Stránka 2 z 4

Re: Přísady do oleje - test

Napsal: stř zář 06, 2006 05:56
od Wolf
Pátrač píše:...Proto jsem se rozhodl udělat následující test. Seřídím ventily, motor, zajedu ke známému přeměřit tlaky ve válcích, změřit emise. Uděláme protokol. Před cestou do Trnavy naleju do motoru Metaltec 1 Mělo by se na něj najet bez delšího zastavení asi 150-200 km aby se dobře promísil a navázal což je pro cestu do Trnavy ideální. Po návratu zajedu opět přeměřit emise a tlaky a pak ještě jednou po 2000 km kdy by měl metaltec dosáhnout stabilizovaného výkonu. Uvidíme co a jak.
Patraci, ac osobne zivotabudicum na motory neverim, mohu se zeptat, jak dopadlo prvni (resp. druhe) mereni? W.

Re: Přísady do oleje - test

Napsal: stř zář 06, 2006 06:17
od Patrac
Wolf píše:
Pátrač píše:...Proto jsem se rozhodl udělat následující test. Seřídím ventily, motor, zajedu ke známému přeměřit tlaky ve válcích, změřit emise. Uděláme protokol. Před cestou do Trnavy naleju do motoru Metaltec 1 Mělo by se na něj najet bez delšího zastavení asi 150-200 km aby se dobře promísil a navázal což je pro cestu do Trnavy ideální. Po návratu zajedu opět přeměřit emise a tlaky a pak ještě jednou po 2000 km kdy by měl metaltec dosáhnout stabilizovaného výkonu. Uvidíme co a jak.
Patraci, ac osobne zivotabudicum na motory neverim, mohu se zeptat, jak dopadlo prvni (resp. druhe) mereni? W.
¨
No klidně. vzhledem k tomu že zatím nemám funkční druhý motor tak se od testu nakonec upustilo. Názory na látky ( přísady) do motoru se různí jak na webu tak i na internetu dokonce i mezi prodejci.. Pokud nějak dořeším problém s mojí šestnáctistovkou tak to do tohodle motoru přez zimu hodím a uvidí se. Rozhodně jsem ten test nezavrhl.

Napsal: stř zář 06, 2006 08:40
od slavoj
Drobek81 píše:Osobne bych to do oleje nikdy nedal, zkusil sem to jednou bo sem k tomu prisel gratis...bylo to neco od STP v plechovem obalu...melo to zastavit unikani oleje, coz se ovsem nejak zvlaste neprojevilo.Vzhledem k tomu ze nove gufero stoji 30-130kc na Ladu tak si myslim ze neni co resit...Nehlede na to ze pokud neni prisada v oleji, nemela by se do nej pridavat...chtel bych videt vyrobce aut, ktery si veme na triko hlasku ze to doporucuje...to je blbost, kazdej kdo o tom neco vi od toho zrazuje(i kdyz penize delaj divy)...V dnesni dobe je spousta aditivovanych oleju tak nevim proc do toho lit dalsi sr..ky :roll:

ty mas asi na mysli STP Engine Flush 450ml prípravok na prečistenie vnútorných častí motora, pretoze len toto sa predava v plechovke a to nema ucinok na znizenie spotreby oleja, iba to dokonale vycisti motor.

http://www.topspol.sk/top/topw.nsf/fpro ... omobilu&ok

Napsal: pát zář 08, 2006 10:52
od zeek
No co se mě týká tak v práci prodáváme MILITEC-1 je to celkem dost známá přísada, kterou si už dost zákazníků chválilo...kámoš to lil do fáčka a byl s tím maximálně spokojenej...tiší motor, líp šel do otáček a spotřeba taky super(po aplikaci)
Já to nalil taky do lady a taky maximální spokojenost.
Hlavní výhodou tohodle toho je to že to je na sintetický bázi, což znamená žádnej rozpuštěnej teflon a podobný sračky jen to zlepšuje kluznost a motoru ulehčuje studený starty.....tahle věc se spotřebovává a nezůstane na doživotí všude v motoru nalepená..
Já měl dobrý zkušenosti třeba i se studenejma sartama...nechápu proč ale minulej rok na jarním srazu když jsme tam všichni v kempu nahrábli auta, tak jsem byl jedinej kdo za sebou neměl kouřovou clonu z páry....nevím jak to ale byl to jeden z příjemných účinků...
Takže já můžu jen doporučit! :D

Napsal: pát zář 08, 2006 11:28
od Patrac
No jako já osobně s motorem nemá doslova problém. Šlape celkem solidně ( vzhledem k tomu kolik má najeto) Rozhodně nepočítám s tím že když to do auta naleješ že se motor samoopraví. Jestli někde teče olej pak je to kvůli těsnění .. Jde mi hlavně o zlepšení startování za chladnějšího podnebí aby netrpěl tolik motor a startér ( což tady několik lidí popisovalo jako zlepšení). Pokud mi to trochu zvedne tlaky nebo zlehlka "vytěsní vůle v motoru a motor se ztiší tak jen dobře.
A) z motoru mi olej neteče a než koupit něco za 500 a " bez práce " vytěsnit motor na 3-4 měsíce tak to raději koupím za 250 kč těsnění a motor utěsní " klasicky" je to spolehlivější a dle mého lepší
B) motor mi nečudí a oleje žere minimálně. /tvrdit že je nulová spotřeba je ptákovina něco si vezme ale osobně bych to viděl tak do 1/4L na 10 000 km což v porovnání s předchozím 1L / 1 000km je o hooodně lepčí.
Vzhledem k tomu, že poměr lidí co tu píšou že by to do auta nedali a těch co to dali ( dávají) a poznali či nepoznali rozdíl je větší. Asi to risknu a během příštího týdne navštívím onoho známého a změřím motor. posléze koupím Metaltec 1 a asi o víkendu bych to projel do UH a zpět v rámci návštěvy. Děj se vůle boží. Do výměny oleje mi chybí ještě cca 4 000km a tak to prostě risknu. Snad to motoru neublíží. Protože dělat to později už nemá smysl zima by přišla dřív než bych měl možnost udělat delší štreku naráz kde by byla možnost aplikace Metaltecu 1. a navíc aby se to do zimy akorát tak v motoru dobře " rozleželo". Takže držte palce a snad to bude O.k...
Pokud ne tak budu muset urychleně dát do kupy tu červenou vobludu co zahálí ve sklepě..

Napsal: pát zář 08, 2006 11:54
od Wolf
Jeste to zvaz, nekde jsem cetl, ze Metaltec 1 obsahuje chlor. Pokud je tomu skutecne tak, tak zvyseni mazacich schopnosti maziva neni adekvatni narustu agresivity na motor. W.

Napsal: pát zář 08, 2006 12:14
od Patrac
Wolf píše:Jeste to zvaz, nekde jsem cetl, ze Metaltec 1 obsahuje chlor. Pokud je tomu skutecne tak, tak zvyseni mazacich schopnosti maziva neni adekvatni narustu agresivity na motor. W.
Jo ale otázkou zní jestli mi to motor pokazí v řádu roku tak mi to až tak nevadí. Stejně tam je jako provizorium. Kdyby mi dupala ta 1600 co je doma ve sklepě tak to risknu udělám trojitý měření a tak.. jak jsem psal.
Metaltec už několik let používá Ctirad a max spokojenost.

Napsal: pát zář 08, 2006 13:01
od Wolf
Rok by mel byt bez problemu. Nektere pripravky opravdu mohou zvysit mazaci vlastnosti oleju, otazkou je, cim je tato vlastnost vykoupena, protoze kdyby tomu tak nebylo, predni vyrobci oleju by se popraly o to, aby prave ten jejich olej byl dal, nez konkurencni. A pokud vim, tak zadna predni uznavana firma nedoporucuje pridavani podobnych prostredku do svych vyrobku a ani je sama nevyrabi. Ale to je jenom muj nazor a respektuji i nazor opacny. Ja jsem zastancem pouziti kvalitnich oleju, maziv a paliv. W.

Napsal: pát zář 08, 2006 14:00
od M150
Patrac co si s tym mal ked to zralo liter na 1000 km?

Napsal: pát zář 08, 2006 17:12
od Dusan
co asi lager motor :D pripadne aj simeringy

Napsal: pát zář 08, 2006 18:33
od Šubi
Zdravim, na učnáku jsme tohle téma probírali s učitelem na automobily. Povídal, že do starších motorů by tohle nelil z důvodu, že to vlastně rozpouští karbon a usazeniny. Z toho důvodu hrozí ucpání mazacích kanálů a tim pádem zadření motoru. Doporučil před nalitím motor pročistit a pak nalejt. Jinak do novýho auta proč ne.

Napsal: sob zář 09, 2006 06:24
od Patrac
M150 píše:Patrac co si s tym mal ked to zralo liter na 1000 km?
No jednak byl motor už dost vychozený a neměl tlaky, takže část oleje se ztrácela kolem pístních kroužků. ale 95% z toho šlo kolem gufer ventilů. po přetěsnění ventilů mi motor prakticky přestal žrát olej a i s vyběhanejma pístama měl emise naprosto v pořádku.
Jinak co se týče čistoty mého motoru uvnitř tak si myslím že se nemá co uvolňovat. (skoro) neb motor patří možná k jednomu z nejčistějších. alespoň co jsem měl možnost porovnat s ostatníma při seřizování ventilů v Bechyni, trnavě atd.. Dostává pravidelně nový olej a to max po 10 000 km Texaco 15W 40 Api SJ/CL a před první aplikací u něj proběhla malá GO s kompletním propláchnutím a vyčištěním přípravkem zn. Sheron.

Napsal: sob zář 09, 2006 08:08
od Dusan
Do noveho auta..rozhodne by som nelial...hlavne ked jeden piest stoji 8tis. :D

Napsal: pon zář 11, 2006 10:10
od slavoj
Šubi píše:Zdravim, na učnáku jsme tohle téma probírali s učitelem na automobily. Povídal, že do starších motorů by tohle nelil z důvodu, že to vlastně rozpouští karbon a usazeniny. Z toho důvodu hrozí ucpání mazacích kanálů a tim pádem zadření motoru. Doporučil před nalitím motor pročistit a pak nalejt. Jinak do novýho auta proč ne.
no do noveho auta to asi nema zmysel davat :) podla mna su tie prostriedky vyrabane hlavne pre starsie auta.

Napsal: pon zář 11, 2006 12:38
od dmatej
Při velký spotřebě oleje jsem přidal STP [něco] a spotřeba oleje šla dolů z 1l na 1000 km na cca 0,25l na 1000 km.