Stránka 2 z 4

Napsal: pon dub 17, 2006 00:00
od Honza 21061
Aleš:
Nene, to je sice ten předepsaný, ale ten doporučovaný je Gyrol 85W/140H. Stránky jsou to www.tuning.cz/ladaauto v rubrice rady a nápady. Samotného mě láká ten olej vyzkoušet, ale lidi okolo aut, kterých jsem se zatím ptal na názor, doporučují držet se raději předpisu výrobce, tedy 90H. Takže jsem sám na vážkách...

Napsal: pon dub 17, 2006 08:00
od Křečík Barbuška
Aleš_Plzeň píše:Tak jsem koukal na stránky Parama. Mají tam GYROL 90H. To by mohlo být ono, nebo ještě něco jiného?
Mě osobně se nejvíce osvědčil Madit Hypol 80W-90 API GL-5, objem náplně v rozvodovce je cca 1,5l.

Napsal: pon dub 17, 2006 09:01
od Majo
Olej 90H je sice olej predpisany, ale len v nasich krajinach. V Rusku by to tam nikto nelial. Lenze u nas nic ineho dostupneho nebolo. Nad jeho vhodnostou by sa dalo dlho polemizovat. Ma jeden zasadny problem - je prilis riedky. Ak niekto vypustal z diferaku povodny CCCP olej, tak urcite vie, ze z PP 90H mal spolocne jedine ak to ze je mastny.

Ja pouzivam do diferaku vyhradne oleje normy GL-5 od renomovanych vyrobco(Valvoline, Texaco...) a v rozsahu 75-80W/90-140. Je to naraz dost velka investicia(radovo drahsia nez 90H) ale urcite sa vyplati, ten olej tam vydrzi prakticky "naveky".

Inak kamarat garaznik, riesi olej do diferaku tak, ze naleje do hrnca 1L PP90H a pol litra obycajnej hustej vazeliny, da to na sporak, za staleho miesania uvari a naleje do diferaku. Nehuci, aj ak predtym hucal, chodi to dobre, ale ja osobne to neodporucam, pretoze tam o nejakych normach a viskozitach nemoze byt reci.

Stryko zase riesil huciaci diferak struhanim korku do oleja, to vymedzi prilis velke vole, avsak zivotnosti to neprida, to bolo nudzove riesenie na aute, do ktoreho je diferak nemozne zohnat este i v dnesnych casoch. Tiez urcite nedoporucujem. To len tak na okraj.

Napsal: pon dub 17, 2006 09:23
od VaSek
Mozna by byl vhodny Repsol Cartago Multigrado 85W140
http://www.repsol.cz/eshop/repsol/katalog_repsol.php?kam=35&max=47&odkud=35
Cena 565 za 5l je taky celkem prizniva.

Napsal: pon dub 17, 2006 09:57
od Honza 21061
Majo:
Taky se Ti zdá 90H řídký? Mně to bylo taky divné, že je to skoro jako voda. No nic, teď už je víc názorů na něco hustšího, tak asi seženu ten Gyrol 85W/140H a bude vymalováno. :)

Napsal: pon dub 17, 2006 12:19
od Aleš_Plzeň
Díky za rady! Taky asi seženu ten Gyrol 85W/140H a vyzkouším to. Snad se to zlepší. Kdyby jste měl někdo ještě nějaké jiné doporučení tak předem dík.

Napsal: pon dub 17, 2006 13:05
od Roman
Myso ma ten 85W/140, ale od shellu, je to OK, diferak predtym vydaval divne zvuky, teraz pekne stichol.

Napsal: pon dub 17, 2006 14:36
od Dusan
Velmi by som s tou hustotou neprehanal aby vam tie auta ešte aj išli :D a neboli brzdene olejom v dif. :)

Napsal: pon dub 17, 2006 15:32
od Roman
To si nevitel tu kasu co sa tam davala origo v Togliati

Napsal: pon dub 17, 2006 17:15
od Majo
Roman píše:To si nevitel tu kasu co sa tam davala origo v Togliati
A to nie len tam. Tie stare diferaky(myslim konstrukcne stare, nie opotrebovane) proste potrebuju ten husty olej. Stryko mal mnoho aut mnohych znaciek a z jeho spomienok mozem spomenut napr. aj Renault Gordini(to je prave co tam struhal korok :wink: ) alebo par typov zadokolnych Fiatov. Vsetky mali olej tak husty, ze je to vobec na uvahu, ci to nazyvat "olejom".

Napsal: pon dub 17, 2006 19:23
od Aleš_Plzeň
No uvidíme, zítra se půjdu podívat po nějkým tom oleji, buď Gyrol nebo Shell a uvidíme co na to řekne diferák...

Napsal: stř dub 19, 2006 07:08
od Myso
no ja som dlho zhanal ten husty olej od roznych vyrobcov, ale nikde nevedeli predat menej ako 5L...nakoniec som zohnal zadara od znameho co ma sud, lebo to leje do traktorov do diferakov....

husty je riadne, v zime je to na studenom aute citit ako keby bola zatiahnuta rucka :mrgreen:

ale necakajte ze sa to zmeni hned len tak! kvilenie ustane najskor po 1000km(stara 4,1cka diferak, ale tam som nedaval husty olej, iba obycajna vymena pomohla, ale neeliminovala to, len sa to posunulo so pocuvatelnych sfer), to moje chraptenie v diferaku po naliati husteho oleja sa zacalo zmiernovat tak po 5000km.mozno aj viac.

Napsal: stř dub 19, 2006 10:34
od Zajda
No ja jsem se bavil na toto tema s jednim znamym, ktery za totality servisoval VB ziguliky a ten, ze pokud tam je original nechat original, protoze tak husty co tam je origo nesezenu u nas! Ze vydrzi hodne pres 200tis km a nic se diferaku nestane! No to ja nevim ja bych dal ten nejhustsi ten API GL-5 ten 140H/80 ci jak to je, protoze navic je do -teplot takze neztuhne v zime tak moc, jak klasicky PP90H, ktery je na houby...

Napsal: stř dub 19, 2006 18:16
od Petanek2101
ahuuj,no me diferak nehucel vubec nez jsem s tim prestal jeezdit a myslim ze az zase zacnu tak to hucet nebude alekdyby tak mam ve skrini jeden po GO serizenej ta ho vymenim,mel bych jenom malej dotaz co by se delo kdybych dal do 01 diferak z 07???

Napsal: stř dub 19, 2006 19:14
od Křečík Barbuška
Petanek2101 píše:ahuuj,no me diferak nehucel vubec nez jsem s tim prestal jeezdit a myslim ze az zase zacnu tak to hucet nebude alekdyby tak mam ve skrini jeden po GO serizenej ta ho vymenim,mel bych jenom malej dotaz co by se delo kdybych dal do 01 diferak z 07???
Celkem nic až na to, že v 01 máš asi převod 4,3:1 a v 07 aspoň podle mojí knížky je převážně 4,1:1, auto ti bude hůře akcelerovat, ale zato dosáhne vetší rychlosti, řekněmež že při jistých otáčkách jsi jel 70 a teď při stejných pojedeš třeba 73, někde na fóru bydlí taková tabulka v excelu tam si to přesně vypočteš. Také ti začne kecat tachometr, bude myslím ukazovat méně. V extrémním případě by jsi mohl míti z nějaké 07 dif. 3,9:1, ale ten by asi tvou 12ctku trošku hodně zbavil pružnosti.