Pool píše:Já v tom mám pořád nejasno..
U starého rozdělovače je to jasné, tam je pouze odstředivý regulátor. Ale jak je to u rozdělovačů s podtlakem? To jako část předstihu zajišťuje odstředivka a část podtlak? Půl na půl?
Za prvé - u upravených motorů se musí podtlaková regulace předstihu odpojit a nepoužívat!!! Je pro funkci motoru nežádoucí a škodí.
Za druhé - pleteš dva na sobě nezávislé systémy dohromady. Dávej pozor:
Odstředivá regulace předstihu je základní regulací motoru a pracuje v závislosti na otáčkách motoru. Čím vyšší otáčky motoru, tím vyšší předstih (až do určité meze). Odstředivá regulace předstihu zajišťuje předstih pro motor v maximálním zatížení, tedy v plném výkonu.
Podtlaková regulace předstihu je regulací pomocnou. Její funkce závisí na poloze pedálu plynu potažmo na velikosti podtlaku nad klapkou I. komory karburátoru. Při volnoběhu podtlaková regulace nepracuje, podtlak nad klapkou je nulový (klapka je uzavřená). Při plném výkonu, kdy je v prostoru karburátoru velmi malý podtlak, rovněž nepracuje. Podtlaková regulace pracuje pouze a jedině při mírném sešlápnutí plynového pedálu, a navíc pouze v nízkých a malých otáčkách motoru, kdy v prostoru difuzoru I. stupně karburátoru je velký podtlak.
Prostě a jednoduše: Podtlaková regulace je tam pouze z důvodu efektivnějšího využití paliva při malé záteži motoru, tzv. ekonomické jízdě. Jinak nefunguje (teoreticky - praxe je bohužel trochu jiná). Pokud podtlakovou regulaci odpojíš, nezpozoruješ vůbec žádnou negativní změnu chování motoru, je totiž z hlediska jízdy absolutně nepotřebná. Pouze snižuje emise při "piánko" jízdě, nic víc, nic míň.
Jezdím s odpojenou podtlakovou regulací celé roky, i když jsem měl standardní motor, a není problém.