický.

Napsal: úte zář 05, 2006 07:22
od Hnojar
Já na kabelech nešetřil pokud jsou po nějakém původním majiteli, se steřelou izolací - tudíž ztvrdly a drží tvar i po odpojení nebo dokonce mají trhlinky v ohybech tak vyměnit........já mám kable sice za 250 kč ale jsou určeny pro LPG , i když nevím v čem se kabl epro LPG liší od obyč..v krámě stejně jiné neměli..... svíčky bych asi taky měnil, pokud mají nalítáno, nebo jsou od původního majitele ( šak stojí stovku za 4 ks ) a ostatní se dá prohlédnout , očistit, a seřídit ( palec, víčko, přerušovač ) a pak nastavit předstih..... čili vše měnit nemusíš, ale kable a svíčky asi jo, pokud si jimi nejsi jist a ostatní zhodnotíš podle stavu. já jsem například na žabákovi hned vyměnil origo kable za nové ( považuji to za samozřejmost při koupi z druhé ruky) stejně jako náplně filtry a svíčky, pak jsem očistil palec a víčko a zjistil že kontakty ve víčku jsou vypálené cca 2 mm tak jsem to rovnou vyměnil......bylo to asi špatným odtrhem - 0,2 mm jež jsem si samozřejmě seřídil....... při jednou udělej ventilové vůle a napnutí řetězu tím bych asi začal....takže znova 1/ napni řetěz a seřiť ventily. 2/ vyměň kable a svíčky, pokud nemáš kable zrovna rok od koupě a svíčky 5 tis km od poslední výměny 3/ zkontroluj a očisti palec + víčko ( zevnitř ) v případě opotřebení vyměň 4 / zkontroluj a seřiť odtrh přerušovače, pokud je opálený tak kontakty očisti, nebo vyměň podle stavu 5 / až pak nastav základní předstih......


jo a při bodu 3 rovnou checkni odstředivku - pootočením raménka rozdělovače , nejlépe se sundaným palcem by se měly oddalovat závažíčka od osy .. bez stroboskopu můžeš sice jen zkotrolovat jestli při tom pootáčení to někde nezadrhává, ale je to lepší než nic.... a kdyby drhlo tak musíš celé vyčistit a čepy závaží namzat nejlíp asi silik. olejem . mazat se má taky maazcí plsť u přerušovače a pár kapek mot. oleje do mazničky.........