Stránka 2 z 4

Napsal: úte dub 26, 2005 21:13
od Pool
Dusan píše:Ja som dal vyvariť ten usek v ktorom sa to pohybuje a potom obrusil na požadovany rozmer original bolo 9mm daval som 6,6mm.
Akurat ta časť je nejako kalena alebo čo tak neviem ako dlho to vydrži poč to tam vždy lieta hore dole :D
Takže se Ti regulace zastaví v určitém bodě resp. předstih se zasekne na určitém stupni..? To není špatný nápad. Ale kolik s tím vytočíš? Nejsi omezen nějakou hranicí otáček?

Napsal: úte dub 26, 2005 21:20
od Marek
Lepší je udělat to naopak - na čep, který běhá v okénku určujícím velikost regulace, nalisovat kousek slabostěnné trubičky. Tím se zvětší průměr čepu a tudíž zkrátí regulační pásmo.

To Pool: každá regulace předstihu se "zasekne". Pokud si myslíš, že předstih roste s otáčkami do nekonečna, tak si to nemysli. Standardní rozdělovač má maximum regulace 31* předstihu při 4800 rpm, dále se předstih nezvyšuje (spíš naopak).
A jen pro Tvou informaci - na standardním motoru jsem pouhou úpravou regulace (z původních 31* na 24*) docílil toho, že mašina mi z nuly na stovku šla o 3,5 sekundy rychleji a co se týká otáček - nevím, zda Ti rychlost 150 km/h na trojku připadá dostačující počet otáček??? (cca 7650 rpm).

Napsal: úte dub 26, 2005 21:32
od Marek
Při úpravě regulace předstihu nelze pouze zkrátit regulátor nějakou zábranou (ať už je to trubička nebo zmenšení okénka), musejí se odladit i pružinky regulátoru, bez toho to nejde. Pokud se totiž pružinky neupraví, nastane to, co nabízíš - že regulace bude sice kratší, ovšem její konec bude v relativně nízkých otáčkách dejme tomu 3000 rpm, a to není řešení.

V současné době mám v rozdělovači regulaci 18*, ovšem při 5500 rpm (a to je rachot!!!).

Napsal: stř dub 27, 2005 06:43
od Patrac
Dusan píše:Ja som dal vyvariť ten usek v ktorom sa to pohybuje a potom obrusil na požadovany rozmer original bolo 9mm daval som 6,6mm.
Akurat ta časť je nejako kalena alebo čo tak neviem ako dlho to vydrži poč to tam vždy lieta hore dole :D
No i toto je asi řešení. Ale nevím nevím.Teda moc tomu sice nerozumím ale neměly by se spíš měnit pružinky popřípadě odbrušovat závaží??? Vždyť pokud to dobře chápu tak závaží chodí v těch drážkách a tím upravuje předstih. Naopak pružiky zabraňují okamžitému vytažení kladívek ihned po nastartování. Když to zavaříš.. tak stejně dojde k tomu že jen zkrátíš délku regulace ale nepomůžeš tomu aby se zvyšováním otáček narůstal předstih pomaleji. Od ( dejme tomu) 1800 ot už budeš mít předstih pořád stejný, protože závažíčka už budou na dorazu a přitom by buď měly být třeba ještě kus před dorazem ( menší závaží, silnější perka) a naopak při vysokejch otáčkách my měl předstih jít ještě o kousek dál ale už nebude mít kam... Nebo je moje úvaha selským rozumem mylná??? Marku??? :idea:

Napsal: stř dub 27, 2005 09:08
od Myso
Marek píše:Při úpravě regulace předstihu nelze pouze zkrátit regulátor nějakou zábranou (ať už je to trubička nebo zmenšení okénka), musejí se odladit i pružinky regulátoru, bez toho to nejde. Pokud se totiž pružinky neupraví, nastane to, co nabízíš - že regulace bude sice kratší, ovšem její konec bude v relativně nízkých otáčkách dejme tomu 3000 rpm, a to není řešení.

V současné době mám v rozdělovači regulaci 18*, ovšem při 5500 rpm (a to je rachot!!!).
rozdelovac mam paradne skrateny, posnazim sa a update-ujem moju stranku, budu fotky, len si objednavam u mareka zostelovanie pruzin.motor krasne toci az do 5000otacok, ale dalej nie.zakladny predstih 7 stupnov(pred mojim stelovanim bol 5 a auto nechcelo ist cez 4500 otacok a strasne pritom kricalo...az sa mi chcelo zahodit madarsky vyfuck do pola, teraz je to fajn)

Napsal: stř dub 27, 2005 14:41
od Pool
Já v tom mám pořád nejasno.. :cry: U starého rozdělovače je to jasné, tam je pouze odstředivý regulátor. Ale jak je to u rozdělovačů s podtlakem? To jako část předstihu zajišťuje odstředivka a část podtlak? Půl na půl?

Napsal: stř dub 27, 2005 20:15
od Marek
Pool píše:Já v tom mám pořád nejasno.. :cry: U starého rozdělovače je to jasné, tam je pouze odstředivý regulátor. Ale jak je to u rozdělovačů s podtlakem? To jako část předstihu zajišťuje odstředivka a část podtlak? Půl na půl?
Za prvé - u upravených motorů se musí podtlaková regulace předstihu odpojit a nepoužívat!!! Je pro funkci motoru nežádoucí a škodí.

Za druhé - pleteš dva na sobě nezávislé systémy dohromady. Dávej pozor:
Odstředivá regulace předstihu je základní regulací motoru a pracuje v závislosti na otáčkách motoru. Čím vyšší otáčky motoru, tím vyšší předstih (až do určité meze). Odstředivá regulace předstihu zajišťuje předstih pro motor v maximálním zatížení, tedy v plném výkonu.
Podtlaková regulace předstihu je regulací pomocnou. Její funkce závisí na poloze pedálu plynu potažmo na velikosti podtlaku nad klapkou I. komory karburátoru. Při volnoběhu podtlaková regulace nepracuje, podtlak nad klapkou je nulový (klapka je uzavřená). Při plném výkonu, kdy je v prostoru karburátoru velmi malý podtlak, rovněž nepracuje. Podtlaková regulace pracuje pouze a jedině při mírném sešlápnutí plynového pedálu, a navíc pouze v nízkých a malých otáčkách motoru, kdy v prostoru difuzoru I. stupně karburátoru je velký podtlak.

Prostě a jednoduše: Podtlaková regulace je tam pouze z důvodu efektivnějšího využití paliva při malé záteži motoru, tzv. ekonomické jízdě. Jinak nefunguje (teoreticky - praxe je bohužel trochu jiná). Pokud podtlakovou regulaci odpojíš, nezpozoruješ vůbec žádnou negativní změnu chování motoru, je totiž z hlediska jízdy absolutně nepotřebná. Pouze snižuje emise při "piánko" jízdě, nic víc, nic míň.

Jezdím s odpojenou podtlakovou regulací celé roky, i když jsem měl standardní motor, a není problém.

Napsal: pát dub 29, 2005 14:09
od Pool
Marku díky! Už se v tom trochu orijentuji. Čili je to tak, že při sešlápnutí plynu vnikne do komory vetší množství paliva a to je dík podtlaku momentálně zapáleno s větším předstihem, aby došlo k delšímu prohoření - lepšímu využití směsi.. je to tak nějak? :wink:
Jinak kdybych to náhodou někdy zkoušel, upravit tu odstředivku, jak na to? Nestačilo by třeba zakrátit originální pružiny? Pochybuji, že dá běžně sehnat různá síla pružin, to snad jedině vysledovat a vybrat z jiného auta.. :?

Napsal: pát dub 29, 2005 14:35
od Pool
Marek píše:a co se týká otáček - nevím, zda Ti rychlost 150 km/h na trojku připadá dostačující počet otáček??? (cca 7650 rpm).
K těm otáčkám ještě.. pouštěl jsem si jakési video, kde jede Luděk na 2q 90-100 km/h a otáčkoměr mohl být taky někde na 7500 ot/min :shock: Kolik bylo vytočeno na 3q už nevím. Ale z toho jsem byl taky celkem paf. Kdyby to viděl Tůma, tak by se zděsil. :) V knize píše o vyvarování se jakéhokoliv přetáčení motoru ke hranici 8000 ot/min a to měl namysli zřejmě jenom vytáčení na neutral :)
Ale Tobě to vadit nemusí, když máš odladěnej motor. Tuším, že jsi někde psal o odlehčených pístech apod.

Napsal: pát dub 29, 2005 20:56
od Marek
Pool píše:Marku díky! Už se v tom trochu orijentuji. Čili je to tak, že při sešlápnutí plynu vnikne do komory vetší množství paliva a to je dík podtlaku momentálně zapáleno s větším předstihem, aby došlo k delšímu prohoření - lepšímu využití směsi.. je to tak nějak? :wink:
Jinak kdybych to náhodou někdy zkoušel, upravit tu odstředivku, jak na to? Nestačilo by třeba zakrátit originální pružiny? Pochybuji, že dá běžně sehnat různá síla pružin, to snad jedině vysledovat a vybrat z jiného auta.. :?
Orientuješ se v tom, to je pravda, ovšem zcela mylně!!! :lol:

Podtlaková regulace předstihu začne pracovat naopak při chudé směsi, protože ta hoří nesrovnatelně pomaleji. Uvědom si základní principy karburátoru: při mírném sešlápnutí plynu se klapka mírně pootevře. Tím skrz ní projde malé množství paliva, ovšem podtlak v prostoru nad klapkou je obrovský (podobně jako přiškrcená zahradní hadice). Tedy plníme motor chudší směsí (ekonomická jízda po městě), ale velký podtlak nad klapkou způsobí funkčnost podtlakové regulace předstihu. V okamžiku, kdy prudce přišlápnu plyn, silně obohatím směs a současně mi klesne podtlak nad klapkou, čímž podtlakovou regulaci vyřadím z činnosti (je to potřeba z důvodu, že obohacená směs hoří naopak velmi rychle a tudíž ji zapaluje pouze předstih zajištěný odstředivou regulací).

Co teď - už to konečně chápeš??? :lol: :lol: :lol:

Do úprav rozdělovače se sám nepouštěj, víc poděláš než upravíš. Rád bych to s Tebou konzultoval osobně (nejen proto jsem chtěl, abys dorazil na sraz).

Napsal: pát dub 29, 2005 21:54
od Pool
Marek píše:Co teď - už to konečně chápeš??? :lol: :lol: :lol:
Teď už dokonale. Odpojením se tedy mírně (neznatelně) zhorší výkon při "lechtání" motoru. A tedy i emise vzrostou, protože palivo nestihne shořet. Zejtra si to ještě půjdu osahat v praxi. Hlavně zkontrolovat, jestli mi to vůbec funguje :wink:
Marek píše:Do úprav rozdělovače se sám nepouštěj, víc poděláš než upravíš.
Ááále, vždyť to moje auto je stejně pokusnej králík :)

Napsal: pát dub 29, 2005 22:22
od Marek
Pool píše:Teď už dokonale. Odpojením se tedy mírně (neznatelně) zhorší výkon při "lechtání" motoru. A tedy i emise vzrostou, protože palivo nestihne shořet. Zejtra si to ještě půjdu osahat v praxi. Hlavně zkontrolovat, jestli mi to vůbec funguje :wink:
Přesně tak. Vyřazením podtlakové regulace předstihu se prakticky nic nezmění (k horšímu). Ono totiž v praxi to funguje malinko jinak než na papíře (ostatně jako všechno). Teoreticky Ti podtlaková regulace vždy zapne při velkém podtlaku nad klapkou I. stupně karburátoru (tedy při ekonomické jízdě), ovšem ne vždy vypne při prudkém otevření klapky tedy snížení podtlaku (a to je průser!!!). Časem se totiž rozdělovač "opotřebuje", stejně tak i motor a dochází k tomu, že podtlaková regulace předstihu je v mnoha případech v činnosti i když pracovat NESMÍ. To z dlouhodobějšího hlediska poškozuje motor, snižuje výkonové parametry motoru, zejména zrychlení a maximální dosažitelné otáčky motoru v zátěži.

Napsal: pát dub 29, 2005 23:59
od Pool
Já se eště ráno mrknu, v kterých místech je snímán ten podtlak. Z paměti to nevím. Musí to být asi někde tesně nad klapkou. Jinak dík za osvětu!

Napsal: úte kvě 03, 2005 13:40
od Myso
Pato píše:
Pool píše:K těm otáčkám ještě.. pouštěl jsem si jakési video, kde jede Luděk na 2q 90-100 km/h a otáčkoměr mohl být taky někde na 7500 ot/min
Ludek ma 1,7i (myslim) a tam uz nehrozi "pretocenie" rozdelovaca alebo "zblbnutie" zapalovania kedy iskra beha kedy chce (najvacsi problem pri mechanickom zapalovani)
Podla http://lada.svuba.sk/Elektronika.doc pri 6500 otackach vypina elektronika vstrekovanie. Ale je to popis na Nivu takze pri 21073 to celkom tak byt nemusi. Ja tiez obcas "vypalujem sviecky" cca 100km/h na 2q a motoru to nerobi problem.
Na starej lentilke (2101/1983) po "vyladeni" motora metodou pokus-omyl isla dvojka tak do cca 80, ale to uz bolo citit...
takze to bolo este na starom ludkovom aute 2103 s 1500vkou po GO, a par promile k tomu urcite a hned bol odvaznejsi...a lepsie to islo do otacok...ja som v trnave urobil skoro 110 na 2ku a skoro 140 na 3ku(potom uz koncila cesta...).4ku som tam nemal...

Napsal: sob kvě 07, 2005 15:46
od Dusan
V A radiu 07/2003 je schema pre ele. zapal. s riadenim predstihu pre motocykle.

Bolo by zaujimave ak by sa dalo použiť pre ladu. Ono totiš sa da meniť predstih programovo. Ak by sa dalo dostať na brzdu tak by to bola krasa.
Vyladeny predstih velke +