Osobně bych viděl ve Vestě SW Cross raději 1.8 než 1.6 Přeci jen je to auto těžší a 1.8 si s ním poradí snáze
1.6 a budu se opakovat: .. sice není na ostudu, ale pokud chce člověk svižnou jízdu v kopcovitém terénu musí motor 1.6 tzv."ždímnout". U sedanu bych se 1.6 vůbec nebál, tam myslím to je v pohodě (jednak je lehčí a páka přes 15" nebo 16" kola je taky o něco málo menší než u 17"). V 1.8 jsem nejel, tak nedokážu porovnat
Nicméně předpokládám, že motor 1.8 pokud plní E6d-Temp, tak bude také přiškrcen a bude na tom obdobě jako 1.6. Myslím tím v porovnání s 1.8 ze starších ročníků aut - bude se zdát lenivější. Stejně jako u 1.6 lze provést úpravu, aby se mu lépe dýchalo, tak půjde tu samou úpravu provést i s 1.8
Otázkou je jaký je cenový rozdíl mezi 1.6 a 1.8 v případě, že tyto obě motorizace jsou homologovány "individuálně"
Ten rozdíl by nemusel být už nijak velký. Pokud by byl cca 40-50tis.czk, tak by to dle mě šlo, ale i tak se už člověk bude blížit Sportce
Ovšem je mi jasné, že mezi Vestami Sport a SW Cross je přeci jen rozdíl v cílové skupině zákazníka. Jsou to auta rozdílého určení. Sport= kvalitní silnice a SW Cross =i nezpevněné cesty
Na Vestě mám najeto 9.tis km, takže zajetá ještě nijak není. Asi od 8.tis km se jakoby začala probouzet k životu, ale nejde o nic výrazného. Tím, že si člověk pořídí v našich končinách(myšleno tím EU) motorizaci 1.8 udělá z Vesty ještě větší exotiku (..a vše s ní spojené). To vše je třeba si uvědomit a zvážit
Pokud se 1.6 už teď jeví slabá, tak bych šel jednoznačně do 1.8
Pokud je očekáváním vidina zaboření do sedadla při akceleraci či výborné jizdní vlastnosti a "natírání" to ostatním, tak je třeba jít rovnou a nekompromisně do Sportky
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada =
Levné
A Dobré
Auto