Stránka 2 z 3
Re: LPG a Lada vesta
Napsal: úte zář 10, 2019 15:12
od Luděk Musil
Víš Duko - ono to je těžký …

. Proud, který "teče" ze zásuvky nekouří, nesmrdí a nedělá emise

. Aspoň podle (ortodoxních) příznivců elektročehokoli.
To, že skutečnost je jiná je buď nezajímá nebo to nechtějí slyšet. Co je (a jak moc je) "čistá" a co "špinavá" energie všichni v podstatě víme

.
Ale to jsem odbočil od tématu za což se omlouvám a prosím (víceméně radši více) nereagovat. L.
Re: LPG a Lada vesta
Napsal: úte zář 10, 2019 18:35
od Jan Vaníček
Milý Duko, neporovnával jsem motory dle jejich parametrů versus použité palivo. Jen jsem napsal, že s plynovým autem jezdíme aktuálně levněji, než s dieselem, což mě těší, neb jsem jejich příznivcem a delší dobu to tak nebylo. Bohužel v kategorii auta, které používám k dlouhým cestám není moc možností mít auto plynové (atmosferický benzín čtyřválec 100-120kW), potom má moderní diesel své opodstatnění (nájezd 50tis/rok a více, rychlé přesuny po německých dálnicích, tahání karavanu). O elektrických a hybridních vozech se vůbec zmiňovat nebudu. Tam jenom jednu takovou příhodu z letošní dovolené v Chorvatsku. během necelých 2 týdnů, co jsme byli v kempu se tam přes noc vystřídalo několik Tesel a hybridů. Když tam byl jeden takový mladší pár, zeptal jsem se, že bych si nemyslel, že pojedou zrovna do kempu a odpovědí bylo, že musí, aby si u přípojek elektro mohli nabýt auto, že to u hotelu nejde ... . Takže na cestě z Německa do hotelu v Chorvatsku 2x nocovali v kempu ve stanu. Honza
Re: LPG a Lada vesta
Napsal: úte zář 10, 2019 19:13
od stano112
Ja mám aktuálne najazdených 91 000km z toho na LPG 70 000km,bez primazávania a prívstreku. Zatiaľ bez problémov. Za rok a tri mesiace čo poctivo nahadzujem každé jedno tankovanie do appky v smartfóne,je aktuálny priemer LPG 8,26litra. Mám namontovaný systém BRC. Jazda oproti benzínu takmer nerozoznateľná.
Jediný "zádrhel" zatiaľ je,že pri teplotách nad mínus 10 treba motor nechať prehriať na prevádzkovú teplotu,pretože to pri tej teplote a skoršom prepnutí moc ísť nechce.
Re: LPG a Lada vesta
Napsal: úte zář 10, 2019 20:13
od Jan Vaníček
S nízkými teplotami je to občas sranda

, obzvlášť když to má někdo nastavené na přepnutí při 15-20°C chladící kapaliny. V létě startuji přímo do plynu. Honza
Re: LPG a Lada vesta
Napsal: úte zář 10, 2019 21:50
od Křečík Barbuška
Když jsem vzal do sedmy plynu za 500 tak jsem za to jezdil do hokny měsíc. Teď do předohrabu vemu za 500 benzínu a hned fuč, ale zase nenajedu tolik, aby se přestavba vyplatila.
Co se týče té elektromobility. Laďuša kdysi říkal takový vtip. Kde má komín elektrická lokomotiva? V severních Čechách. Takže tak.
Re: LPG a Lada vesta
Napsal: stř zář 11, 2019 14:18
od Mičun
Duko: Jaké přimazávání máš? Tlakové/podtlakové? Co sem vyčet, tak podtlakové je celkem na nic. Tlakové je zase drahé a složité. Přívstřik je teoreticky nejjednodušší, "pouze" se upraví software. Ale netuším, jaká je spotřeba benzínu a v jakých režimech dochází ke vstřikování.
Re: LPG a Lada vesta
Napsal: stř zář 11, 2019 14:21
od grafi2
Privstrek je tak ako si ho nastavíš. Buď určité % alebo od nejakých otáčok alebo uplne prepne na benzín. Teba vziať do úvahy miešanie palív, rôzne oktanove čísla...
ja mám bez prívstreku a bez primazávania...
Re: LPG a Lada vesta
Napsal: stř zář 11, 2019 18:46
od Duko
Jan Vaníček: neviem, koľko stojí v cz nafta, ale tu stojí okolo 1,20€ a plyn 0,52€. Ak mi žere auto 8,4l plynu, tak 100km ma stojí 4,36 a nafťák ak by žral 5l, tak by 100km vychádzalo na 6€. Nechce sa mi to prerátavať, ale za ten rok, čo jazdím na plyne, tak tie ceny sú stále také +-.
Mičun: primazávanie mám na Fusionovi elektronické a na Veste je také kapátko, ktoré každých 7-15 sek pustí kvapku. Dá sa to nastaviť. Ten olej by to malo strhávať so sebou, ale neštudoval som, ako to funguje.
V zime, keď sme boli v Tatrách, tak pri teplotách okolo -15°C to nemalo žiadny problém. Prepínalo aj prepína to tak, že ani neviem kedy.
Re: LPG a Lada vesta
Napsal: čtv zář 12, 2019 20:58
od Jan Vaníček
Jen poslední poznámka na téma ekologičnosti aut s LPG. Samozřejmě, že vím, že v režimu startu/studeného motoru je benzinová směs bohatší a tedy hodnoty emisí vyšší, ale při 95% provozu jsou téměř zanedbatelné. Dnes jsem byl s Berlingem na Emisích/TK, je to auto Eur 4 (asi - je to 2009), má 205tis a hodnoty CO téměř neměřitelné - volnoběh benzín 0,008, plyn 0 - povoleno 0,30, zvýšené (2500) b.0,019, p.0,002 - povoleno 0,20. takže ať jdou ž ty ekoteroristi do řitě. Honza
Re: LPG a Lada vesta
Napsal: čtv zář 12, 2019 21:01
od Cory
To co sa meria u nas na STK, resp. EK, nema ziadnu vypovednu hodnotu, ked chceme posudzovat normy E3-E6.
Re: LPG a Lada vesta
Napsal: pát zář 13, 2019 18:43
od Jan Vaníček
Ale tak jistě, hodnoty se uvádějí jiné a jinak. Ale pokud něčeho změřím 0, nebo v setinách, pak to vždy znamená málo. Pokud se třeba s 06 dostanu při perfektním seřízení aby to ještě jelo někde na hodnotu CO 1,5 ( povoleno tuším 3,5), a auto o stejném zdvihovém objemu a téměř dvojnásobném výkonu má hodnoty v desetinách povolené a reálné v setinách, pak se jedná o velký pokrok. A výroba el. energie je daleko ekologicky závažnější. Zrovna dmes jsem četl, že Elektromogil musí najet přes 200tis. km, aby začal být ekologičtější, než auto na CNG.Honza
Re: LPG a Lada vesta
Napsal: pát zář 13, 2019 19:32
od valda1971
Jan Vaníček píše:...... Elektromogil musí najet přes 200tis. km, aby začal být ekologičtější, než auto na CNG.Honza
No a kolik za těch 200tis.km spotřebuje baterií....????? A opět je ekologie v háji

Re: LPG a Lada vesta
Napsal: pát zář 13, 2019 20:05
od Vašátor
Tak se nám ta diskuze o Vestě a LPG pěkně změnila. Prosím držte se tématu. Mě třeba toto téma zrovna zajímá a místo toho čtu bláboly o ekologii. Přitom tohle téma už tu svůj chlivecek tuším má. Prosím pokračujte tam. Děkuji.
Re: LPG a Lada vesta
Napsal: pát pro 20, 2019 17:44
od Jara
Zdravím všechny. Co se týká přímazu. Vesta je moje páté auto na LPG. První s přímazem. Byla to podmínka součástí montáže. Cenový rozdíl nepatrný. S minulostí nepoznávám zatím rozdil. Co je rozdíl tam řídící jednotka. Ohřátí motoru na 40st.a pak teprve přepnutí na plyn. Teď z prvních mrazech i dva kilometry na benzín. Když je motor teplý a ohřátý.tak vydrží cca dvě hodiny teplý kdy k přepnutí dojde praktická při rozjezdu. Jinak to zase chvilku trvá. Jezdím skoro denně 2x25 km do práce a zpět. Hobluju silničky rozmezí krajů Pá a Jm. Takže Vysočina. Spěchat tam nejde. Spousta zvěře..... Takže klidná a pohodová jízda. Tím taky z kopečku bez rychlosti. Do lehkých kopečku lehká noha. I tak sem tu srnku už trknul. Ale spotřeba 7 /sedm/ litrů plynu. Teď co bylo trošku sněhu tak to skočilo o necelý půllitr výš. Ta spotřeba byla vyšší. Ale nájezdem tak od 9000 to začalo jít dolů. Nyní jezdím patnáctý tisíc. Auto zatím slouží jak má. Zatím plní moje očekávání. Ale nechci chválit den před večerem. Až bude mít 10 roku a 150 000 na tachometru tak budu bilancovat. Zatím. Jezdit a jezdit. Vždyť se to vyplatí a auta si fakt užívám.
Re: LPG a Lada vesta
Napsal: sob pro 21, 2019 09:55
od Vašátor
Hezká "reportáž"
