Majitelia TZ,hmotnost privesu? piste z TP
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10606
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1520
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Co jde, tahám v kufu, i svazek pletiva, stačí ho podložit prknem a ještě s ním předjíždím ve 120 km/hodJiri píše:2111 1,5 8v motor a 500/1000
jednou jsem za tim tahnul cca 600kg, nebrzdeny prives a pripadal jsem si ze to auto nema zadny brzdy


Dodge Avenger 2.0 VVT
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11052
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Je pravdou, že to nikdo neváží, ale byl jsem svědkem jak vozík plný plovoucí podlahy zaskočil na světlech řidiče natolik, že se podíval do kufru vozidla jedoucího před ním.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
1, jedna vec je tahat "povoleny" vozik a pretazit ho, najhorsie sa moze stat ze ta zvazia ak maju vahu a zaplatis pokutu a pokracujes.
2, ine je ked tahas prives nepovoleny, t.zn. napr. keby som moj 500 kg karavan tahal za feliciou, ktora moze "papierovo" len 400 kilovy, tak ma nemusi ani vazit, staci pozret do papierov v ktorych to vsetko je uvedene a nemusi ani vazit, pokuta ma neminie a samozrejme pridem o licenciu...+ dalsie sankcie.
tato druha alternativa je pravdepodobnejsia, nakolko u nas som sa malokedy stretol s cestnou vahou, aj to vazili len nakladaky. Samozrejme aj nasledky a sankcie su v druhom pripade tvrdsie...............
2, ine je ked tahas prives nepovoleny, t.zn. napr. keby som moj 500 kg karavan tahal za feliciou, ktora moze "papierovo" len 400 kilovy, tak ma nemusi ani vazit, staci pozret do papierov v ktorych to vsetko je uvedene a nemusi ani vazit, pokuta ma neminie a samozrejme pridem o licenciu...+ dalsie sankcie.
tato druha alternativa je pravdepodobnejsia, nakolko u nas som sa malokedy stretol s cestnou vahou, aj to vazili len nakladaky. Samozrejme aj nasledky a sankcie su v druhom pripade tvrdsie...............
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
no je to zajimavy, ja mel v nemeckym technicaku napsano brzdeny/nebrzdeny tusim 700/1200kg, coz mne docela prekvapilo. Ptal sem se na to kamarada co mi to prepisoval a prej maj proste jine hodnoty, ze se s tim neda nic delat.Ale stve mne to bo kdyz v Nemecku by to mohlo jezdit i se 12metrakama tak proc ne u nas?!Kdyz sem tahal kompresor kterej mel 950kg tak sem nemel sebemensi problemy, auto jelo v pohode a brzdilo lip jak samotny diky najezdove brzde...
Este ke ztrate velkeho TP, u nas v CR zatim neni problem s vystavenim noveho, ja zrovna tohle resim bo sem chtel na STK a nejak sem nenasel velkej TP...uz je teda udelanej jen si pro nej zajet...stoji to 100kc...
Este ke ztrate velkeho TP, u nas v CR zatim neni problem s vystavenim noveho, ja zrovna tohle resim bo sem chtel na STK a nejak sem nenasel velkej TP...uz je teda udelanej jen si pro nej zajet...stoji to 100kc...
no v evrope dnes plati to, ze hmotnost soupravy s brzdenym privesem je dana maximalni stoupavosti tehle soupravy a pri tom nesmi byt prekrocen jeste nejaky limit.
Co se tyce mas hmota privesu bez brzd... nevim byvala to tak polovicka pohotovostni hmotnosti tazneho vozidla. Proste pokud to ma brzy naloz si tolik co uvezes do 12% stoupani....
uprimne receno kdyz je prives tezsi nez auto tak to neni nic prijemneho protoze se muze stat ze do zatacky te prives pretahne a donuti auto do smyku, stejne tak tereni nerovnosti dokazou rozhoupat celou soupravu auto je pak v pozici kusu hadru na klacku
))
Co se tyce mas hmota privesu bez brzd... nevim byvala to tak polovicka pohotovostni hmotnosti tazneho vozidla. Proste pokud to ma brzy naloz si tolik co uvezes do 12% stoupani....
uprimne receno kdyz je prives tezsi nez auto tak to neni nic prijemneho protoze se muze stat ze do zatacky te prives pretahne a donuti auto do smyku, stejne tak tereni nerovnosti dokazou rozhoupat celou soupravu auto je pak v pozici kusu hadru na klacku

-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
jo tak to bude potom duvod proc tam byly takove divoke hodnoty...Jiri píše:no v evrope dnes plati to, ze hmotnost soupravy s brzdenym privesem je dana maximalni stoupavosti tehle soupravy a pri tom nesmi byt prekrocen jeste nejaky limit.
No jinak je fakt ze do zatacky by to asi nebylo nic moc, ale na druhou stranu s privesem muzes max 80km/h coz je v pohode.Navic s brzdenym privesem sem si poprve malem rozbil snupak...a to sem to jen zkousel jak to brzdi...