Stránka 2 z 2

Re: Zvětšená axiální vůle klikového hřídele

Napsal: čtv dub 16, 2020 21:06
od Vašátor
Podobnou záležitost jsme řešili na motoru Triumph Spitfire 1500. Axiál vypadnul a klikovka vydřela překlad ložiska. Kupovat jiný blok motoru a klikovku by stálo nesmysl. Překlad jsme sfrézovali do roviny, naměřili novou potřebnou šířku axiálu a ten vyrobili z bronzu, tuším CuSn12. Následně jsme jej vlepili a přišroubovali šrouby vyrobenými z mosazné kulatiny. Motor už víc jak 3 roky bez problému chodí :)
https://www.facebook.com/269990472275/p ... =3&theater

Nicméně u Lady bych se s tím asi nedělal. Bloků je všude zatím ještě docela dost.

Re: Zvětšená axiální vůle klikového hřídele

Napsal: pát dub 17, 2020 18:18
od Dusan
Blokov je dost, neovedal by som. Mozno v cz.

Re: Zvětšená axiální vůle klikového hřídele

Napsal: pát dub 17, 2020 18:33
od Vašátor
Oproti bloku Triumph Spitfire asi milionkrat :D.

Re: Zvětšená axiální vůle klikového hřídele

Napsal: pát dub 17, 2020 20:19
od Marek Doležal
Napadají mne tato řešení:
-Zalepit axiálu v uložení
-Podbrousit horní dosedací plošku pro axiálu a dát abnormální rozměr (což je zanedbatelný rozdíl..)
-Navrtat horní uložení + kolíčky (osazené aby se nemohla pootáčet)
-Vybrousit malé úkosy v zakončení a ohnout konce axiály
-Sehnat most z jiného motoru břebrousit dosedací plochy ( ty co na sebe1dosedají poloviny uložení) + převrtat uložení celého klikového hřídele vč. adekvátního snížení pístů a věcí s tím souvisejících
-Kombinace některých možností
-Vyprdnout se na to a udělat si jinej motor co se mi válí ve stodole. Neměl by mít ani tolik najeto.
-Něco dalšího co tu ještě nezaznělo.

Prosím hlasujte jsem zvědav na čem se shodnem.

Re: Zvětšená axiální vůle klikového hřídele

Napsal: pát dub 17, 2020 20:24
od Vašátor
Udělat jiný motor. Jednoduché, rychlé.