Stránka 2 z 2

Napsal: stř kvě 30, 2007 10:36
od Marek
Pod vanu nedávej žádné těsnění, ale tmel na motory (pořádnou housenku aspoň 8 - 10 mm v průměru). To je jediný spolehlivý způsob, jak vanu utěsnit opravdu dokonale.
Těsnění předního víka a simering pod řemenicí je samozřejmostí (demontovat to jde i v autě, máš-li ovšem klíč č.38). Neškodilo by těsnění pod víkem ventilů, rozdělovačem, palivovým čerpadlem a víkem odvětrávání motoru.

Napsal: stř kvě 30, 2007 10:36
od Myso
hmmm, co sa tyka toho oleja, ked to mas takto rozstriekane tak to bude gufero...

na tu manipulaciu je tam dost zly priestor, urcite by si si pomohol keby isiel aspon chladic von...

Napsal: stř kvě 30, 2007 10:37
od Marek
Myso píše: urcite by si si pomohol keby isiel aspon chladic von...
Chladič určitě ven.

Napsal: stř kvě 30, 2007 10:42
od wlken
Jasně,s chladičem počítám,spíš mám na mysli jestli stáhnu řemenici v tak omezeném prostoru, v knížce píšou že jde těžko ven a je třeba velký stahovák..osobně si nedokážu představit žádný stahovák,který by se tam vešel..Fakt se mi kvůli tomu nechce do servisu nebo shánět jeřáb,abych mohl motor vyhodit ven jenom kvůli pitomému guferu a těsnění..

Napsal: stř kvě 30, 2007 10:44
od Vašátor
A mezi klíč č.38 a přední čelo narvat klín a vzpříčit ho tam tak, aby klíč nevyklouzával. Matice je většinou šíleně dotažená a nejde moc dobře povolit. Ovšem bude to chtít asi trochu zaimprovizovat, na matici je trn na roztáčecí kliku.

Řemenice by měla jít stáhnout rukou a nebo ji lehce zezadu poťukat kladívkem.

Napsal: stř kvě 30, 2007 10:49
od wlken
supr,dík! a ještě drobnost - stačí stranový klíč nebo musí být Gola?

Napsal: stř kvě 30, 2007 11:22
od Vašátor
Golu tam s největší pravděpodobností nedáš, kvůli tomu trnu na startovací kliku. Ale nezkoušel jsem to, možná by to šlo. Rozhodně by byla lepší než stranovej klíč.

Napsal: stř kvě 30, 2007 13:38
od Marek
Klíč č.38 je atyp. Doporučuju upravit klíč č.36. Kdybys ho potřeboval, mám ho doma (a mnozí zde jistě taky rádi půjčí............).

[ Komentář přidal: Luděk Musil: st květen 30, 2007 15:50 ]
Vsetín je ale (jak pro Třebíč, tak pro Brno - já už ho také mám a patřičně zahnutý :idea: ) trošku z ruky :( . L.

Napsal: stř kvě 30, 2007 22:32
od Pisty
Mne to islo povolit celkom v pohode hasakom. Ale kladivo je neodmyslitelnou pomockou na vsetky typi oprav na lade. Doporucujem zabrzdit rucnou a zaradit rychlost a sa to ani nepohne. 8) Odskusane niekolko krat.

Napsal: čtv kvě 31, 2007 08:02
od wlken
Marek píše:Klíč č.38 je atyp. Doporučuju upravit klíč č.36. Kdybys ho potřeboval, mám ho doma (a mnozí zde jistě taky rádi půjčí............).

[ Komentář přidal: Luděk Musil: st květen 30, 2007 15:50 ]
Vsetín je ale (jak pro Třebíč, tak pro Brno - já už ho také mám a patřičně zahnutý :idea: ) trošku z ruky :( . L.
Bývám v Brně poměrně často,dělám tam dálkově školu..:-) tak kdybysme se někdy domluvili,tak by to bylo super... :wink:

[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt květen 31, 2007 11:01 ]
V podstatě tedy není problém. Uložím ho do svého kufru. Ale musíš mi ho potom vrátit. L.

Napsal: pon pro 17, 2007 16:29
od chleba
jak to tu tak citam, reku idem si kupit ten merac tlakov, pobehal som cele mesto nikde to nemaju

Napsal: pon pro 17, 2007 18:27
od Vašátor
Stačí jakýkoliv měřič tlaku pneu minimálně do 14Bar. - čili kamionový :-). Pak na něj akorát musíš udělat gumový mezikus, aby to těsnilo.
Na starý tlakoměry pro měření tlaku v pneu se dal sehnat mezikus přímo od výrobce.

Napsal: pon pro 17, 2007 20:01
od Marek
Chlebo, nevím jak na Slovensku, ale já tady v Čechách koupím měřič kompresních tlaků na každém rohu !!!

Napsal: pon pro 17, 2007 20:07
od Marek
Myso píše:no pani poviem vam ze Pavlovi04 na jeho kombiku(1500) hulil motor viac ako radkoviMB :) totalna hmla, od volnobehu az po vysoke otacky, a ked som mu meral tlaky tak vsade cca 12, ale po kazdom merani som si musel utierat merak od oleja...
Tomuhle rád věřím. Když jsem před deseti lety koupil "starou dámu", motor žral litr a půl až dva litry oleje na tisíc kilometrů, a to i po výměně simeringů na ventilech. Za mnou nebylo vidět - namodralý hustý dým. Po rozebrání motoru jsme zjistili, že vůle mezi stěnami válců a písty je vyšší než 0,25 mm !!!!! (a blok šel automaticky až na druhý výbrus, protože na prvý se nevešel).
Ale kompresní tlaky před opravou měl daleko přes 12 Bar (a lítal jako vítr).

Napsal: pon pro 17, 2007 22:20
od chleba
Marek píše:Chlebo, nevím jak na Slovensku, ale já tady v Čechách koupím měřič kompresních tlaků na každém rohu !!!
si myslis ze ta klamem ci co? nehovorim ze sa to neda zohnat, mavaju to ale akurat jak to chcem ja tak nemaju, jedine objednat, mozno vyrobim uvidim jaka bude situacia