Stránka 2 z 3
Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu
Napsal: sob kvě 25, 2024 14:45
od Lechanoa
Taky jsem si říkal, ale co když tím mým neodborným mazacím zásahem jsem načal i ty další? A jak to bývá zvykem, posesouvá se to v zimě, kdy se mi pod auto moc nechce
Fakt je, že výměna bude asi zasejc rasovina v těch mých venkovních podmínkách...mrknu na to jak zas přestane pršet, Bo se žene hřmění a uvidím...možná budu opravdu rád, že po zaslání vyměním alespoň ten jeden...
Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu
Napsal: ned kvě 26, 2024 17:04
od Henry
Zozen si mazaci lis, pripoj na maznicu a vytlac tu A00 novym mazacim tukom. Menit dobre krize je nezmysel.
Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu
Napsal: ned kvě 26, 2024 18:09
od Jarda_NIVA1.7
2 Henry:
ja bych to napred zkusil tou strikackou - vytahnout to podtlakem... a az potom, jak pises, jinak ja mam takove plastove maznice
https://www.hennlich.cz/cema-tech/za-31111/ a docela funguji, v jednom mam loziskovou vazelinu a v druhem grafitku, v pakovym mam A00 na mazani svislaku u skodovek
Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu
Napsal: pon kvě 27, 2024 06:43
od Dusan
Mazaci lis stoji kolo 7E plus hadicka 5E, a mas to na krize aj drazkovanie.
Idealne mat na demontaz kruzov sverak. Predtym ako sa do yoho pustis aspon 5 dni kazdy den lrestrekaj WD, krize v ulozeni, idealne vybrat segergy a vyskrabat birdel z drazok. Aby to rozmoklo. A velmi do toho nebus kladivom lebo ohnes to.
Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu
Napsal: pon kvě 27, 2024 09:08
od Lechanoa
Tu mazací potvůrku mám-dekalamitku, akorát ten výstup nepasuje na mazničky-je moc velký. Díval jsem se naYT a tam to chlapíci řešili nějakým nástavcem, tak to zkusím promyslet a udělat. Jinak to dražkovaní jsem mazal odšroubováním mazničky a stříkačkou...někudy to pak vytékalo ven, asi je někde v trubce dírka...
Kříže jsem objednal 4ks, pokud se mi nepodaří namazat ty snad fungující, tak je asi vyměním všechny... ještě uvidím...Jinak díky všem za rady, zatím čekám, až dojdou ty kříže a večer posprejuji ty staré kříže, ať "změknou"...
Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu
Napsal: úte kvě 28, 2024 11:06
od Jarda_NIVA1.7
2 Lechanoa:
vidis, ja u toho na krize kousek koncovky ubrusoval, zbyla tam papirova stena, ale funguje, na posuvniky, tam neni problem, to musis mit jinou koncovku...
2 Dusan:
jeden lis mit na oboje? ze by menil vazelinu? to uz lepsi dva...
Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu
Napsal: úte kvě 28, 2024 11:12
od Dusan
Pouzi kriz co ma maznicu z boku a nemusi nic riesit. A vazelina staci jedna pre krize, to na drazkovanie postaci.
Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu
Napsal: pát kvě 31, 2024 16:39
od Lechanoa
Tak jsem vyměnil ty kříže na zadním kardanu, první byl vcelku porod, musel jsem použit i brusku na rozřezání. Při nasazování kříže jsem neumětelsky vysypal jehličky-válečky, tak jsem je musel najít, vysbírat, očistit, dát dovnitř, zaplacnout trochou vazelíny a při nasazování a zaklepavani si dávat pozor.
Druhý kříž jsem už vyndal i nasadil nový vpohodě.
Mňo, a tak jsem hezky, nadšeně upevnil zadní kardan na přídavnou a zadní rozvodovkuba nastartoval. Jenže ouha; při ubrání plynu sice auto škublo o mnoho, mnoho méně, ale i tak trochu škublo a navíc značné hučení při zařazené rychlosti nepřestalo... Zkrátím to: přišel jsem na to, že ten unašeč z přídavné př.na zadní kardan je zřejmě přidřený. Když jsem jej rukou otáčel, tak v jednom místě drhl a navíc se přídavná v tom místě, během krátké doby vcelku zahřála...Tak jsem sundal přídavnou př.(samozřejmě jsem si před tím nepovolil tu velkou matku, co ten unašeč drží) oddělal kryt a to ložisko, co je v tom krytu je zřejmě špatné, neboť se dá tou osou mírně hýbat a v jednom místě jako by zadrhává...
Mňo, jelikož to dělám téměř v poli a nemám ani svěrák, tak musí počkat, až mne kolega odveze ke svěráku, abych povolil velkou maticí a vytáhl to ložisko a zjistil, jestli je to užší, nebo širší ložisko (dle roku výroby)...pak jej objednám a uvidím, jestli to hučení bylo tím...no, co už...
Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu
Napsal: pát kvě 31, 2024 17:20
od Jarda_NIVA1.7
2 Lechanoa:
Todle lozisko jsem kdysi taky podezrival, tak jsem dal dvourade, delal jsem to na aute a nic se nezmenilo. Prvne bych mrknul na magnet, jestli se tam neco nedeje. Pridavka se mi nejvic hrala, kdyz jsem mel vpredu diferak 4.1 a vzadu 3.9
. Motor a pridavka jsou pry na nive dve nejspolehlivejsi veci, ikdyz jsem cetl, ze pridavka nema rada hlavne dalnicni provoz, proto v nich mam prisadu LM.
Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu
Napsal: sob čer 01, 2024 13:15
od Lechanoa
- Na magnetu je čisto. V poslední době, cca 2měsíce jsem olej měnil dvakrát. Prvně, když jsem zjišťoval proč mi to za studena špatně řadí-postupně jsem zjistil, že je to ložiskem spojky...
- Podle zahřívání té přídavky bych řekl, že to bude asi to ložisko...zahřívalo se to jen dole, kousek od hrany...
Jen mne to pořád máte, že to všechno fungovalo, do té doby, než jsem to rozdělal...a to to auto mám víc jak 8let...moc nenajezdím, za tu dobu cca 30tis.Km...
A to ještě, když jsem dělal kříže na kardanech, tak kolemjdoucí soused mne upozornil, že ty kardany jsou špatně poskládané. Ty pevné vidlice na koncích (kam se davá kříž), byly pootočené o 90° vůči sobě...
Jinak bych měl prosím otázku:
Když budu čekat na ložisko, rád bych promazal ložiska předních kol...má cenu to rozdělávat a preventivně promáznout?
Díky za čas i odpověď.
Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu
Napsal: sob čer 01, 2024 20:36
od Henry
Nema. Univerzalna rada pre Nivu aj vsetky stare auta: do nicoho "preventivne" nebabrat, pokym to nie je vyslovene nutne! Dnesne nahradne diely neposkytuju ziadny "upgrade" oproti povodnym dielom castokrat aj v horsom stave, jedine ak je povodny diel uz definitivne nefunkcny. "Prevenciou" dosiahnes akurat to, ze sa ti pri demontazi/rozborke jednej veci rozsypu este 3 dalsie naokolo a nakoniec to dopadne ako v tejto teme, akurat tu spojku si riesit musel, takze sa tomu nedalo vyhnut..
Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu
Napsal: sob čer 01, 2024 21:36
od Jarda_NIVA1.7
2 Lechanoa:
U prednich lozisek bych se schodl s Henrym, preventivne radeji nesahat... kuzeliky musis nechat volnejsi, protoze se vule vymezuje teplotou, mohlbys to trochu vic dotahnout a tim by se zbytecne zkracovala zivotnost. Muzes zkusit vzit za kolo, jestli tam neni velka vule, porovnat s druhou stranou, vule tam byt musi, ale ne velika, jak se zacne zvetsovat, tak to musis dotahnout (sice stale vulicku budes nechavat) ale lozisko uz dlouho nevydrzi. Ja daval ZKL-KFL a prave uz mam taky jedno na odchodu po asi 70tis.km, ale mozna se tam neco dostalo pri brodeni. Najdu odkaz, jak to konci. Kontrola serizeni a domazani kuzeliku byla u favorita po 10tis.km a u feldy uz to uplne vypustili
, kdyz je tam kvalitni vazelina, ktera nevysycha, tak to da 200tis.km.
Menit 2x olej je celkem zbytecne, pokud to byl napoprve ten spravny. V diferakach mas doufam spravny - hlavne hypoidni olej?
odkaz:
download/file.php?id=36136&mode=view stalo me to kotouc i desky, ale dojel jsem s tim z Madarska.
Ja mam letos v planu projet jeste starou dlouhou Rumunsko, hory krizem krazem, nejdrsnejsi rumunske horske "silnice" atd. Bude to takova rozlucka s ni, protoze 3 nivy je na me bohuzel uz trochu moc.
No a jak pise Henry, dnesni dily fakt tragedie, treba preventivne menit gumove dily je blbost, ty dnesni tyri snad 10x rychleji. Ted delam zadni napravu na MTX, 29 let stare hadicky bez znamek tyreni, jen orezle kovani, u octy se mi rozpadly po 20 letech, dal jsem TRW, ze se chlubili nerez kovanim, ale te gume tezko asi verit, no a u toho MTX jsem predni dal preventivne 2014 a ted jsou zas na vymenu - styrele, pritom kovani ma jeste leskly zinek.
p.s. nevite nekdo, kde sehnat kvalitni gufera na zadni napravu, porad mi tece olej do brzd, mam tam origo (daval jsem nove jeste ze Solexu) a k nim jeste jsem nacpal takova uzka a stejne to protece
, povrch hridele je pekny, ani drazka nebyla vyjeta.
Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu
Napsal: ned čer 02, 2024 16:36
od Lechanoa
Vůle na obou kolech tam jsou na jednom větší, na druhém menší. Tam kde je menší vůle, se před cca třemi roky dělal homokineticky kloub. V zimě na STK mi servisak řekl, že mi strašně hučí ložiska na předních kolech..., fakt je, že od té doby, co ten homokloub dělali, tak auto začalo hučet...a sjíždí se mi obje přední pneu-venky. Mírně, ale sjíždí... Čepy jsou dobré, vždy po STK se na ně ptám, jestli je mám vyměnit... Tak nevím, vyměnit, nebo jen mírně dotáhnout, ty ložiska předních kol?
3xNiva, to už je na medaili:)
Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu
Napsal: ned čer 02, 2024 18:02
od Jarda_NIVA1.7
2 Lechanoa:
U skodovek se uvadi, ze dotahujes lozisko, az neni citit vule (dotahnout s citem, ne dorvat) a potom o 1/4 otacky povolis a zajistis zavlackou. Me tam pak prisla ta vule moc velka, tak jsem povoloval o trochu min (proste aby byl citit nejakej malej hrk), kdyz jsem s tim laboroval kdysi u nivy, tak mi to vychazelo povolit asi o 1/8 otacky a zajistit matici. Osobne bych napred zkusil seridit to s tou vetsi vuli a potom porovnat s druhym kolem a dyztak na to druhe radeji nesahat.
Homokloub si delej sam, ne? to ja mel uz tak na hodku... naposled jsem to mel rozdelane u te moji nejnovejsi 2013 kvuli ABS nekdy pred Vanocema, to spojku jsem delal 16 hodin
.
Sjizdeni - zkus schvalne zmerit jen metrem sbihavost, ono kolikrat kdyz dostane ranu, tak se to dokaze rozhodit, po skoku na sahare jsem tam mel jednou okolo 2 cm.
Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu
Napsal: ned čer 02, 2024 19:29
od Lechanoa
Ty kola zkusím, jak píšeš. (Ránu to žádnou nedostalo, jezdím s tím jak řidič slečny Dejsy a do terénu vůbec, není kde a není proč).. Ale štve mne to hučení, bo od 40-91km/h se v autě nedá téměř mluvit, musí se řvát, aby člověk slyšel...
Homokloub se mi vysypal a měl jsem tehdy ještě strach se do toho pouštět...pak mne přestalo bavit platit servisu nehorázné tisíce s tím, že po opravě to auto bylo ještě pokaženější, než před opravou. Začal jsem vyměnou gufera na zadním kole, protože protékalo....bohužel protéká pořád, ale méně. Do brzd mi to nejde, tak to neřeším. Pročistil jsem ten ufukovač tlaku na zadní rozvodovce a zlepšilo se to, ale pořád to mírně teče.Pak jsem měnil pružiny s těmi gumami a miskami,tlumiče, výfuk, olejové čerpadlo, brzdové obložení vzadu i prasátko, přední destičky, topení, nějaké přepínače světel a ventilátoru, stabilizační tyč řízeni, ty spojovací kosti, Pořád to rezne, tak každý rok ty místa přebrousím a natřu. Tento rok jsem si už mamíchal suřík s fermeží a zatím to reznout na těch místech nezačalo, tak třeba úspěch... Dále takové ty běžné věci, jako víčka chladiče, zámky u dveří, otvírání zavazadlového prostoru, zpětná zrcátka, rohy nárazníků a tkpod. No a teď jsem postoupil o level výš a pustil jsem se do spojky, kardanů, a další věci se jistě ještě vyskytnou...Toto auto je pro mne spíše takový koníček-srdeční záležitost, kdy bych jej chtěl mít v pořádku, kdyby náhodou něco, tak můžu s ním i do terénu. Jiné auto nemám a ani nepotřebuji. Nemám potřebu nikam daleko jezdit, není proč, příroda je krásná i tady a lidi-volové jsou i jinde
Fakt je, že takový puťák v terénu musí být moc fajn věc...