Stránka 2 z 5
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Napsal: úte črc 07, 2020 20:15
od Cory
Mame tu BCM, ktora to pri poklese napatia dokaze povypinat bez toho, aby sme o tom vedeli. Potom sa cudujeme, preco sa celne sklo rozmrazuje dlho...no bodaj by nie, ked pri tom mame zapnute sedacky, zadne sklo, zrkadla a neviem co este vsetko. Vzdy sa ako prvy odpoji spotrebic najmenej dolezity s najvyssou spotrebou.
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Napsal: úte črc 07, 2020 20:16
od Jajo
No však ja zapínam s rozumom.
Svetlá mám v AUTO, stierače tiež, no a na kúrení v zime stlačím iba tlačidlo MAX a zapnem ohrev sedačky.
Čo je na tom nerozumné? Však po naštartovaní vždy v zime s rozumom stlačím iba dve tlačidlá.
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Napsal: sob úno 06, 2021 12:55
od zdd
má nová niva stejnej regulátor napětí jako ostatní lady, nebo je tam nějaký rozdíl
nebo jestli nevíte, jaká maximální hodnota napětí, se může vběhem provozu vyskytnout
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Napsal: sob úno 06, 2021 13:25
od FOMA
Maximální hodnota napětí je max.14,5V. Na (až)tuto hodnotu jsou dnešní akumulátory standartně staveny. Jakékoliv jiné trvale vyšší napětí než 14,5V už akumulátor poškozuje.
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Napsal: sob úno 06, 2021 15:28
od Vašátor
Pokud se ovšem jedná o standartní oloveny akumulátor. V případě technologie Ca-Ca je dovolené maximální napětí až 16V.
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Napsal: sob úno 06, 2021 15:37
od zdd
a nevíte jak to je s napětím v praxi ?
teoreticky to vím
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Napsal: sob úno 06, 2021 15:53
od Křečík Barbuška
Praxe samozrejme odpovida teorii. Vidis snad, ze by houfne jezdila vozidla kterym pod kapotou vari a tu a tam exploduje baterie?
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Napsal: sob úno 06, 2021 15:58
od zdd
já se ptal na konkrétní hodnotu palubní sítě, né na to, že akumulátor je dělanej na 14,5 V, nebo že auta neexplodujou
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Napsal: sob úno 06, 2021 16:18
od Křečík Barbuška
A z toho co psal Foma si to nepochopil?
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Napsal: sob úno 06, 2021 16:28
od zdd
Křečík Barbuška píše:A z toho co psal Foma si to nepochopil?
takže niva nabíjí akumulátor na 14,5V ?
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Napsal: sob úno 06, 2021 16:45
od FOMA
Každý auto má dobíjet na hodnotu max. 14,5V. Každá desetina navíc je přebíjení. Stejně tak nejnižší hodnota dobíjení by měla činit 14,2V. Takže pokud je vše v pořádku musí to dobíjet v rozmezí 14,2V - 14,5V. Ostatně všechny regulátory napětí v alternátorech jsou tak nastaveny z výroby. Ještě bych snad podotkl, že dobíjení je třeba vždy měřit přímo na akumulátoru. PP a jiné voltmetry zabudované v autě používat spíš jako orientační.
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Napsal: sob úno 06, 2021 16:54
od zdd
a u nivy to tak je nebo ne ?
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Napsal: sob úno 06, 2021 16:55
od Georgius
Křečík Barbuška píše:Vidis snad, ze by houfne jezdila vozidla kterym (...) tu a tam exploduje baterie?
Proč do toho taháš Teslu ?
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Napsal: sob úno 06, 2021 17:28
od zdd
Georgius píše:Křečík Barbuška píše:Vidis snad, ze by houfne jezdila vozidla kterym (...) tu a tam exploduje baterie?
Proč do toho taháš Teslu ?
a cos čekal, že poradí, když neví
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Napsal: sob úno 06, 2021 17:54
od Vašátor
FOMA píše:Stejně tak nejnižší hodnota dobíjení by měla činit 14,2V.
Ono se spíše udává 13,8V.
zdd píše:a u nivy to tak je nebo ne ?
Co chceš prosímtě slyšet? Ano, i u Nivy, stejně jako u všech vozidel stavěných na olověné akumulátory, se dobíjecí soustava navrhuje na napětí 13,8-14,5V. Pak máme ještě vozidla s dobíjecí soustavou na akumulátory Ca-Ca, kde jednotka hlídá dobíjení a po startu na nějakou dobu zvyšuje dobíjecí napětí chvilkově až na 18V, následně na 16V. Ale toto případ Nivy není.
Pokud si chceš celé téma řádně nastudovat, stačí se podívat do sekce FAQ, viz.
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=9732